radio valt weg

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie radio valt weg

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    robertszone

Hee,

na al een aantal beginnersproblemen te hebben gehad met mijn installatie dacht ik dat ik er nu wel was..
      Maar het mocht niet zo zijn.. Meestal kom ik er zelf wel uit, maar nu is het toch ff aankloten.. Heb het volgende probleem :

Heb momenteel een Pioneer HeadUnit, die een fusion versterkert aanstuurt waar 2 subs opzitten.. Voor het overige geluid gebruik ik nog de ‘originele’ speakerkabels die richting deels gemoderniseerde boxen gaan.

Alles heb goed gewerkt tot op een gegeven moment mijn subs blijven knallen en álle speakers uitvallen. Het enige dat je dan nog hoort is Bass. Mijn spanning in de auto is dan nog gewoon 14.6 volt (laad spanning) en bij contact uit 12.9 volt.

Nu word het verhaal nog mooier, zodra ik met mijn deur beweeg, of een tik tegen de middenconsole geef schiet hij weer aan. Maar zodra het volume omhoog gaat valt alles weer net zo snel uit (en dan staat de subwoofer uit).
      Ik heb zelf al een andere kabelboom van Pioneer aangesloten tussen de stekker van de radio en de radio zelf, een andere Pioneerradio geprobeert maar het probleem blijft.

Waar zou ik dit nu eens kunnen gaan zoeken? Zit er toevallig nog ergens een stecker voor de speakers? Want het is eigenlijk sinds ik bij de kiekert een alarm heb ingebouwd..

Alvast bedankt!

groet,

Robert

Powercorsa

Controleer eens of er nergens sluiting wordt gemaakt.
        Ik zou beginnen bij de plekken die je hebt opgemaakt voor je alarm ;)

Erwin1987
        Deelnemer

als je een draadje hebt voor een carkit aan de achterkant en die is gestript als de tegen de slee van de radio aankomt maakt hij sluiting en gaat het geluid uit.

robertszone

aha, zal die eens checken ja, samen met de ‘mute’. Heb eerst de voeding gedaan, die is in orde.. morgen checken!

Erwin1987
            Deelnemer

oke heb hetzelfde gehad denk zal het ff posten.

robertszone

Hmm alles wat los is kwa draadjes netjes afgetaped, vervolgens de achterspeakers (die ik niet gebruik) ook doorgenkipt en afgetaped..
                En nog steeds :hmmz

Laatste optie is denk ik nieuwe bekabeling naar de deuren trekken.. maar daar heb ik eigenlijk nie zoveel zin in met dit weer buiten :P.

Wat denken jullie dat wellicht nog een optie is? (Heb overigens al aan de kant waar het alarm is ingebouwd alles gechecked, ziet er allemaal goed uit).
                Door meten op ohmse weerstand is ook geen optie, omdat de storing maar af en toe voorkomt.. :mad:

Erwin1987
                Deelnemer

stekker in de deur is nog goed en kabels die daar aan beide kanten uitkomen?

robertszone

jup, vandaag een hele dag aan het meten, nakijken en doen geweest.. (had net zogoed die kabells kunnen trekken :P En niks gevonden.. Oftewel, ik trek alles nieuw, voeding e.d. en speaker-kabels naar de deuren :D

robertszone

Bij het vernieuwen van alles (heb het nu meteen goed aangepakt) ook achter de uiteindelijke reden gekomen.. De speaker zat wel heel dichtbij de carosserie, hierbij raakte bij een drempel oid precies de +aansluiting het staal van de deur.. Vervolgens speaker vast gedraait en het probleem is opgelost :sleeping

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.