Forumindex › Forums › Modellen › Astra › radio gaat vanzelf aan??? Accu leeg…:(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 08:57 #17253450
Een kennis van mij hier in Spanje heeft een Astra 1.9 cdti uit 2005. ´s Nachts gaat regelmatig zijn autoradio aan (sleutel zit niet in het slot) en trekt de accu leeg. Dealer zegt natuurlijk dat er een nieuwe radio in moet twv 700 euries.
Wie zou hier een betere oplossing voor weten?
Thxs!!8 december 2012 om 09:19 #180822638 december 2012 om 10:43 #18082264Radio een keer terug zetten naar fabrieksstand ?
8 december 2012 om 11:28 #18082265Cd er in doen en het probleem is weg. De enige andere optie is de radio vervangen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 december 2012 om 16:13 #18082266Ik vermoed dat op een of andere manier de radio denkt dat zijn grote rond knop ingedrukt wordt(ik neem even aan dat het de originele radio is), dat kan aan de knop liggen of aan de achterliggende electronica, aangezien het een probleem is die niet altijd voorkomt of in iedergeval op onduidelijke momenten is het lastig op te sporen.
maar 700 euro voor een radio zou ik zeker niet uitgeven, 2e hands zijn ze goedkoper en je kunt ook een aftermarket radio plaatsen als je er niet uitkomt.
8 december 2012 om 18:21 #18082268Dat met die cd is een bekend probleem.
8 december 2012 om 19:05 #18082269Bij mij trekt de radio ook de accu leeg. Is al de 2de radio.
Uiteindelijk door de garage een relais geplaatst.
Daarna geen last meer van lege accu.8 december 2012 om 20:07 #18082267je radio aansluiten op het geschakelde +draad ,dan krijgt die alleen stroom als je sleutel op contact staat,waarschijnlijk staat die nu aangesloten op constante +.
geschakelde + is meestal een geel draad.
constante + is meestal een rode draad.8 december 2012 om 21:43 #18082270@b07 wrote:
je radio aansluiten op het geschakelde +draad ,dan krijgt die alleen stroom als je sleutel op contact staat.
Vertel er ook gelijk even bij waar je die geschakelde + vindt.
Drie tips : het is een Canbus auto en deze aansluiting zit niet in je ISO blok en in 9 van de 10 gevallen ook niet in je sigaretten aansteker.Overigens mag je dan ook na iedere keer starten de radio zenders opnieuw gaan opzoeken.
Oplossing van B07 gaat in dit geval niet werken.
8 december 2012 om 22:07 #18082271geschakelde + kan je van diverse relais gebruiken als die niet achter de radio hangen,bij diverse radio’s zit er standaard een y splitsing waarop je de geschakelde en, constante+ samen kan verbinden of, apart aansluiten.
de geschakelde en constante + vanuit de radio ,op de constante + vanuit de auto is constant stroom,
de geschakelde op geschakelde + en, constante op constante + is geschakeld stroom.zolang de constante + vanuit de radio ,op de constante + vanuit de auto zit blijft het geheugen gewoon opgeslagen,of de radio aan gaat op contact of niet heeft er alleen mee te maken op welk draad je de geschakelde + aansluit.
heb al diverse radio’s aangesloten zonder problemen ,ook originele radio’s.
geschakelde + is altijd te vinden met een multimeter zo moeilijk is dat nietmet canbus heb ik geen ervaring
9 december 2012 om 07:12 #18082272Het is dus een originele radio welke via can bus aan of uit gaat
Er zit geen geschakelde plus op en kan je er ook niet op aansluiten.
Als het een aftermarket radio was geweest had bovenstaande verhaal wel gewerkt
Maar die vlieger gaat hier niet op9 december 2012 om 09:43 #18082273@b07 wrote:
geschakelde + kan je van diverse relais gebruiken als die niet achter de radio hangen
geschakelde + is altijd te vinden met een multimeter zo moeilijk is dat nietmet canbus heb ik geen ervaring
Als je de eerste post had gelezen dan had je kunnen zien dat het om een Astra H gaat en een Astra H is Canbus.
Nogmaals : bij een Canbus auto kan je niet zomaar even een draadje aftappen. Zelfs het achteruitrijd draadje is daar nog Canbus.
Een Astra H is qua elektronica niet te vergelijken met een Astra F of G, dat zijn compleet andere auto’s.Even spanning van een relais afpakken gaat niet want zodra de auto meet dat er meer of minder stroom gaat lopen dan zou moeten wordt dat signaal direct afgeschakeld en dat wordt er pas weer opgeschakeld als er weer de juiste hoeveelheid stroom gaat lopen.
Uiteraard zijn er wel opties om wel een geschakelde + te creëeren maar dan kom je op het volgende punt, als je dat al gaat doen dan is de radio steeds zijn zenders kwijt omdat de originele radio’s maar over 1 “+” en 1 “-” beschikken en niet zoals de Astra F / G over 1 vaste “+” , een geschakelde “+” en een “-“.
9 december 2012 om 15:54 #18082274@Spacejam wrote:
Dat met die cd is een bekend probleem.
Ohw, ik dacht dat juist hier een oplossing lag gezien voorgaande reactie. Wat zou het probleem dan zijn?
9 december 2012 om 16:04 #18082275Ja, nee…. het is dus een heel lastig op te lossen probleem..! Wel top dat jullie meedenken. Overigens kan ik dus mijn kennis nog niet bellen met de oplossing.. Resetten vind ik zo ´n slecht idee nog niet. Ga aan hem vragen of dat al is gebeurd.
9 december 2012 om 16:06 #18082276Het is ook de oplossing. Duw er een cd in en je probleem blijft weg. Het is een raar software probleem waar nooit een update voor is gekomen. Het enige andere alternatief is andere radio komen.
De stroom er volledig afhalen met een relais kan je toch geen oplossing noemen? Wat doe je dan met je instellingen die weggaan continu?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.