Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Radioproblemen
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 november 2023om 19:26 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2020 om 21:35 #18375161
Mijn Grandland van juni 2019 heeft al sinds het begin problemen met de radio. Het ergste is een terugkerend ‘krasgeluid’. Niet bij het luisteren via USB, wél bij DAB+ en FM. Inmiddels zijn het multimediasysteem, de dakantenne én de radiounit vervangen, maar niets helpt… Ze weten het gewoon niet bij Opel. Iemand anders dezelfde ervaringen?! Het is om gek van te worden..
8 juni 2020 om 22:56 #18375176AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18375161]Mijn Grandland van juni 2019 heeft al sinds het begin problemen met de radio. Het ergste is een terugkerend ‘krasgeluid’. Niet bij het luisteren via USB, wél bij DAB+ en FM. Inmiddels zijn het multimediasysteem, de dakantenne én de radiounit vervangen, maar niets helpt… Ze weten het gewoon niet bij Opel. Iemand anders dezelfde ervaringen?! Het is om gek van te worden.. [/quote]
Mijn Grandland is van december 2017 en heb nooit geen problemen met de radio gehad. Wel is het bij DAB zo, dat soms delen van zinnen herhaald worden, maar absoluut geen storing of ruis bij de zenders. En ik heb geen Bose of Denon systeem, maar gewoon de standaard radio. En die werkt bij mij perfect. Misschien is het bij jouw ergens in het systeem een kabel beschadiging, of een stekker die niet goed contact maakt? Zeker als alles al vervangen is.
9 juni 2020 om 19:21 #18375210Dat ‘kras-geluid’ heb ik in 2018 ook een aantal malen gehad tijdens het luisteren van DAB+, je schrikt elke keer weer. Maar sinds vorig jaar geen problemen meer ondervonden. Wel viel het mij op dat ik vorige week, toen ik rondreed in de kop van Noord-Holland, mijn radio veel schakelde tussen DAB+ en FM, je hoort dan steeds een vertraging als er wordt geschakeld, maar geen ‘kras-geluid’ dus meer. Kan het aan de firmware van het Opel-entertainment-systeem liggen of heb je deze al geupdate naar de meest recente versie? Heb je het kras-geluid ook in andere delen van Nederland?
9 juni 2020 om 20:20 #18375212Bekabeling geopperd bij Opel, maar daar doen ze heel vaag over. Te ingrijpend onderzoek..? Buurvrouw met een Opel Combo heeft al een paar keer haar hele dashboard er af gehad vanwege slechte connectoren… Steeds met kortdurend resultaat… Fijne auto die Grandland, maar qua bouwkwaliteit ben ik nog niet overtuigd na jaren VAG te hebben gereden.
9 juni 2020 om 20:23 #18375213[quote quote=18375210]Dat ‘kras-geluid’ heb ik in 2018 ook een aantal malen gehad tijdens het luisteren van ADAB+, je schrikt elke weer. Maar sinds vorig jaar geen problemen meer ondervonden. Wel viel het mij op dat ik vorige week, toen ik rondreed in de kop van Noord-Holland, mijn radio veel schakelde tussen DAB+ en FM, je hoort dan steeds een vertraging als er wordt geschakeld, maar geen ‘kras-geluid’ dus meer. Kan het aan de firmware van het Opel-entertainment-systeem liggen of heb je deze al geupdate naar de meest recente versie? Heb je het kras-geluid ook in andere delen van Nederland?[/quote]
Wat is er bij jou veranderd na 2018 dat je er sindsdien geen last meer van hebt? Firmware systeem is compleet vervangen vorig jaar, ik neem aan dat ze ook gelijk alles geüpdate hebben… Ook in andere delen NL heb ik het. Soms vele ritten níet en dan ineens weer een hele rit lang wel meerdere keren. Idd je schrikt je rot elke keer..
10 juni 2020 om 09:11 #18375222Het enige wat bij mij is veranderd is de firmware (Versie 21.08.25.12_NAC-r0) update. Misschien zijn er sinds 2019 meer of sterkere DaB+ zenders bij mij in de buurt geplaatst waardoor het probleem zich niet meer voordoet. Heb je het kraakgeluid ook als je alleen naar FM luistert?
12 juni 2020 om 17:12 #18375328Mijn Grandland van augustus 2018 heeft dezelfde problemen als bijnagroot. Dit al bijna 2 jaar lang !!!
Dealer heeft er alles aangedaan nieuw radio, nieuwe antenne, tweemaal software update gedaan.
En nog is het probleem niet opgelost met dat knisperend geluid. Contact gehad met Opel klantenservice. Krijg je uiteindelijk uitsluitsel dat het een bekend probleem is wat de aandacht heeft.
Mij is inmiddels wel duidelijk dat dit mijn laatste Opel is geweest. Bijna 2 jaar met een probleem zitten en nog niet opgelost. Gr. Emiel Toonders
9 november 2023 om 11:46 #18548383Mijn grandland is van mei 2019. Al zeker een jaar radio problemen. Bij starten auto doet de radio (DAB) het niet en ook niet dat het tijdens het rijden het weer doet. Pas als je ergens stopt (benzinestation of zo) en weer start en wegrijdt heb je kans dat de radio het weer doet, vaak ook nog steeds niet. Alles werkt verder gewoon ook de navigatie heeft dan geen geluid. Vorige week software update maar probleem niet verholpen. Irritant probleem !
9 november 2023 om 19:26 #18548396Ik had deze eigenaardigheid met de navigatie. Op een bepaald ,tijdens het rijden met ingestelde bestemmingmoment, niks meer, enkel zoeken, zoeken zoeken op het scherm. Bij uitzetten van de navigatie en opnieuw bestemming ingeven steeds hetzelfde. Enkel bij stoppen op een rustplaats langs de autosnelweg lukte het opnieuw. De auto moest wel volledig stilstaan. vreemd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.