Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Radio problemen (reageert niet)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2010 om 21:14 #17221538
Ik heb sinds deze week een Omega uit 1995. Deze is uitgerist met een Blaupunkt CD 300 radio. Volgens mij best wel een leuke radio, alleen, hij doet niet wat moet doen. Hij staat vast op 100.5 en laat zich niet bewegen iets anders te doen. Ook springt hij om de pak hem beet 10 – 15 seconden op search. Hij reageer op geen enkel knopje, behalve de volumeknop.
Als ik er een cd in doe, dan speelt die, maar slaat hij iedere 10 a 15 seconden even over.Iemand bekend met een probleem als deze? Ik kon namelijk op EBay geen zelfde radio vinden ter vervanging :-(.
23 mei 2010 om 09:08 #17676100Hey
Welkom op het opel forum ff paar dingetjes:
1.Stel je even netjes voor in het voorstel topic wordt erg op prijs gesteld.
2.Stel je vraag in het I.C.E. topic dat is het audio topic dit is voor electr. problemen aan kabelbomen van automotoren.3. Ik denk dat je een andere vervanger moet gaan zoeken dat ie op de radio iedere keer op search spring zou kunnen als AT ( alternatieve frequentie) aan staat dan zodra die gaat storen gaat ie een sterkere frequentie zoeken van het zelfde radio station.
En dat je cd over slaat zou kunnen doordat de lens smerig is daar heb je van die cds voor met zoon klein borsteltje erop.En waarom je knopjes het niet doen ik heb echt geen idee zit er niet ergens een lock/hold knopje?
Greetz Z
24 mei 2010 om 15:55 #17676101Wat je eventueel even zou kunnen proberen is je accu even voor 10 minuten loskoppelen? Wellicht dat je radio dan even reset.
24 mei 2010 om 19:18 #17676102Dat ga ik morgen even proberen. Ik hoop dat het helpt.
@Zetos, ik heb me inmiddels voorgesteld en een mod gevraagd dit topic te verplaatsen.Ik denk niet dat het komt door AT, aangezien hij het ook doet als hij Qmusic (100,5) luid en duidelijk ontvangt. Ook op de weg naar huis heb ik even WDR2 gehad en ondanks de RDW bleef hij vasthouden aan 100,5. Ik denk dat er een knopje “sluiting” maakt of zo, aangezien hij op cd hetzelfde doet als met radio (Iedere 15 sec een hikje).
Ik kan op Ebay geen zelfde radio vinden, terwijl ik dacht dat hij niet zo uniek was.
25 mei 2010 om 12:31 #17676103En vanmorgen wilde ik de stroom er van af halen, maar eerst nog even zoontje naar school brengen. Onderweg toch nog een keer de radio aangezet. Wat denk je, doet ie het gewoon. Kan alles bedienen en alle zenders ontvangen (al is de ontvangst wel matigjes). Vanzelf opgelost dus.:wors
25 mei 2010 om 18:21 #17676104Dat de ontvangst matig is kan liggen aan de antenne versterker.
Deze kan de geest geven hebben zit in de voet van je antenne.
gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.