Radio inbouwen Rekord E1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Radio inbouwen Rekord E1

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Deperik
    Deelnemer

Ik ben bezig met het inbouwen van een radio + versterker + Sub.
      Het werkt allemaal prima, alleen past mijn radio niet mooi in het dashbord.
      Het ombouwframe wil er al helemaal niet in en het sierframepje wat je er nadien op klikt past ook van geen kant.
      Het lijkt alsof het gat in het dashbord niet de juiste breedte heeft. Dit terwijl de vorige bezitter blijkbaar al met een vijl bezig is geweest.
      Zijn er hier meer Rekord-bezitters die problemen hebben met het inbouwen van een (modernere) radio?

astraminator
      Deelnemer

Dat is idd een probleem. De opening voldoet niet aan de standaard.

mantamartin
        Deelnemer

bij mij paste het inderdaad ook niet,
          heb de metalen rand (die de radio moet vasthouden) eraf gelaten, dan zakt de radio tenminste wel zover dat het wat lijkt..
          heb van het dunne sierlijstje in 4en geknipt en alleen de boven en onderkant erop geplakt ;)

rinus de boer

Het enige wat je kunt doen, is het gat (dat inderdaad geen DIN formaat heeft) ietsje ruimer vijlen. Als je dat met beleid doet, gaat er niks kapot en dan past je frame ook weer, en ligt je radio niet los te rammelen.

Stender
            Moderator

Trouwens, nog een vraag, waar komen de + en – vandaan? Ik wilde de radio aansluiten in mijn Rekord (E2) maar de kabels hingen er los in.

Deperik
              Deelnemer

Ik heb de plus, geschakelde plus vanaf de zekering kast gehaald.
                het dashboard is al uitgevijld, toch past het nog niet. Laat het in eerste instantie maar eens zo.

KadettE_gsi16v

ik had hetzelfde probleem met een rekord e1,
                  heb hem nog aardig uitgevijld met een dremel, en later met de hand,
                  maar de radio zit nu wel king:

voor de plus hing er bij mij een losse kabel uit, en de – was bij mij een massa strip met schuif stekker.
                  Gr

Stender
                  Moderator

@Deperik wrote:

Ik heb de plus, geschakelde plus vanaf de zekering kast gehaald.
                    het dashboard is al uitgevijld, toch past het nog niet. Laat het in eerste instantie maar eens zo.

Zaten die beide al voorbereid dan? Kun je vertellen waar? Bvd!

Deperik
                    Deelnemer

Nee heb de draden zelf getrokken vanaf de zekeringkast.
                      Op de zekeringkast aan de bovenkant zitten enkele ongebruikte aansluitingen. rood= constant plus, zwart = geschakelde plus. Kan zijn dat je een zekering in de kast moet steken om spanning op de aansluitingen te krijgen.

Fl0pke

Ik heb dit probleem ook inderdaad, maar vind het zonde om in het dashboard te gaan vijlen… Ik denk dat ik deze in het dashboardkastjes ga inbouwen ofzo…

Bij mij waren kabels ook niet voorbereid :(

jojonopel
                        Deelnemer

Vroeger verkochten we er houten tunnels voor waarin je de radio en boxen kon monteren !

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.