Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Rally wagen!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 13:34 #17247492
Beste, forum leden
Ik wil namelijk een corsa b rollend chassi aanschaffen dat voorbereid is voor de rally, nou wil ik dit als hobby doen dus ik wil daarnaast ook op de openbare weg kunnen rijden.
Ik heb een corsa b gsi staan dat kort geleden een ongelukje achter de rug heeft
Dus ik wil het motorische gedeelte omkartellen naar het rally chassi.Nou denk ik dat ik problemen ga krijgen met de APK omdat ik alleen de voorstoelen erin wil plaatsen en voor de rest wil ik niet echt veel knoeien aan de interieur ik vind dat de auto kaal heel stoer staat wat betreft het interieur.
+ rolkooi in de auto!
Zie foto’s:
Dus mijn vraag in het kort is wat is verplicht aanwezig te zijn…
6 maart 2012 om 13:52 #18005197Zover ik weet mag er geen bekabeling bloot liggen, ofwel de kabelboom mag niet zichtbaar zijn. Rest weet ik zo ook ff niet met zekerheid te zeggen…
Greetz Emiel
6 maart 2012 om 14:56 #18005198bedankt voor je reactie Emiel..
6 maart 2012 om 15:42 #18005199AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je er 2 deugedlijk bevstigde stoelen incl veiligheids gordels
Minimaal 3 punts inzet. Is dat voldoende voor apkVerder moet alles werken zoals je kachel motor / ruitontwazeming
Verlichting. Claxon Enz enzAchterbank is niet verplicht dus redelijk kale auto is geen enkel probleem
6 maart 2012 om 16:12 #18005200ok, daar schiet ik aardig mee op
bedankt Louwe16klepper..6 maart 2012 om 17:23 #18005195Al zou je enkel een computerfan op je dashbord vastmaken als ruit-ontwaseming is het al genoeg. Dan kun je iig je hele kachelmotor+radiateur weg laten.
Ook moet bijvoorbeeld je ruitensproeier werken. Je zou dit even tijdelijk kunnen aansluiten met een los knopje op je dash oid, zodat je na de apk je tankje weer kan verwijderen.6 maart 2012 om 17:27 #18005194Zoiezo is ruitensproeier wel.handig tijdens de rally of niet?
Ook moet je uitlaatemmisies behouden. Dus je moet miss een kat ect.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
6 maart 2012 om 21:21 #18005201Kan handig zijn ja, en zeker als je echt gaat rallyrijden. Maar als je alleen af en toe over het circuit brult had ik hem er uit gelaten
6 maart 2012 om 22:44 #18005189Bekabeling in Kunstof (PVC) pijpjes leggen, geen probleem, als er maar geen losse draden door de auto lopen..
Willem
7 maart 2012 om 11:24 #18005193@TWA wrote:
Zover ik weet mag er geen bekabeling bloot liggen, ofwel de kabelboom mag niet zichtbaar zijn. Rest weet ik zo ook ff niet met zekerheid te zeggen…
Greetz Emiel
Onzin!
Ik ben met mn oude corsa naar de Rdw gegaan. Van binnen kaal en slechts 1 stoel er in. De kabelboom liep van voor naar achter langs de balk. Gewoon netjes met tywraps vast.
Geen probleem.
Omdat ik ging voor een apk en omkeuring(motorwijziging) hebben ze het aantal zitplaatsen veranderd naar 2. (omdat de bijrijders stoel er weer in ging na keuring)
Voor enkel alleen de apk maakt het aantal zitplaatsen niet uit. De zitplaatsen die er zijn moeten gewoon deugelijk bevestigd zijn en voorzien zijn van een gordel.
Ga je straks een motorwijziging doen bij de Rdw dan zullen ze wel het aantal zitplaatsen veranderen op het kenteken.
7 maart 2012 om 11:30 #18005192@Fearless wrote:
@TWA wrote:
Zover ik weet mag er geen bekabeling bloot liggen, ofwel de kabelboom mag niet zichtbaar zijn. Rest weet ik zo ook ff niet met zekerheid te zeggen…
Greetz Emiel
Onzin!
Ik ben met mn oude corsa naar de Rdw gegaan. Van binnen kaal en slechts 1 stoel er in. De kabelboom liep van voor naar achter langs de balk. Gewoon netjes met tywraps vast.
Geen probleem.
Omdat ik ging voor een apk en omkeuring(motorwijziging) hebben ze het aantal zitplaatsen veranderd naar 2. (omdat de bijrijders stoel er weer in ging na keuring)
Voor enkel alleen de apk maakt het aantal zitplaatsen niet uit. De zitplaatsen die er zijn moeten gewoon deugelijk bevestigd zijn en voorzien zijn van een gordel.
Ga je straks een motorwijziging doen bij de Rdw dan zullen ze wel het aantal zitplaatsen veranderen op het kenteken.
Zo kreeg ik dus weer wel de melding van de keurmeester dat het niet mocht. Alleen het keurstation waar ik langs ging deed er verder niets mee. Mn vec was toen ook kaal aan de binnenzijde…
Zo zie je maar, ligt er aan waar je naar toe gaat.
7 maart 2012 om 11:34 #18005191Was dat bij de rdw of gewoon een apkstation?
sommige keurmeesters krijgen al schrik als ze een apparte wagen binnen zien komen. En denken ze gelijk dat een hele hoop afkeur is.
7 maart 2012 om 12:01 #18005190Was een keurstation idd…
Ach, zoals ik al zei: hij was verder niet moeilijk. Heb mn auto hier laten goedkeuren zonder kat. Was er €10 duurder mee uit :jerry
7 maart 2012 om 14:17 #18005187Ja want als ik zeker van me zaak ben lul ik zo een apk keurmeester wel om maar dan meot ik zeker weten of nou bijv. blootliggende kabels een probleem is en of een kachel motor zoals hierboven word verteld.
want ik ben er bang voor dat als ik aankom zetten bij een evt. apk. station dat ik een keurmeester krijg die niet weet watie ermee moet! en datie alles loopt af te keuren (zulke heb je er ook tussen)
ik begin zo me twijfels te krijgen. :P
ik ga maandag het chasi ophalen en dan zie ik wel :P hoe en wat :P
7 maart 2012 om 14:19 #18005188gewoon eerder keuren, bij afkeur kan je de punten aanpakken en dan weer inleveren :thumb
8 maart 2012 om 14:22 #18005196Hahahha zo kan het ook…
18 maart 2012 om 18:21 #18005202bekabeling mag gewoon zichtbaar zijn
moet alleen geisolleerd zijn en moet vast liggen.. en gisoleerd is het altijd al dus netjes vast leggen en klaar
gordels voor en achter moeten werken. of je moet de bevestiging achter weg halen/dicht lassen.
ruitensproei,voorruit ontwasseming, portieren van binnen en van buiten openener mag heel veel. met de minimale eisen kan je een wrak op de weg houden
18 maart 2012 om 19:08 #18005203@grijsje wrote:
bekabeling mag gewoon zichtbaar zijn
moet alleen geisolleerd zijn en moet vast liggen.. en gisoleerd is het altijd al dus netjes vast leggen en klaar
gordels voor en achter moeten werken. of je moet de bevestiging achter weg halen/dicht lassen.
ruitensproei,voorruit ontwasseming, portieren van binnen en van buiten openener mag heel veel. met de minimale eisen kan je een wrak op de weg houden
Gordels kan je gewoon laten zitten. Zit er geen stoel of bank, is het geen zitplaats. Dus hoeft er niet naar de gordel gekeken te worden. Alleen een bestuurder stoel is dan voldoende. Er staat ook nergens dat het aantal zitaatsen op het kentekenbewijs overeen moet komen met het voertuig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.