radio valt uit tijdens rijden soms uit het niets

Forumindex Forums Modellen Corsa radio valt uit tijdens rijden soms uit het niets

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    antonov314
    Deelnemer

Alle nog een fijne kers en oud/nieuw jaar :) (off topic hoorde net op de radio dat je tot 15-01-2011 mag groeten dus bij deze :angel )

ik zit met een probleem, tijdens het rijden valt me radio uit het niets uit”(geen originele radio maar Pioneer DEH-2300UB)”
      hij heeft het een paar maanden goed gedaan maar zins kort heeft hij dat probleem.

langs de dealer geweest maar die kwam met het antwoord contact-blokje kost 50,- :O

iemand die nog een ander idee heeft?
      waar eventueel aan zou kunnen liggen..

bedankt, Antonov

Jurgen
      Deelnemer

Dat zou kunnen, wat je dan evt kunt proberen is in je iso stekker de gele en rode beide op de constante plus te doen. vaak zitten die met stekkertjes en met een beetje geluk zitten er 2 stekkertjes op je constante plusdraad zodat je ze er beide in kunt doen. Valt ie dan niet meer uit, dan kan het maar zo zijn dat het dan je contactblokje is.

Marc O

Vervangen kan altijd nog……

Klinkt als voeding/massa, ff radio eruit en de connectoren nakijken op de radio zelf en het blok wat er vlak achter zit.
          Meerdere mogelijkheden, kleine Pioneer connector op de radio die naar twee (Iso) connectoren gaat iets verder op de bekabeling.
          Of de twee Iso connectoren gaan direct de radio in.
          Afhankelijk van het model Opel zou het kunnen zijn dat er voor de Iso connectoren nog de originele Opel connector zit, dan vanaf die connector een verloop naar Iso.

Bekabeling zit met kleine metalen pinnetjes in de connectoren, wil nog wel eens loslaten ook al zitten ze geborgd.

Voeding op de Iso’s bestaat in principe altijd uit rood en/of geel draadje, massa is zwart.

Zit er een aparte zekering op de bekabeling vlak achter de radio, die natuurlijk ook even nakijken.

Ik heb het over connectoren, ga ervan uit dat alles netjes op die manier aangesloten is en niet “houtje/touwtje” aan elkaar geknoopt…..

Iso connectoren, maar ook de Opel connectoren zijn in de handel voor een paar euro te koop, de vod vraagt er goudgeld voor…..

Succes, kom je er niet uit hoor ik het wel.

antonov314
          Deelnemer

Bedankt voor de snellle reacties :)
            we gaan aan de slag met de tips en trucks. jullie horen nog van me :thumbup

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.