Radio verliest geheugen

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio verliest geheugen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240114
    dannyhtek
      Lid sinds:
      14 July 2011

      Beste,

      Ik heb sinds dinsdag een Opel Corsa 1.2 City, en heb gelijk een radio aangeschaft.
      Na het aansluiten van de radio heb ik het een en ander ingesteld, maar zodra ik de sleutel eruit haal verliest ie het geheugen en wordt hij als het ware reset.

      Nu heb ik gelezen op dit forum dat het te maken heeft met de rode en gele draad.
      Gelijk even in autootje gestapt en de radio eruit gehaald, nu zie ik 3 rode draden en 1 gele.
      2 rode draden zitten bij elkaar in een aansluiting, en de andere rode draad zit tegenover geel.

      Vraag:
      – Moet ik de enkele rode draad omwisselen met de gele of de 2 rode draden die bij elkaar zitten?

      Daarnaast ben ik echt een super noobie wat betreft auto’s, vandaar stel ik deze super noobie vraag:
      – De draden in ‘n (ISO?) blok, hoe krijg ik nou de gele + rode kabel uit het blok om deze te verwisselen?

      Zie foto voor enige duidelijkheid wat ik bedoel met ‘blok’..

      Indien foto niet wordt weergegeven: http://f.cl.ly/items/1g0j0x0o2r2N2A3b2U2P/IMG_0094.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Bij voorbaat dank

      #17905439
      dannyhtek
        Lid sinds:
        14 July 2011

        vooralsnog niemand? :(

        #17905440
        papahkilo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2010

          Na ruim een half uur (etenstijd ?) nog niet nee.

          Ik had hetzelfde euvel in de Corsa van mijn vrouw. In de betreffende gele en rode kabels van de radio (Pioneer) zaten stekkerverbindingen die simpel om te pluggen zijn. Met een beetje mazzel is dat bij jouw radio ook het geval.

          #17905441
          dannyhtek
            Lid sinds:
            14 July 2011

            gnehgneh excuus, vrij irritant dat de radio geen zenders vast houdt.. :/

            Anyhow, ik heb zelf geen kabels gekregen bij de radio, de benodigde kabels zaten gelukkig al in de corsa zelf.
            Het is een (ISO?) blok (zie foto) waar de kabels inzitten, ik heb geen flauw idee hoe ik deze kan losmaken.

            google levert me helaas ook geen oplossing :(

            #17905442
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Ja, dat heet ISO. ;)

              En de spade-eindjes van de draadjes worden er in gehouden met een weerhaakje.
              Kwestie van even met een speld aan de radiokant van de stekker prutsen. er zit als het goed is een klein gaatje tegen elke spade aan. Daar zit de weerhaak in, en die moet je dus los duwen.
              Je kan natuurlijk ook doodsimpel even de draden doorknippen en dan omgewisseld er weer aan solderen.

              #17905443
              dannyhtek
                Lid sinds:
                14 July 2011

                Nou dat solderen is niets voor mij :p
                Bedoel je dat ik met bijv. een paperclip alle 4 de zijkantjes even tegen aan moet duwen? of gewoon tussen die twee metalen dingen XD?

                #17905444
                dannyhtek
                  Lid sinds:
                  14 July 2011

                  Mehhh heb me zojuist een iso verlengstuk gehaald maar het lukt me vooralsnog niet om die kabel(schoentjes) los te krijgen :(

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.