Forumindex › Forums › Modellen › Astra › radio het het steeds niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2013 om 17:21 #17262475
beste mensen ik zit met een probleem.
ik heb een opel astra tailgate 1.4 uit 95
kleine installatie dr in
700watt versterkertje en alleen nog hoedeplank speakers.
allemaal netjes weggewerkt.en maar een andere radio gekocht omdat daar een usb ingang opzit :)
radio aangesloten maar na een paar weken viel mn geluid uit en
kwam er knipperend ‘protect” in beeld
want volgens de handleiding betekent dat een van de speaker kabels kortsluiting maakt:
http://www.kenwood.nl/support/veelgestelde_vragen/home/?CategoryId=151&FaqId=635nja alles nagekeken en dr bleek een kabel (van mn kabelboom zelf) geknikt te zijn
nou netjes gemaakt en hij deed t weer.
week mee gereden en weer in protect mode.
radio dr uitgehaald
niks te zien alles zat nog goed
dus even die grote stekker los gehaald en toen deed ie t weer even een uurtje en toen weer :twisted: :twisted:iemand een idee wat het kan zijn?
ik heb nooit ergens aan gekloot en met de andere radio was t nooit.
mvg
reinier
9 december 2013 om 17:39 #18197993Kabelbericht in de doorvoer vij de deuren.
9 december 2013 om 17:42 #18197994@Haasje17 wrote:
Kabelbericht in de doorvoer vij de deuren.
kabelbericht?
wat bedoel je precies?
en waarom zou t zo opeens bij de deuren zijn?
9 december 2013 om 17:45 #18197995Waarschijnlijk bedoeld Haasje de kabels in het doorvoer rubber naar de deuren toe, die bewegen natuurlijk constant kan dus zijn dat daar een kabel breuk zit.
Dus kijk alle kabels goed na, en anders grote kans dat de radio niet helemaal jopper meer is.
9 december 2013 om 17:47 #18197996@Opeltje17 wrote:
Waarschijnlijk bedoeld Haasje de kabels in het doorvoer rubber naar de deuren toe, die bewegen natuurlijk constant kan dus zijn dat daar een kabel breuk zit.
Dus kijk alle kabels goed na, en anders grote kans dat de radio niet helemaal jopper meer is.
radio is net 5 weken nieuw
en die kabels kan ik zo zien zitten denkik?
9 december 2013 om 17:50 #18197997Nieuwe dingen kunnen ook stuk zijn hé ;)
En de kabels zie je zo niet zitten zitten in een rubber, doe je deuren maar eens open dan zie je een rubber van je auto naar je deuren lopen daarin lopen ze met nog een zootje andere draden deze kan je voorzichtig los trekken zitten er tussen gewurmd.
Dus hoop voor je dat je originele kleur speaker draden hebt anders wordt het zoeken.
9 december 2013 om 22:31 #18197998Even speaker voor speaker aansluiten dan kom je er vast wel achter, aan welke of het ligt.
13 december 2013 om 10:49 #18197999ik ga er naar kijken
sorry voor de late reactie, k heb t vrij drukik heb trouwens nog 2 vraagjes: (ik ga niet voor deze 2 kleine vraagjes 2 aparte topics maken)
in mijn cockpit werkt het lampje rechts van mn km teller, dus zeg maar bij de 200km/h niet meer
hoe kan ik deze vervangen (als dat eingenhandig mogelijk is)2
als ik groot licht wil gebruiken moet ik de hendel links van mn stuur naar me toe halen maar ik moet hem beet houden
hij blijft niet aan. terwijl mij dit wel logisch lijkt. hoe kan dit en hoe is dit op te lossen?mvg
reinier13 december 2013 om 10:52 #18198000Grootlicht hendel moet je van je af duwen om aan te blijven.
Naar je toe trekken is seinen.
Over de lampjes, is zelf te doen, wel even je cockpitje eruit pakken.
Staan vast wel how-to’s van op et forum13 december 2013 om 12:28 #18198001@sjoerdie wrote:
Grootlicht hendel moet je van je af duwen om aan te blijven.
Naar je toe trekken is seinen.
Over de lampjes, is zelf te doen, wel even je cockpitje eruit pakken.
Staan vast wel how-to’s van op et forumahaaa dat daar heb k wat aan :)
thanksk heb net gekeken naar mn radio en even alle kabels los gehaald en weer vast gezet.
radio dr in en hij doet t weer maar waarschijnlijk na een tijdje zal ie weer in “protect” gaanen die kabels bij mn deur,
ik haalde die kabel los maar het was een grote stekker14 december 2013 om 17:29 #18198002daarvan het robber loshalen en de draden in dit rubber nakijken.
Willem
14 december 2013 om 22:40 #18198003kan ook een speaker zijn die niet helemaal jofel meer is en pas problemen gaat geven als hij warm wordt
15 december 2013 om 04:23 #18198004AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als er sluiting is geweest in de speakerbekabeling is de kans zeer groot dat de eindtrap van je radio stuk is en daardoor na verloop van tijd in de protect modus gaat.
Om het e.e.a. uit te sluiten zul je eerst een weerstandsmeting doen over je speakerkabels of er geen sluiting in zit.
Met de speakers aangesloten meet je op de ISO stekker dan waardes (afhankelijk van de speakers) van 3,5 tot 4,5 oHm.
0 oHm = sluiting.
Helemaal geen waarde meten is open circuit.Dan stop je de iso stekker terug in de radio en zet je hem aan en ga je voltage meten per uitgang.
Onder belasting kunnen speakers ook sluiting maken, dus meet je daar ook de waardes van.
Zijn ze op alle 4 gelijk, dan zijn je speakers in orde.
Wijken er 1 of 2 waardes te veel af, dan kunnen het je speakers zijn die sluiting maken bij belasting (opgeblazen bijvoorbeeld) of de eindtrap van je radio.
Als dat zo is, kun je met een losse (goede) speaker nogmaals de test doen op de uitgangen van je radio.Het is even werk, maar je zal echt moeten zoeken.
Suc6 ;)15 december 2013 om 06:47 #18198005@reinier321 wrote:
@Haasje17 wrote:
Kabelbericht in de doorvoer vij de deuren.
kabelbericht?
wat bedoel je precies?
en waarom zou t zo opeens bij de deuren zijn?
auto corectie van de ipad, kabelbreuk bedoelde ik. Kables vertonen vaak breuken na loop van tijd door veel bewegen.
Kan ook speaker zijn die stuk is. Radio die stuk is geloof ik niet zo in. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.