Radio "vergeet" voorkeurszenders

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio "vergeet" voorkeurszenders

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236028
    Phukett
      Lid sinds:
      22 April 2011

      Hallo,

      ik heb vorige week de originele philips radio uit mijn Corsa B 1.4i uit 1995 vervangen voor een nieuwe Pioneer radio, het probleem is alleen dat de radio voorkeursinstellingen zoals radiozenders niet onthoud. Ook kan de radio niet aan zonder het contact aan te hebben, wat met de originele radio wel mogelijk was. Ook verdwijnt de datum op het TID zodra ik de radio aanzet.

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

      Groetjes, Daan

      #17861690
      jrt
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 May 2009

        Gewoon de gele en rode draad wisselen op de pioneer radio ; stekkertjes zijn normaal voorzien. constante + en + na contact zitten omgekeerd bij n corsa.

        #17861691
        Phukett
          Lid sinds:
          22 April 2011

          Bedankt voor de snelle reactie, er zit zo’n stekker aan. Kan ik die 2 kleine stekkertjes loshalen en de rode in de gele prikken en andersom?

          #17861692
          carlover
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            ja

            #17861693
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              yep, rood en geel ompluggen en hij onthoudt alles weer. Standaard dingetje bij Opel als je aftermarket radio’s inbouwd ;)

              #17861694
              .357 magnum
                Lid sinds:
                17 September 2010

                Een autoradio heeft 2 plussen en een min.

                1.+ standaard plus, deze word geschakeld.(contactsleutel)
                2.+ is voor het geheugen van de radio, deze is continu.
                En een – (de zwarte)

                De datum die verdweind is ook normaal voor opel.
                Het is een kwestie van 1 draadje doorknippen.
                Welke weet ik niet uit het hoofd.
                Even zoeken op dit forum en je komt er wel achter.

                #17861695
                Aapje
                  Lid sinds:
                  1 January 2009

                  Gewoon een gevalletje lees eens de handleiding voordat je een topic opent. Het staat namelijk in _alle_ autoradio handleidingen. Daarom zitten die pluggen zelfs in het draadboompje gemaakt.

                  #17861696
                  Phukett
                    Lid sinds:
                    22 April 2011

                    Hartelijk bedankt allemaal, het is gelukt!


                    @Aapje
                    , je hebt ergens wel een beetje gelijk, ik heb vaak de neiging eerst iets te vragen voordat ik een boekje open! Maar ik moet wel zeggen dat ik een beetje een audio-leek ben dus het daarom maar vroeg.

                    #17861697
                    CORSAGSI
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Om de TID weer werkend te krijgen, moet je het grijs/rode draadje achter je radio doorknippen !

                      greetz,

                      #17861698
                      Phukett
                        Lid sinds:
                        22 April 2011

                        TID net losgehaald, kon geen grijs/rood draadje vinden, las ergens anders dat je de blauwrode door kon knippen, toen deed de tijdsaanduding het alleen niet meer, dus die heb ik maar weer vastgeknoopt haha, laat het maar even zo denk ik, zo vaak kijk ik ook weer niet naar de datum tijdens het rijden xD

                        #17861699
                        Yordi_Debbie
                          Lid sinds:
                          20 April 2011

                          @Phukett, het grijs/rode draadje zit ook achter je radio!! Dat zei corsagsi ook!!

                          #17861700
                          OrangeArrow
                            Lid sinds:
                            18 February 2007

                            Als ik me niet vergis, heeft die draad nog een functie, iets met de antenne geloof ik… Ik heb m destijds bij mijn astra f achter het display doorgeknipt, welke weet ik zo ook niet…

                            #17861701
                            CORSAGSI
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Zo hebben ze het me destijds hier ook verteld, en ik heb er nooit geen problemen mee gehad qua slecht ontvangst of zo !

                              En de draad moet idd achter je radio zitten en niet vachter je TID !

                              greetz,

                              #17861702
                              Lucchese
                                Lid sinds:
                                17 August 2011

                                Hallo beste mensen, ik ben hier terecht gekomen nadat ik een nieuwe sony autoradio in mijn corsa-c heb gebouwd waarna zich ook bij mij het probleem met de verdwijnende datum op het TID voor deed.
                                Het valt me op dat mensen hier praten over de kleur van de draad, echter verschillen deze per merk.
                                OrangeArrow gaf aan dat deze draad iets met de antenne te maken had, en dat klopt, echter gaat het bij deze draad om een elektrische antenne, wat niks te maken heeft met ontvangst.
                                Deze draad voed het motortje die de antenne in en uit schuift bij b.v. sommige modellen van Saab.
                                Wanneer je deze draad doorknipt werkt alles weer als vanouds.


                                @Phukett
                                : Ik weet niet of het je al gelukt is, maar bij jou gaat het om de blauwe draad.

                                Verder wil ik mijn voorgangers bedanken voor het opzetje, zonder jullie was het me niet zo vlot gelukt!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.