Radio inbouw corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio inbouw corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247616
    chunx102
      Lid sinds:
      30 January 2012

      Hallo allemaal, ik heb nog een pioneer radio liggen en die wil ik graag in me corsa b inbouwen. Rij tegenwoordig dagelijks en het begint irritant te worden van het originele gebruiken met cd’s die beperkte aantal liedjes heeft :???: dus ik wil graag de usb en 3mm aansluiting gebruiken voor de muziek

      Even wat onderzocht en ik heb begrepen dat bij de opels niet zo ‘plug and play’ kan ivm een andere soort ISO stekker ofzo? Weet niet zo zeker dus… misschien iemand die mij kan uitleggen hoe ik het moet aansluiten en wat ik allemaal nodig heb ?

      #18006417
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        zit er een kabelboompje bij de radio? In de Corsa zit gewoon een normale ISO stekker, je zult vaak een verloopje hebben van de isostekker naar de stekker die in de radio geplugd wordt. Wat ook voor komt, is dat je de rode en de gele draad in het kabelboompje moet omwisselen, omdat de radio anders niks onthoudt. Een laatste puntje, je display van de datum blijft normaal gesproken aan als je je radio aanzit, mits je een originele radio hebt. Als je er een aftermarket in zet dan schakelt deze vaak uit als je je radio aanzet. Dit kun je weg laten programmeren bij de dealer of je kunt meen ik ook een draadje door knippen, maar ik weet niet precies welke.

        #18006418
        Nick46
          Lid sinds:
          24 March 2012

          Het draadje dat je zoekt om de datum altijd te laten weergeven is het grijs/rode draadje (gewoon TID schermpje los halen en daar het draadje zoeken). Ik heb dit bij mijne Corsa B van 2000 gedaan, en werkte. Ik neem aan dat dit dan ook voor oudere corsa’s geld.

          #18006419
          John Opeltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2011

            dat moest ik dus ook al weten welk draadje dat dat was bedankt!

            john

            #18006420
            chunx102
              Lid sinds:
              30 January 2012

              Ok… bedankt. Er zit een kabelboom ja, zie foto:

              Ik heb alleen geen idee of ik die andere kabels met dat 2e zwarte blok moet gebruiken… iemand enig idee en hoe (welke kleur en gaten)?

              #18006421
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Gewoon ISO specificatie van een radio stekker op zoeken. Staat soms zelfs gewoon op de sticker op de radio.
                Enige wijziging is dat je de Battery+ en Switched+ omwisselt in die zwarte stekker.

                Corsa B (en veel meer opels) gebruiken gewoon normale ISO stekkers, waarin twee draadjes zijn omgewisseld om je te irriteren. Hij onthoud dan geen radiozenders en instellingen enzo.

                Dan gaat je radio gewoon werken in je Corsa.

                edit:
                http://pinoutsguide.com/CarAudio/car_audio_iso_pinout.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Stekkers A en B in dit schema.
                Pin A4 en A7 wissel je met elkaar om.

                Editje:
                Ik zie trouwens dat er stekkertjes in de rode en gele draad zijn gebouwd.
                Prik de stekker gewoon zoals het schema, wissel niks om. Jij kan gewoon de rode en gele draad kruislings aansluiten (geel van stekker op rood naar radio en andersom)

                #18006422
                chunx102
                  Lid sinds:
                  30 January 2012

                  Bedankt allemaal, dus die gelr en rode en zwarte zijn de plussen/minnen? En de licht blauwe, zwarte en blauwe heb ik verder niet nodig?

                  Edit: Het is gelukt, alleen ik kan me antenne niet erin krijgen. De antenne bij de dashbaord gat is niet of een snoer oid, maar gewoon een pen die uitsteekt. Bij de originele radio zit er zo’n soort verleng stukje in waarbij het gelijk in kan pluggen. Bij de pioneer is dat niet geval en het gat staat ook niet precies op de zelfde plek gepositioneerd… net iets ernaast, scheelt hooguit 2mm ofzo… iemand een oplossing daarvoor?


                  Links witte antenne gat – originele radio
                  Rechts zwart platte gat – pioneer

                  #18006423
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    Zijn gegarandeerd verloopstukjes in de handel, gewoon even bij een automaterialenzaak langs gaan met beide radio’s, dan moet dat goed komen ;)

                    #18006424
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Rood en geel zijn twee plussen. Eentje geschakeld op het sleutelcontact (de rode) zodat de radio aan en uit gaat wanneer je de auto start en af zet, en eentje permanent gevoed vanaf de accu zodat hij z’n voorkeuze zenders onthoud, weet waar je was gebleven op een CD/MP3, etc.
                      Draai je die twee om (zoals Opel standaard heeft), blijft je radio aan bij contact uit en vergeet hij alle instellingen als je hem uit doet.

                      #18006425
                      chunx102
                        Lid sinds:
                        30 January 2012

                        Ok bedankt…. heb nu nog een laatste probleem/vraag… omdat de originele stekkers gelijk recht erin gaan bij het inschuiven van de radio kast is er eigelijk normaal gesproken geen ruimte meer ertussen. De pioneer heeft dus stekkers + kabels en daar is de ruimte er helemaal niet voor.

                        Weet iemand een oplossing hiervoor? Moet dat originele houder/doos eruit door de bout in het midden of iets dergelijk? :???:

                        #18006426
                        harryastra
                          Lid sinds:
                          13 November 2006

                          De houder kan er idd uit door de bout in het midden te verwijderen. Bij iedere radio hoort een slede, die voor de radio gemaakt is. Misschien past de pioneer wel gewoon in deze als je de stekkers achterin uit de slede klikt en naar achteren wegvouwd. Anders ff een universele slede halen en die erin zetten. Zijn bij alle automateriaalzaken wel te verkrijgen. Succes

                          #18006427
                          chunx102
                            Lid sinds:
                            30 January 2012

                            Ah ok, bedankt. En hoe zit het dan met het stekkertje? Zit die los van het originele houder?

                            #18006428
                            Jurgen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2007

                              Kun je waarschijnlijk gewoon los klikken.

                              #18006429
                              chunx102
                                Lid sinds:
                                30 January 2012

                                Ok…. zal es proberen vandaag middag/morgen, nogmaals bedankt allemaal !

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.