Radio ontvangst – Astra 2009

Forumindex Forums Modellen Astra Radio ontvangst – Astra 2009

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241931
    1985
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Hoi,

      Deze zomer heb ik van het werk een Opel Astra van 2009 gekregen (lease!) met een 1700 diesel.

      Geweldige auto, voldoende vermogen en wat een fijne subtiele uitstraling.

      MAAR …

      Het radio ontvangst laat nog wel wat te wensen over. Mijn prive auto (Peugeot 206+) Met een Alphine radio ontvangt zenders die bij de Astra zelfs bij handmatig afstemmen slecht hoorbaar zijn…

      Natuurlijk dacht ik eerst aan de zendmast terreur, maar waarom de ene auto wel, en de andere auto nu een slecht ontvangst?

      Zijn er tips of tricks hoe ik dit betaalbaar kan oplossen?

      Er zit een cd speler radio met kleuren navigatie in.

      Ik hoor graag van jullie :thumb

      #17924509
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Een bekend probleem, ook de 2006 van mij met de cd30 ontvangt bagger slecht, misschien dta een extra antenne voorversterker zou werken, persoonlijk wil ik de gehele radio nog eens vervangen, want een radio uit 2006 die nog niet eens MP3 kan afspelen of een loudness heeft, dat is eigenlijk een schande voor de auto.

        #17924510
        1985
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          @opel-mark wrote:

          Een bekend probleem, ook de 2006 van mij met de cd30 ontvangt bagger slecht, misschien dta een extra antenne voorversterker zou werken, persoonlijk wil ik de gehele radio nog eens vervangen, want een radio uit 2006 die nog niet eens MP3 kan afspelen of een loudness heeft, dat is eigenlijk een schande voor de auto.

          De mijne heeft ook geen mp3. verschrikkelijk maar er zit dan weer wel een aansluiting in voor een ipod. Daar kan ik dan nog wel weer mee leven (ook al vind ik het niet ideaal)

          Maar een extra antenne versterker? Waar zou je die het beste kunnen plaatsen? Voor mij is het immers een lease auto en ga niet ‘de halve auto’ ( ;) :jerry ) demonteren om ‘later’ problemen te krijgen bij het inleveren van de auto.

          #17924511
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            ik heb er volgens mij niet eens een ipod aansluitng op (ga ide ook niet maken want ik wil er een andere radio in).

            Een extra antenne versterker zou je eigenlijk zo dicht mogelijk bij de antenne moeten plaatsen, en dat zal niet zo makkelijk zijn vrees ik.
            Maar het is een lease auto, dus neem ik aan dat je de klacht bij de lease maatschappij neer kan leggen toch ?

            Mark
            http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #17924512
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              @opel-mark wrote:

              Maar het is een lease auto, dus neem ik aan dat je de klacht bij de lease maatschappij neer kan leggen toch ?

              Mark
              http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Em, ja, maar ben net van baan gewisseld en ga dat soort discussies nog ff uit de weg.

              aangezien het een veel voorkomend probleem is (had al zo’n vermoeden) is het antwoord me al wel bekend en kan dat altijd later nog een keer ;) :wub :angel

              Thx voor je antwoorden mark!

              #17924508
              noortuk
                Lid sinds:
                18 September 2011

                Al gekeken of de antennedraad er goed inzit?groet Leo :hmmz

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.