Radio Opel Corsa B werkt niet…

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio Opel Corsa B werkt niet…

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    wasl89
    Deelnemer

Beste forumleden,

Sinds deze week ben ik eigenaar van een Opel Corsa B uit ’96.
      Bij aanschaf wist ik dat de radio niet zou werken, na lang “prutsen” vanmorgen werkt hij nog steeds niet.

De zekeringen zijn nagelopen en werken allemaal, de radio zelf werkt ook (alleen niet in mijn auto).
      Omdat er een koppelstuk tussen de originele ISO stekker en de radio zit hebben wij een oude, werkende, radio aangesloten op de originele stekker.
      Deze gaf wel een teken van leven (lampjes begonnen te branden) maar er kwam geen geluid uit.
      Er is van alles geprobeerd door mijn oom (Opel monteur), maar ook hij moest zich gewonnen geven…

Nu las ik dat er wellicht twee draadjes op de ISO A omgedraaid dienen te worden, het gaat dan om A4 en A7.
      Zelf ben ik geen held in dit soort dingen, wellicht kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast dank!

Corsaliefhebber
      Deelnemer

Neem aan dat je oom de Opel-monteur toch wel weet
        hoe die twee draadjes om moet draaien. :thumb

wasl89
        Deelnemer

@Corsaliefhebber wrote:

Neem aan dat je oom de Opel-monteur toch wel weet
          hoe die twee draadjes om moet draaien. :thumb

Dat zal hij zeker weten, ik zelf niet.
          Aangezien ik zelf niks wil “verprutsen” vraag ik het aan de kenners ;)
          Mijn oom kan mij niet altijd helpen, hij heeft er vanmorgen even naar gekeken maar kwam er zelf ook niet zo 1-2-3 uit.

MarkVectra93
          Deelnemer

Je duwt een naald voor in de stekker frot een beetje achter de borging en trekt het kabeltje eruit zorg dat je die borging niet verbuigt dan kan je die stekker meestal weggooien

Opeltje17
            Deelnemer

Kijken of je op de stekker een constante plus een geschakelde plus en een massa hebt, dan zou die i.i.g aan moeten gaan.

Draden omdraaien maakt nu nog weinig uit, dit doe je pas als je radio geen ingestelde zenders meer onthoud(geschakelde en constante plus omdraaien)

MarkVectra93
              Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Kijken of je op de stekker een constante plus een geschakelde plus en een massa hebt, dan zou die i.i.g aan moeten gaan.

Draden omdraaien maakt nu nog weinig uit, dit doe je pas als je radio geen ingestelde zenders meer onthoud(geschakelde en constante plus omdraaien)

:angel ik gaf alleen antwoord op z’n vraag, niet nagedacht over de rest eigenlijk,
                ik trek altijd een pluskabel gezekerd direct naar de radio heb ik daar ook geen last van

sw_reijnders
                Deelnemer

zitten er eigenlijk wel speakers in de deuren en zo ja zijn die wel aangesloten?

you’ll never know ;)

zo ja, multimeter pakken en alle bedrading doormeten.

zoals gezegd heb je spanning op je constante plus en geschakelde plus icm de massa.

vervolgens zet je je multimeter op weerstand (OHM) en ga je meten of de bedrading van de iso stekker naar de deuren nog in tact is.
                  meet je 0 Ohm weerstand, dan is je draad goed.

http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

wasl89
                  Deelnemer

Dank voor al jullie tips!
                    Ik ga morgenmiddag (mijn vrije middag) eens kijken hoe ver ik kan komen…!

wasl89
                    Deelnemer

Het probleem is opgelost!
                      Er waren problemen met de geschakelde plus (heb ik mij laten vertellen), er is nu vanuit de zekeringkast een kabeltje direct naar de radio getrokken.
                      Alles werkt naar behoren :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.