radio wisseln en wat is verchil tussen cd70 en dvd90

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum radio wisseln en wat is verchil tussen cd70 en dvd90

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    trucker01
    Deelnemer

goedendag allemaal

was een beetje nieuwsgierig over een paar dingen …

heb een opel vectra uit 2004

nu komt het..

past daar een cd70 of dvd90 in ?? heb nu de op de radio 2013 staan weet dus net wat dat precies is is wel navi maar op monochroom scherm

wat is het verschil tussen deze 2 cd70 of dvd90 denk dat 1 cd heeft en ander dvd afspeelt maar welke is beter ???

weet dat als ik er 1 zou kopen dat deze ingeprogrameerd moet worden en ook ingebouwd (vrij logisch) maar is dit veel werk voor een leek ?? of uberhaupt te doen voor een leek??

en wat is een redelijk bedrag voor deze dingen ??

Opeltje17
      Deelnemer

Past wel alleen is jou auto nu half canbus en werken de CD70 en DVD90 op vol canbus.

Je hebt een ander kachel paneel nodig als je ECC hebt, een andere CIM(stuurkolom module) voor je stuurwielbediening.

Een ander scherm, en RGB kabel als je een CID neemt, en de bedrading achter de radio wordt anders.

Opeltje17
        Deelnemer

Verschil tussen de 2 is dat bij de DVD90 de navigatiesoftware op een DVD staat dus heel Europa op een DVD

Bij de CD70 staat de navigatiesoftware op een CD waar minder op kan 700mb ipv 4gb op een DVD.

Dus staan de landen op aparte CD’s dus moet je steeds wisselen als je naar andere landen rijdt.

trucker01
          Deelnemer

hmmm voor m,n navi heb ik een tommetje die het heel goed doet dus das geen reden om de dvd90 erin te gooien ….
            dat de bedrading achter de radio anders word zal me een zorg zijn dat zie ik toch niet (lol)
            maar met andere woorden is een hele operatie om die cd70 erin te prutsen

hoe weet ik of die full canbus of half canbus is ???

zwarte Opel Vectra-c-station wagon Y2. 2dtr personenauto uit 2004 met 92 kW/125 pk en rijdt op diesel

Opeltje17
            Deelnemer

Er staat 2013 op je radio dat is dus een NCDR2013, deze is half canbus, je hebt op je stuur ook knopjes (links 3 en rechts 3) daaraan kan je zien dat je auto half-canbus is.

Pas vanaf de C30,CD70 etc is het full canbus ook te zien aan de scroll knopjes op het stuur, deze zitten in de vectra’s vanaf de facelift en van vlak voor de facelift.

Dus het is wel wat werk ja ”jraaf” op het forum heeft het ook gedaan staat ook in z’n topic.

gwriemersma
              Deelnemer

Werk valt opzich mee als je weet wat je moet doen
                Ik heb zelf ook gewisseld van cdr2005 naar dvd90 en er daarbij voor gekozen om alle stekkers ook om te pinnen dat is prima te doen en kost ongeveer half uurtje met juiste gereedschap en schema’s
                De bedrading is op 2extra draden “canbus” hetzelfde alléén de stekker en pin bezetting is anders
                Maar je hebt zoals “Opeltje” al zei meer nodig dan enkel de dvd90/cd70

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.