Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › rally c kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2012 om 17:39 #17942487
Je hebt er echt heel veel werk aan gedaan en het is een pracht wagen geworden. Zelf jaren een GTE gehad. Maar vind je het niet zonde dat je hem geel/zwart hebt gemaakt aangezien het een C2 is en geen C1? Verder superauto!!!!
17 augustus 2012 om 21:38 #17942488dankjewel :thumb nee daar heb ik echt geen spijt van. het is echt een bewuste keuze geweest om een c2 in de geel/zwarte kleuren te maken. Maar dat is gewoon mijn smaak. Mij is trouwens ook weleens vertelt dat een enkeling orgineel ook zo is gebouwd maar dat was dan een overgangsmodel toen de c1 de c2 werd. maar dat weet ik niet zeker.
18 augustus 2012 om 06:43 #17942489Mooi ding! We zullen hem in oktober wel bewonderen in de rally :thumbup
18 augustus 2012 om 11:26 #17942490Respect hiervoor
wat een prachtmachine :wub18 augustus 2012 om 14:43 #17942491@diplov8 wrote:
Je hebt er echt heel veel werk aan gedaan en het is een pracht wagen geworden. Zelf jaren een GTE gehad. Maar vind je het niet zonde dat je hem geel/zwart hebt gemaakt aangezien het een C2 is en geen C1? Verder superauto!!!!
Geel/zwart is dé oorlogskleur van OPEL! :thumb :thumb
Ik heb het over de Kadett-C GTE. :vertag:jerry
18 augustus 2012 om 16:05 #17942492Welnee.
26 augustus 2012 om 15:40 #17942493Gister is de kadett goedgekeurd voor divisie 5 :thumb
Het technisch paspoort word over 3 weken opgestuurd.27 augustus 2012 om 22:33 #17942494Geweldig goed nieuws :thumb :thumb
En heb jij je licentie al?28 augustus 2012 om 15:35 #17942495Ja licentie heb ik ook, alleen nog geen vaste navigator. Interrese misschien? ;) :thumb
3 september 2012 om 18:10 #17942497Mooie wagen.
Gister op Assen in het echt gezien.
De “kleine” Inspecteur ziet er ook wel wat in dus pas maar op.
al nieuws over het motortje?
in ieder geval succes met het herstel
Theun
3 september 2012 om 18:46 #17942498vandaag druk bezig geweest met de motor. Ik heb een beetje geluk dat ik nu 2 weken vakantie heb :thumb .
Maar ik heb hem dus al helemaal uit elkaar liggen. Er zijn bij 3 zuiger stukken uitgebroken tussen de zuigerveren.
Het gaat hier dus om orginele zuiger, dat ga ik meteen veranderen naar gesmede zuigers.Ik laat zowiezo m’n cilinderkop vlakken, afpersen en ook ff de cilinders laten controleren.
Dus weer lekker bezig deze vakantie haha :D
En nog de groeten aan de inspecteur :thumb
4 september 2012 om 07:32 #17942499Plaatje bij het praatje
Motorschade
Moet ik nu ook mijn kop laten vlakken en cilinder laten hoonen?
4 september 2012 om 17:05 #17942500hoi kees,
toch maar goed dat je niet door bent gereden dus!
persoonlijk zou ik hem hoonen ,vlakken van de kop alleen als het nodig is
maar dat is te controleren aan de hand van bv een glas plaatgr frans
4 september 2012 om 17:54 #17942501Ja ik heb inderdaad geen spijt dat ik ben gestopt, anders had ik wel meer schade gehad.
Ik heb al andere zuigers gekocht en heb het onderblok al weggebracht om te laten hoonen en vlakken.
Ook komt er een stalen koppakking tussen en word de ontsteking aangepast.
Waarschijnlijk doe ik er ook een andere cilinderkop op met grotere kleppen en bewerkte kanalen.
Maar dat is nog niet zeker.nieuwe zuigers
4 september 2012 om 18:19 #17942502ach waar een middagje assen niet goed voor is!
het zal wel een lieve duit kosten maar ziet er goed uit.grtz succes
4 september 2012 om 18:26 #17942503inderdaad geen halfwerk.
gok dat hij even bij de buren is wezen shoppen
Theun
4 september 2012 om 18:49 #17942504da’s mooi spulleke baas ;)
met die nieuwe zuigers wordt de druk zeker ook wel wat hoger?
en het is al vaker gezegd, maar een zwart gele c kadett coupe is echt :wors4 september 2012 om 19:09 #17942505Ze geven het jammer genoeg niet voor niks weg.
Maar deze plannen had ik toch al wel voor m’n blok,
Ik heb dit idd bij de buren gehaald, lekker op loop afstand :thumb
Ja dat zijn idd zuiger die de compressie verhogen, ook zijn de uitsparingen voor de kleppen flink groter zodat ze dus een eind verder open kunnen
Eerst maar is kijken wat het onderblok gaat kosten, dan verder kijken wat we met de kop gaan doen.Maar het is een feit dat ik onzettend lekker heb kunnen knallen op assen :D
4 september 2012 om 19:14 #17942506Je was inderdaad lekker aan het gummen.
Er staan al wat filmpjes op youtube.
Je was lekker aan het klooien met die Siera’s en Bmw’s.
Theun
4 september 2012 om 19:36 #17942507Ja zeg dat wel, veel uit kunnen remmen en snel de bocht uit.
De kadett stuurt echt lekkerkijk deze maar eens bij 1.30min
http://youtu.be/tK3KD23FJxg?t=1m30s” onclick=”window.open(this.href);return false;4 september 2012 om 20:44 #17942508Hier heeft men mij ook al voor gewaarschuwd. 2.4 zuigers breken graag tussen de zuigerveren….
Wat heb je gevoeld of gehoord toen het kapot ging? Altijd interessant om de symptomen op tijd te herkennen :hmmz
4 september 2012 om 20:54 #17942509super mooie kadett! Dit topic staat bij mijn favorieten.
Vooral die wielen, die zijn echt mokervet zeg. Booskijkertje had ik persoonlijk weggelaten… maar dat is persoonlijk
Van het voorjaar heb ik ook een 2.4L overgenomen die er in een kadett mee had geraced op circuits…. je raad het al; 3 verotte zuigers. Helaas had de persoon er nog een tijdje mee door gejakkerd, dus ik moet het blok nog steeds uit laten boren. Ik heb ook gesmede zuigers aangeschaft met verhoogde compressie, maar ze zijn minder hoog dan die van jou (ik meen 1:11).
Is de motor verder standaard? (behalve de LE Jetronic)
Nog een vraagje over je schakelpook: is dat een zelfgemaakte? Is dat rubber hoesje toevallig een stuk van een 4-pak pookhoes? of kun je dit gewoon zo kopen?
Ik ben erg benieuwd naar de 1e rally km’s! :wors
5 september 2012 om 07:52 #17942510Ja dat ze hebben mij ook eens vertelt dat orginele zuigers zwake plekken hebben.
Wat ik merkte is, dt mijn carterdruk altijd al erg hoog was waardoor hij altijd een beetje bij het kleppendeksel lekte.
Dus ik heb het idee dat ik al langer met 1 kapotte zuiger heb gereden.
Maar toen op assen begon hij enorm te roken uit de carterventilatie. Verder bleven mijn temperaturen en drukken goed.
Volgens de experts is dit gekomen doordat mijn ontsteking niet genoeg bereik heeft gehad bij de hogere toeren waardoor hij bij hoge toeren ging pingelen.
Dit is mij immers niet opgevallen op mijn lambdasonde indicator :hmmz
Maja er is nu niks meer aan te doen.Mijn motor was vrij standaard, alleen andere nokkenas met verstelbaar tandwiel, vaste klepstoters, grote oliepomp en oliekoeler aansluiting.
De schakelpook heb ik idd zelf gemaakt en heb ik aan het orginele kogelgewricht gelast omdat de orginele pook door de vorige eigenaar helemaal verknoeit wat. De pookhoes is idd van een 4bak deze heb ik bij COPEparts bestelt.5 september 2012 om 10:05 #17942511Zo’n oliepomp met langere tandwielen en een opvulplaat?
Mooi van die pookhoes, daar heb ik er nog 2 van liggen
Ook het spoilertje voor is mooi gedaan icm met de verbreders…. Dat brengt mij weer op ideen
5 september 2012 om 16:34 #17942512Oops, dat had ik zondag niet meegekregen dat die van jou ook gesneuveld is :shock:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat je het achteraf niet zo erg gaat vinden, want van een paar hoge compressie zuigers wordt zo’n 2,4 CIH (of 2,2) goed ‘WAKKER’.
Ik had Omega-Pistons in mijn 2,2 en daar deed ie het heel erg goed op (i.c.m. nokkenas met fiks wat meer lift natuurlijk).
Succes, maar dat gaat wel goedkomen wanneer ik dat zo zie.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.