Forumindex › Forums › Modellen › Astra › radio valt ineens uit bij volume 30??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2013 om 16:35 #18096705
@Blue-Dragon wrote:
Neem een stukje draad en houd 1 kant tegen de radio aan en het andere einde kan je tegen de deursluiter aanhouden.
Of ergens waar een schroefje zit die met het chassis verbonden is.Gaat je je printsporen kosten als je zo voor langere tijd massa aanlegt ;)
18 januari 2013 om 18:38 #18096706@PyroNiels wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Neem een stukje draad en houd 1 kant tegen de radio aan en het andere einde kan je tegen de deursluiter aanhouden.
Of ergens waar een schroefje zit die met het chassis verbonden is.Gaat je je printsporen kosten als je zo voor langere tijd massa aanlegt ;)
Bedoelde hiermee kan je is kijken of het een massa probleem is.
Dan kan die dat ook wegstrepen als die het dan nog niet doet.18 januari 2013 om 19:39 #18096707hallo
ga morgen is ff aan de gang met multimeter en ff kijken en horen jullie het.
gr
19 januari 2013 om 09:22 #18096708zelfde probleem in mijn vorige auto bij 28 plof en iets eronder beetje flux op het display kwam inderdaad door het massa contact 2e draad getrokken en direct op het schroefdraad achter op de radio gedaan en nooit meer last gehad.
als je de bas en loudness uit zet dan kan ie iets meer hebben en kwam bij mij toen tot 35 en dan pas uit
volgens de audioshop is de standaard aarde niet genoeg voor de radio’s met hoger vermogen.
succes
19 januari 2013 om 09:51 #18096709Ik heb zomaar het idee dat er een overbelast beveiliging ingebouwd zit.
Gaat de speler ook na een aantal seconden terug aan???.Het kan zijn dat de speakers te licht zijn tegen over dan wat de speler er uit wilt voeren, maar het niet kan en de ovebelast,
beveiliging zijn werkt doet.Voorbeeldje!!, speakers 10Wat (ik doe maar een gooi), en speler 50wat en jij draaid de volume naar 30, wat te veel is voor 10wat, maar je kan de speakers niet opblazen i.v.m. de beveiliging zijn werk doet.
Dus even kijken of de verhoudingen kloppen en + en – juist zijn, je kunt beter te zware speakers hebben dan te licht.
Ik heb hier een zeer donkerbruin vermoeden van, OF!!!, de draad aan voer van de voeding is te licht.Het is allemaal mee denken weetje, het is zo zeer moeilijk te beschrijven.
19 januari 2013 om 09:56 #18096710Oja!!, nog even iets, probeer eens als je de bas helemaal naar beneden zet en probeer dan nog eens,
het kan dan al zijn dat je de speler wat luider kunt zetten wat dan kan duiden op de overbelasting!!19 januari 2013 om 10:50 #18096711@computerbug wrote:
……
Dus even kijken of de verhoudingen kloppen en + en – juist zijn, je kunt beter te zware speakers hebben dan te licht.
Ik heb hier een zeer donkerbruin vermoeden van, OF!!!, de draad aan voer van de voeding is te licht.
…..Precies anders om!.
Je speakers kunnen beter te licht als te zwaar zijn ;)
Me lichtere speakers heb je meer controle over ze waardoor het veel beter zal klinken :)19 januari 2013 om 12:15 #18096712mensen hij gaat helemaal niet meer aan he. dus kan niet proberen om de bass lager te zetten
er zit ook nog geen bas in he en versterker alleen nieuwe radio en nieuwe pioneer boxen nou dat zijn goeie boxen hoor.19 januari 2013 om 12:39 #18096713@hawk45 wrote:
zelfde probleem in mijn vorige auto bij 28 plof en iets eronder beetje flux op het display kwam inderdaad door het massa contact 2e draad getrokken en direct op het schroefdraad achter op de radio gedaan en nooit meer last gehad.
als je de bas en loudness uit zet dan kan ie iets meer hebben en kwam bij mij toen tot 35 en dan pas uit
volgens de audioshop is de standaard aarde niet genoeg voor de radio’s met hoger vermogen.
succes
hallo,
ik heb nog geen bas en versterker he alleen nieuwe radio en nieuwe boxen van pioneer dat zit wel goed.
maar hoe moet ik die massa aanleggen dan??? want zou niet weten hoe dat werkt.
radio moet het doen want bij mediamarkt deed die het gewoon en me oude radio werkt wel gewoon in me auto.
snap er niks van?19 januari 2013 om 13:42 #18096714mensen ik weet wat probleem is.
de radio werkt goed in andere auto maar dan is er dus in me.bekabeling van auto iets stuk gegaan
wat dus wss geen 12 volt geeft hoe is dat nou te meten en eventueel vanaf waar tot waar moet ik meten en als ik een nieuuw kabeltje moet leggen hoe moet dat?mvg
19 januari 2013 om 13:54 #18096715de zwarte kabel op je radio is de massa kabel,voor het gemak prop je een draad in je stekker ,waar de zwarte kabel in zit,de andere kant van het draad hou je tegen een stuk ijzer bijvoorbeeld je deur scharnier of de min van je accu,let wel op dat je geen contact maakt met andere draden .
op deze manier leg je een massa kabel.12 volt moet je meten op de gele en, rode kabel op de radio ,met contact aan.
19 januari 2013 om 17:09 #18096716hallo
op radio en iso stekker zit alles goed en werkt alles want in andere auto getest
dus zit in me autokabels
maar daarin zie ik geen gele draad ja een hele dunne
de dikkere draden zijn rood en bruin
en een klein stukje rood(dikke kabel) met kleine kabel verlengt een blauw/rode
dus een dikke gele zit niet bij mij in bekabeling
dus ergens is een kabeltje kapot maar is dat moeilijk om te vervangen?
en als ik nieuwe moet leggen kan ik dan eentje vanaf + leggen naar me radio?gr
19 januari 2013 om 17:53 #18096717je zegd dat je oude radio het wel doet ,dan zit het dus niet in de kabels van je auto ,maar in de iso stekker tussen je radio en , de kabel vanuit de auto.
je gebruikt toch een andere iso stekker voor je nieuwe radio ,dan zit er iets niet goed in die stekker zelf.als je wil weten welke de gele is in de auto ,dan moet je de gele volgen vanuit je radio .
heb je nou al is een keer wat gemeten ,meten is weten.
19 januari 2013 om 17:56 #18096718nee was mijn fout oude radio gaat ook niet aan heb ik verkeerd gezien.
dus zit wel in de bekabeling maar wat net zei normaal is een dikke.rooie en dikke gele draad maar bij mij zit 1 dikke.rooie en 1 dikke bruine
en rest zijn van die kleine dunne draadjes waarvan ook een gele mar daar staan.geen 12v op tog op zon dun draadje19 januari 2013 om 18:26 #18096719ook al is het draad paars ,als je wil weten welke draad het is moet je meten.
op geschakelde + staat alleen 12 volt met contact aan en, op constante + staat altijd 12 volt.
zo kan je kijken van stekker tot stekker hoever er stroom op staat .kabel breuk meet je ook met multimeter ,er zit meestal een piep functie op ,rode drad van multiemeter op eene kant van het draad zwarte draad van multiemeter op andere kant van draad ,als die piept is die heel ,als je niks hoort heb je een kabel breuk.
volt meten doe je door zwarte draad op massa of min draad te zetten en de rode op het draad dat je wil meten
19 januari 2013 om 20:46 #18096720hallo
ja dat klopt maar waar zit die andere kant van de draad?
want ene kant is stekker en waar komt de andere kant uit zodat ik kan meten of ik een kabelbreuk.heb19 januari 2013 om 21:55 #18096721iso stekker kan je aan beide kanten meten,auto draden word wat lastig.
als je 12 volt bij de radio meet hoef je natuurlijk niet naar kabelbreuk te zoeken.heb je al gemeten ?
als je de breuk niet kan vinden ,dan trek je nieuwe + en – draad van je sigaretten aansteker naar je radio dan doet die het weer.
19 januari 2013 om 22:02 #18096722Plaats anders is een paar foto’s van je bedrading en iso stekker.
Want zo komen we er ook niet, en anders vraag je die maat van je, of die er is naar wilt kijken.En kijk is of er toch niet een zekering in de zekeringenkast kapot is.
Want het is of geen stroom toevoer of een massa probleem.20 januari 2013 om 09:05 #18096723hallo
ja ik zat ook te denken aan de zekering in de zekeringkast
maar welke is van de radio?
zijn zoveel zekeringengr
20 januari 2013 om 09:26 #18096724als jullie me kunnen vertellen hoe ik fotos plaats doe ik er ff een paar plaatsen
20 januari 2013 om 10:54 #18096725@opelastrag111 wrote:
als jullie me kunnen vertellen hoe ik fotos plaats doe ik er ff een paar plaatsen
http://nl.tinypic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 januari 2013 om 11:07 #18096726@opelastrag111 wrote:
hallo
ja ik zat ook te denken aan de zekering in de zekeringkast
maar welke is van de radio?
zijn zoveel zekeringengr
dat zal gewoon in je handboek staan
20 januari 2013 om 12:42 #18096727hierbij wat fotos
http://tinypic.com/view.php?pic=2zygcvb&s=6″ onclick=”window.open(this.href);return false;http://tinypic.com/view.php?pic=2z6bj7s&s=6″ onclick=”window.open(this.href);return false;
20 januari 2013 om 12:47 #18096728op de rooie draad die wat dikkere staat constant 12v ook als contact uit is
die dunne draadje blauw/rood daar komt 10.2 volt op als auto aangaat
maar volgens mij is er al een keer iets aan gedaan kunnen jullie me.verder helpen wat ik nou moet doen.het rare is gewoon dat die het wel gedaan heeft gedaan en ineens is uitgevallen.
gr
20 januari 2013 om 13:44 #18096729Pin 4 is de massa (dikke bruine) en pin 8 is de geschakelde 12v (dikke rode). Verder is pin 2 de constante 12v (dunne rode). Pin 2 zit 2 posities naar recht tenopzichte van pin 4. Daarna in het schema van de radio kijken waar die op jou radio horen te komen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.