Radiospeler gaat niet aan

Forumindex Forums Modellen Astra Radiospeler gaat niet aan

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270324
    Boszna
      Lid sinds:
      12 January 2014

      Hallo allemaal,

      Tijdens de btw vrije dagen van de MM heb ik voor 3 tientjes een nieuwe radio aangeschaft omdat van mijn vorige de volumeknop mank was.

      Vandaag heb ik met veel geweld de vorige eruit gehaald.
      Vervolgens kwam ik er achter dat de stekkers van de nieuwe radio niet overeenkwamen.
      Ik ben toen naar een automaterialen zaak gereden om de adapters te halen.
      Daar heb ik voor de deur nog met de radio los uit het dashboard de radio getest en alles leek te werken.
      Ik had zelfs opeens geluid uit mijn deuren, iets wat mij eerder niet op was gevallen.

      Toen ik thuis kwam dacht ik dat het misschien ook leuk was om meteen het lampje te vervangen van de temperatuur draaiknop omdat die het nooit heeft gedaan.
      Ik heb toen dus alle zichtbare schroefjes losgehaald en de knoppen losgetrokken, maar ver kwam ik niet echt, toen ik langs al het plastic eindelijk bij het lampje kon met 2 vingers bleek dat deze opeens ging branden nadat ik hem aanraakte. Eigenlijk hoor je dan meteen te stoppen met priegelen en alles weer op zn plek moet schroeven, maar ik wou zeker weten dat die het ook bleef doen en drukte een beetje op het plastic.

      Nu heb ik de volgende problemen:
      Geen 1 middenconsole lampje brandt meer.
      De radio krijgt geen stroom met de adapter, als ik de originele adapter gebruik van de radio dan gaat die heel even aan maar dooft na 2 seconde uit.

      Ik heb nog even mn zekeringen nagekeken maar ik weet ook niet welke het hoort te zijn en of er wel een zekering voor is?
      Wel is mijn airbag lampje gestopt met branden na het lostrekken van een aantal zekeringen en lijkt mijn tijd-datum display weer vaker te werken.
      Vroeger deed het display het alleen soms, maar zodra ik de koplampen ontbrandde ging het display altijd uit. Nu lijkt die het wel te doen.

      Is er iemand die mij op weg kan helpen met wat ik kan proberen om stroom op mn radio te krijgen en om de lampjes van het middenconsole weer werkend te krijgen?

      Ik hoor het heel graag.

      #18271451
      Boszna
        Lid sinds:
        12 January 2014

        Oke, kleine update:

        Ik kwam er achter dat de wijzers en lampjes van de teller-unit het niet deden.
        De toeren, motor-temp en tank inhoud bleven allen plat liggen terwijl ik toch aan het rijden was.

        Ik heb toen maar de zekeringen gecheckt en 1 bleek doorgebrand.

        Nummer 7 was doorgebrand en na het vervangen van deze zekering werkte mijn tellerunit weer naar behoren en krijgt de radio weer stroom :D

        Ik heb nu dus alleen nog de volgende problemen:
        – Airbag lampje brandt constant in de tellerunit.
        – Radio station memory werkt niet, hij reset elke keer als ik opnieuw contact maak met de sleutel, als ik hem alleen uit en aan doe via de knop dan doet alles het wel normaal.
        – Tijd-info-display werkt soms wel, meestal niet (backlight gaat niet aan, want als je goed kijkt zie je het wel)
        – middenconsole lampjes gaan niet aan als ik mn lampen ontbrand.
        – lucht hercirculatie knop blijft niet meer ingedrukt, werkt nog wel als je de knop ingedrukt houd.

        Is er iemand die mij kan helpen hiermee?

        Ik hoop op ten minste een reactie.

        #18271452
        Banjerrr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 November 2014

          Ik heb geleerd dat je bij opel bij het vervangen van de originele radio naar een gewone, je de rode en gele draden met elkaar moet kruisen. Dan is als het goed is dat memory probleem opgelost. Maar wat de andere problemen betreft laat ik dat graag aan anderen over.

          #18271453
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            -Tid: lampje defect of los contactje.
            -Airbaglampje kan een slechte verbinding zijn, als deze eenmalig storing heeft gehad gaat lampje pas weer uit na reset.
            -Radio: wat Banjerr al aangeeft, constante plus en geschakelde plus omdraaien.
            -luchtcirculatieklep knop, knop zal lam zijn,uit elkaar halen en schoon maken kan helpen, anders ligt de sloop er vol mee.
            -by the way, de klep werkt niet in de voorruit ontwasem stand!
            -lampjes middenconsole : los stekkertje of lampjes kapot.

            #18271454
            Boszna
              Lid sinds:
              12 January 2014

              Dank jullie wel voor de reacties!

              De vragen die ik nu nog alleen heb, zijn alleen: hoe doe ik dat nu allemaal :shock:

              Is er een how-to op het net van hoe het midden console verwijderd kan worden uit mijn model astra?

              Ik heb wel deze how-to gevonden van het vervangen van de lampjes, maar mij is het niet gelukt, nu dacht ik dat als ik het middenconsole kan verwijderen ik veel makkelijker bij alle stekkertjes en lampjes kan komen. Maar online vind ik geen instructies met afbeeldingen :(

              – Waar kan ik het contactpunt met de airbag controleren? moet ik daarvoor mijn stuur loshalen en het contact punt in het stuurwiel schoonmaken?

              – Is er misschien een afbeelding van welke rode en gele draad ik nu moet kruisen om de memory functie van mijn speler werkend te krijgen?
              Moet ik de originele stekker uit de auto openmaken? (de stekker waar 3 stekkers aan elkaar zitten) of kan ik ook een draad op mijn adapter kruisen?

              Ik hoor het heel graag

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.