Radio valt ineens zomaar uit en gaat even later weer aan?

Forumindex Forums Modellen Astra Radio valt ineens zomaar uit en gaat even later weer aan?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    frankvanhuet

Heb een Kenwood radio in m’n Astra F en ik heb ineens het volgende probleem (sinds een paar dagen).

De radio valt soms tijdens het rijden ineens uit. Soms gaat hij direct weer aan, soms ook pas na een tijdje. Hij is dan een aantal settings e.d. kwijt, dus het lijkt haast alsof de stroom eraf is geweest. (Bijv. settings i.z. balance voor/achter, bass, treble, etc.)

Ik heb niet kunnen ontdekken of het te maken heeft met als ik over een hobbel oid heenrijd of niet. Het lijkt willekeur. Irritant is het echter erg.

Iemand enig idee hoe ik kan gaan zoeken wat het probleem is?

Stender
      Moderator

Trek ‘m er eens uit en kijk eens of alle draden goedzitte en/of geen contact maken met andere dingen.

Kan ook zijn dat een draad stuk is of niet goed contact maakt.

wim-v6
        Deelnemer

Tijd en datum van TID blijven wel goed staan??

Willem

Terence

Dit heb ik ook eens een keer gehad, maar dan in mijn Astra G. Wat bij mij hielp was de radio eruit halen en wat contact spray op de contact punten. Vervolgens goed aandrukken. Nu +- een maand verder nog nergens last van gehad.

PS: Heb je toevallig die draden door moeten verbinden om ervoor te zorgen dat je zo’n “blokje” van contactpunten krijgt? Dan moet je die ook eens met contact spray behandelen.

corsaagsi
            Deelnemer

Laatst bij de B Corsa van m’n schoonzusje het contactblokje vervangen i.v.m. hetzelfde probleem.. Hiermee was het probleem opgelost.

eddie gsi
              Deelnemer

niet lullig bedoeld, maar kijk eens of je accupolen nog vastzitten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.