Radio werkt niet meer Astra H 2004

Forumindex Forums Modellen Astra Radio werkt niet meer Astra H 2004

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Bol
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben bezig geweest met het vervangen van de standaard radio van mijn Astra. I.p.v. een 2-din heb ik er een 1-din radio in gezet. Echter doet hij nu niks meer. Ik had hiervoor een converter gebruikt, omdat de aansluiting anders was. Eerst werkte alleen de cd-speler (cd er in en eruit) maar het display ging niet aan. Daarna een van de kabeltjes in de converter omgeplugd (zodat elke kleur op de juiste pin uit kwam), maar toen deed hij helemaal niks meer. Was dus niet heel handig van me. Oude radio weer  aangesloten en die deed ook niks meer.

Iemand een idee?

john-opel
      Deelnemer

Originele radio en display zijn op je boordcomputer aangemeld en moet mbv je 4 cijferige security code afgemeld worden.

Als je een andere radio gaat plaatsen. Dit is een diefstalprefentie. Hiervoor heb je Tech2 software/Opcom nodig.

Wat de situatie nu betreft: krijgt het apparaat stroom? In het apparaat zit ook een zekering, is die nog heel? Op zich kan er vlgns mij  niet meer aan de hand zijn dan een kapotte zekering agv je acties.

Check zekering F12 (audiosystem, display) en F35 (infotainments system) in je motorruimte en de zekering in de kast van het origineleapparaat (blauwe 15 amp naast de stekkeraansluiting).

Succes

Bol
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie! Zekering F35 vervangen en toen werkte de originele radio weer! Helaas werkt de speaker aan de rechterkant nog steeds niet (ook niet na vervanging), maar dat was voor het radioprobleem ook al het geval. Mogelijk een defecte kabel?

Wat betreft het afmelden van de radio met Tech2 of Opcom, zag dat dat nogal duur was om aan te schaffen en dat vind ik het ook weer niet waard. Dan ben ik bang dat het cd’s branden wordt of een FM-transmitter.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.