Forumindex › Forums › Modellen › Astra › radio vervangen astra H (station)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2012 om 21:35 #17253924
Hallo,
Ik ben Barbara. Ik heb sinds begin augustus een Astra station uit 2005, waarmee ik heel blij ben :) Ik heb de speakers ge-upgrade en een subwoofer laten plaatsen, nu wil ook de originele radio vervangen omdat ik cd’s branden zat ben en de de hifi meneren zeggen ook dat het geluid nog weer beter wordt daarvan. Ik probeer te achterhalen of je dan de berichten van de boordcomputer blijft zien op je scherm en of je die kunt blijven bedienen zodat je bijvoorbeeld de berichten weer weg kunt krijgen. Ik heb al uitgevogeld dat je met een adapter wel de bediening van de radio via het stuur kunt behouden, en ik heb ook ergens gelezen dat het mogelijk was bij een vectra de bediening van de boordcomputer via het stuur te doen (als de radio uit was??) met een can bus adapter. Maar verder kom ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat je aan de originele radio vastzit als je je boordcomputer wilt blijven gebruiken… ik ben niet iemand die gedisciplineerd is in het nakijken van zaken als olie en vloeistoffen en gebruik dus graag de boordcomputer daarvoor…. wie helpt me verder en maakt me hopelijk blij? Volgens mij heb ik trouwens zo’n triple display, want ik zie ook de buitentemperatuur.
Alvast bedankt!
26 december 2012 om 21:58 #18088334Het scherm dat jij nu hebt is een BID(boarding info display) en om de BC te kunnen blijven bedienen zou ik voor zo’n radio gaan:
http://www.acr-helmond.nl/shop/navigatie/ze-nc5011d_zenec_ze-nc5011d.html” onclick=”window.open(this.href);return false; dit is een wat duurdere versie
http://www.navaudio.nl/products/Opel-Astra%7B47%7Dvectra%7B47%7D…–autoradio-navigatie.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Wat goedkoper
http://www.navaudio.nl/products/Opel-navigatiesysteem-met-3G-Internet-en-Tracking-systeem-%21-TMC-%252b-DVB%252dT.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 december 2012 om 22:06 #18088335Dank je wel voor de links! Ben ik dus gebonden aan een systeem inclusief navigatie en videoafspeelmogelijkheden begrijp ik? Navigatie heb ik namelijk al en video hoeft niet… muziek is voldoende.
26 december 2012 om 22:42 #18088336Volgens mij is het wel mogelijk om je stuurwielbediening te behouden alleen wordt het dan wel lastig instellen omdat niet elke functie met het stuur bediend kan worden.
En als je zo’n radio neemt ben je inderdaad gebonden aan navigatie dat zit er bij allemaal standaard op.
Maar daar zit wel een apart menu in om de BC mee te bedienen.
26 december 2012 om 22:48 #18088337Ik zal ook eens kijken wat de gasten van de car hifi inbouw te melden hebben hier over, zal toch niet de eerste zijn die dit wil…. thanks!
26 december 2012 om 22:51 #18088338AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zij vast meer mogelijkheden. Ook om sommige stuurwiel bedieningen te behouden
26 december 2012 om 23:20 #18088339Ik heb er een Swissaudio V41 in zitten, met de stuurwielbediening kan ik gewoon mijn boordcomputer instellen (dus ook bijvoorbeeld de ijzelwaarschuwing wegklikken).
Een aantal zaken wordt van de radio ook doorgegeven op de boordcomputer (freq van de radio enz)26 december 2012 om 23:29 #18088340en is de kwaliteit van de audio ook goed? Ik wil ook vooruit gaan op kwaliteit, het gaat mij niet alleen om een sd of usb lees mogelijkheid. Overigens is de zendai uit een eerdere post ook een V41, is dat misschien hetzelfde merk als Swissausio stiekem of is dat toeval?
Wel fijn dat ik weet nu dat het in elk geval kan :) Aangezien er nu geen knopjes op mijn stuur zitten voor de bc….
27 december 2012 om 00:46 #18088341Dit is trouwens mijn stuur en radio, ff foto opgesnord:
Heb ook ff online een handleiding opgezocht, en als ik het goed begrijp daaruit kan ik dus via het linkerwieltje in het stuur nu ook al bij de bc (indrukken en dan scrollen)? Dan snap ik opeens dat het ook mogelijk moet zijn om die te blijven bedienen via het stuur als ik de radio vervang :) Nou dan ga ik voor een net autoradiomerk zonder verdere poespas :)
27 december 2012 om 14:42 #18088342Ja ik kan met rechts de boordcomputer bedienen, en wisselen tussen cd/sd/dvd/tv en met links de volume en zenders bedienen van de swissaudio V41, deze wordt ook wel eens zendai V41 genoemd.
26 augustus 2014 om 14:11 #18088343Ik heb de V41 ook in laten bouwen.
Helaas had mijn Signum wat oudere bedrading dus moest er een verloopstekker tussen.
Alles werkt op de stuurwielbediening na.
Nou probeer ik in de boordcomputer te komen om de klok opnieuw in te stellen maar kom er
Niet uit.
Zit bij settings en dan zie ik een knop met BC maar waneer ik er op druk wel een kiestoon maar geen reactie.Doe ik iets fout ? Staat ook niets over in t boekje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.