Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › radio vectra c CD70 NAVI kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2010 om 10:17 #17222106
dag opelliefhebbers,
graag zou ik jullie willen vragen of iemand van jullie mij kan zeggen wat dit probleem is.
gisteren stond mijn zwarte vectra c geparkeerd de hele dag in de zon.
op zich niks aan,ik stapte in mijn wagen en het was over de 35 graden.
op een gegeven moment tijdens het rijden kon ik mijn radio niet meer luider zetten.
hij speelde ongeveer op de helft,en ik kon hem niet meer luider zetten.
de stem van de gps kon ik wel luider zetten,en de radio kon ik ook stiller zetten.
maar als ik halverwege was van het geluid kon ie niet meer luider.
toen ik thuis kwam legde ik mijn wagen af,en mijn sleutel was uit het contact.
en ik hoorde veronderstel ik een ventilator blazen in de radio.
(zoals bij een computer)
toen ik gedaan had na een kwartier,ging ik terug naar mijn wagen, en ik hoorde die ventilator niet meer.
ik zette mijn contact op en de radio speelde weer op vol vermogen en heb dit sindsdien niet meer meegemaakt.
zou het soms kunnen dat dit een beveiliging is als de radio te warm word,
dat hij zogezegd niet meer op vol vermogen kan spelen?
en kan men in de garage eigenlijk deze radio’s uitlezen?
of is hij kapot?
mvg kevin5 juni 2010 om 10:23 #17683153hoi ik heb er nog 1 te koop gr baboe
5 juni 2010 om 10:35 #17683154ja sorry maar daar ben ik niks mee want kheb nog een jaar garantie op de wagen.
5 juni 2010 om 10:37 #17683155Ik zou dan ff langs de dealer gaan met de garantie.
Safe driving Jurgen.
5 juni 2010 om 13:11 #17683156de radio kan waarschijnlijk wel uitgelezen worden met Tech2.
Dat kan tenminste met mijn NCDR wel . . . en die is van een generatie eerder.Dus gewoon terug gaan naar de garage en je zegt in 1 zin:
Mijn radio is kapot en waar staat de koffie ;).
Succes en laat even weten hoe het afloopt.
5 juni 2010 om 13:38 #17683157let wel, de radio valt niet onder de bovag garantie als dat de garantie is die je nog hebt.
Het zou overigens best kunnen dat hij gewoon in een beveiliging is gesprongen.
5 juni 2010 om 15:42 #17683158er is volgens mij wel een beveiliging als de radio te warm is dat ie idd niet harder wil(dus het volle vermogen verbruikt)
denk wel dat het zoiets is:hmmz
5 juni 2010 om 17:10 #17683159origineel gepost door kevin87
op zich niks aan,ik stapte in mijn wagen en het was over de 35 graden.Hoe weet jij hoe warm het in je auto is?
Groet,
Eric.
5 juni 2010 om 20:05 #17683160origineel gepost door kevin87
dag opelliefhebbers,
graag zou ik jullie willen vragen of iemand van jullie mij kan zeggen wat dit probleem is.
gisteren stond mijn zwarte vectra c geparkeerd de hele dag in de zon.
op zich niks aan,ik stapte in mijn wagen en het was over de 35 graden.
op een gegeven moment tijdens het rijden kon ik mijn radio niet meer luider zetten.
hij speelde ongeveer op de helft,en ik kon hem niet meer luider zetten.
de stem van de gps kon ik wel luider zetten,en de radio kon ik ook stiller zetten.
maar als ik halverwege was van het geluid kon ie niet meer luider.
toen ik thuis kwam legde ik mijn wagen af,en mijn sleutel was uit het contact.
en ik hoorde veronderstel ik een ventilator blazen in de radio.
(zoals bij een computer)
toen ik gedaan had na een kwartier,ging ik terug naar mijn wagen, en ik hoorde die ventilator niet meer.
ik zette mijn contact op en de radio speelde weer op vol vermogen en heb dit sindsdien niet meer meegemaakt.
zou het soms kunnen dat dit een beveiliging is als de radio te warm word,
dat hij zogezegd niet meer op vol vermogen kan spelen?
en kan men in de garage eigenlijk deze radio’s uitlezen?
of is hij kapot?
mvg kevindit is heel normaal , gewoon niks aan doen
6 juni 2010 om 09:55 #17683161gewoon ik stapte in men auto,en op de display stond in de vlakke zon 35 graden.
ik deed mijn deuren open in de wagen was het snikheet,ik kon mij gewoon niet op het leder zetten.
en men hand kon in niet op de tablau leggen.
maar morgen es naar de garage zeggen dat ij kapot is en dat ik koffie wil :P6 juni 2010 om 10:45 #17683162Ik heb dit vorig jaar in Frankrijk ook 1 keer gehad,daarna nooit meer last van gehad,was denk ik ook ivm de grote hitte in de auto op dat moment.
6 juni 2010 om 10:50 #17683163Je ziet de buitentemperatuur, niet de binnentemperatuur volgens mij…
6 juni 2010 om 11:22 #17683164origineel gepost door sw_reijnders
de radio kan waarschijnlijk wel uitgelezen worden met Tech2.
Dat kan tenminste met mijn NCDR wel . . . en die is van een generatie eerder.Dus gewoon terug gaan naar de garage en je zegt in 1 zin:
Mijn radio is kapot en waar staat de koffie ;).
Succes en laat even weten hoe het afloopt.
Zelfs de ccrt 700 is uit te lezen.
waarschijnlijk was idd de radio te heet.
ik weet dat bij de omega de airco gebruikt wordt om de radio te koelen. Deze heeft dat probleem ook.6 juni 2010 om 12:08 #17683165Is idd beveiliging voor het warm worden van de radio. Mijn astra twintop had daar ook last van als ik de verwarming op max zette. Dan kon je het volume ook een bepaalde tijd niet meer regelen. naderhand dat ie afgekoeld was deed ie weer dood normaal. Dus gewoon nx van aan trekken
6 juni 2010 om 17:27 #17683166Haha, dat is inderdaad de buitentemperatuur! Met die temperatuur kan het in de auto wel 60-70 graden zijn als hij lang genoeg in de zon heeft gestaan. Dit kan dan uiteraard problemen geven met je radio die té warm wordt waardoor deze uit beveiliging niet op vol vermogen wil omdat hij anders nog warmer wordt waardoor er schade aan electronica kan ontstaan.
Je kan voor de zekerheid langs de VOD maar denk niet dat ze er iets aan (kunnen) doen.6 juni 2010 om 19:33 #17683167ja natuurlijk weet ik dat dat de buitentemperatuur is,
tis dat dat ik eigenlijk wou zeggen.
als de buitentemperatuur 35 graden is,hoe warm is het dan niet binnen!?
mss 50 graden.
en als dat die beveiliging is in de radio,zou ik zeggen slimme ingenieurs die deze radio’s ontworpen hebben.
mvg groeten
en bedankt voor de comments:thumbup:D7 juni 2010 om 07:55 #17683168ben naar de garage geweest en ze hebben men radio uitgelezen,
en niks van fouten waren er vermeld.
ze veronderstellen zoals jullie zeiden.
als ie te warm krijgt dat er een beveiliging activeert tegen doorbranden.
mvg7 juni 2010 om 08:07 #17683169op zich niet verkeerd.
al vind ik wel dat een radio wel iets meer warmte aan mag kunnen als dat van ons hollandse kikker klimaatje.
Als je nou naar Spanje rijdt, betekent dat dan dat je altijd maar op halve sterkte geluid hebt :hmmzIk ben een keer in koeweit geweest, daar hebben ze zelfs parkeerplaatsen overkapt tegen de zon.
en hebben ze (vooral indiërs :D) van die lelijke kleedjes op hun dash liggen om te voorkomen dat het door de hitte scheurt :sleeping. En die radio’s werken ook gewoon hoor.Als het vaker gebeurt, zou ik er wel iets aan (laten) doen.
7 juni 2010 om 15:21 #17683170origineel gepost door Goossens Bjorn
Is idd beveiliging voor het warm worden van de radio. Mijn astra twintop had daar ook last van als ik de verwarming op max zette. Dan kon je het volume ook een bepaalde tijd niet meer regelen. naderhand dat ie afgekoeld was deed ie weer dood normaal. Dus gewoon nx van aan trekkenDat komt omdat er bij sommige astra h’s een buis vanaf de kachelpijp naar de radio loopt om die te koelen, Maar er gaat ook warme lucht door die pijp.
Heeft een vectra dat trouwens ook?9 juli 2010 om 20:53 #17683171hoi,
ik heb ook dezelfde probleem gehad.
gewoon het zekeing uithalen en weer terug zeten.excuses voor mijn nl.
ik ben niet nederlander.
maar eigenaar van 3 opels
de gr
Tony -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.