Radio opel combo

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio opel combo

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231523
    bart 180280
      Lid sinds:
      22 January 2011

      Goeie avond allen,

      Even een aantal vragen.

      1: Ik was vandaag bezig met het inbouwen van een klapscherm in mijn opel combo, tot mijn eigen verbazing en stomiteit heb ik het rooie kabel ( geschakelde + volgens mijn) tegen de stalen behuizing laten komen, daardoor ontstond er een vonk en deed mijn klapscherm het niet meer. Toen mijn oude radio erin gedaan en ook geen reactie. Heb toen in het instructie boekje gekeken en gezochtwaar de zekering zou kunnen zitten , en god weet waar, ALLES staat erin behalve in welke groep de radio valt:fy1.
      weten jullie het misschien?

      vraag 2: hoe kan je een zekering doormeten?

      Ik ben in het bezit van een volt meter, als ik de min pak (massa) van mijn body met de zwarte pin en met de rode pin tegen het zekering aan dan zou ik iets moeten meten toch? hoop dat jullie mij kunnen helpen.

      Alvast bedankt MVG Bart

      #17803314
      aad102
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2005

        hoi bart.

        Ik weet niet in welke groep de bekering van je combo valt.
        Heb je geen overig zaken die het niet meer doen, denk aan binneverlichting, richtingaanwijzer, ventilator..

        Een bekering doormeten is vaak niet nodig. Je ziet snel genoeg dat het ‘ verbindingsdraadje’ stuk is.
        Heeft je klapscherm zelf geen interne zekering?

        Spanning meten doe je op de manier zoals je al opschrijft let wel dat je de meter op gelijkstroom instelt, DC .

        Succes.

        Grtz Arie

        #17803315
        aad102
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2005

          hoi bart.

          Ik weet niet in welke groep de bekering van je combo valt.
          Heb je geen overig zaken die het niet meer doen, denk aan binneverlichting, richtingaanwijzer, ventilator..

          Een bekering doormeten is vaak niet nodig. Je ziet snel genoeg dat het ‘ verbindingsdraadje’ stuk is.
          Heeft je klapscherm zelf geen interne zekering?

          Spanning meten doe je op de manier zoals je al opschrijft let wel dat je de meter op gelijkstroom instelt, DC .

          Succes.

          Grtz Arie

          #17803316
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            soms lijkt een zekering nog goed terwijl ie toch kapot is.
            dus ik zou de zekeringen even omwisselen.

            #17803317
            bart 180280
              Lid sinds:
              22 January 2011

              Goeie morgen aad102 en gtspower,

              Ik zal eens kijken wat het nog meer niet doet , en dan hopen dat ik dat groep wel kan vinden. En lijkt me sterk aad102 dat alle 2 mijn radio zekering is geklapt maar zal dat ook ff nakijken. ik heb wel de rode draad van de radio in verbinding gemaakt met de rode draad die uit de kabelboom komt(want anders deed tie het niet) dat is toch goed?

              #17803318
              johannes78
                Lid sinds:
                29 January 2011

                het makkelijkste is ff een draadje trekken van de accu met een zekering ertussen, zo kun je iig zien of je radio nog goed is.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.