Radio en lampen omega b1 2.0

Forumindex Forums Modellen Omega Radio en lampen omega b1 2.0

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Redorbit

Beste opel-forum gebruikers,

dit is mijn eerste post en ik heb een aantal vragen.

2 maanden geleden heb ik na jaren plezier van een astra een omega b1 uit oktober 1999 gekocht.(100 jaar edition)

Nu wil ik wel het een en ander aanpassen.
      Andere koplampen, door schade heeft deze nu 1 helder en 1 matte koplamp en de oranje knipperlicht kapjes aan de zijkant wil ik vervangen door heldere(waar kan ik deze bemachtigen) en het audio systeem.

Dat is dan ook mijn grootste probleem alle audio is nog standaard en ik weet niet welk systeem het is.
      Ik heb een delco headunit volgens mij cdr 500 radio/cd zonder wisselaar en los navigatiesysteem(volg de pijl zonder kaart) ernaast.

Nu heb ik gelezen dat de speakers maar 2ohm zijn en dus niet door iedere radio kunnen worden aangestuurd. verder wil ik de stuur bediening eigenlijk ook niet kwijt.

De nieuwe radio moet dus het hele systeem aankunnen sturen met uiteindelijk een losse output naar een versterker. verder wil ik graag een sdkaart en usb aansluiting.
      Graag wil ik een Pioneer avh-5200BT inbouwen.

Kan ik de radio vervangen door eerder genoemde?(als na jullie input blijkt dat het geen 2ohm speakers zijn) of zijn er extra modificaties nodig.

Groeten,

Redorbit
      een recent verslaafde omegarijder

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Als je een delco cdr 500 hebt heb je geen bose.

Dit kun je zien op de afdek kappen van de speakers en achter in de kofferbak zit dan de versterker en subwoofer.

Als je deze niet hebt heb je geen bose en kun je zonder problemen een pioneer inbouwen. Deze kan met losse modules de stuurbediening en display gebruiken.

Gr Jack

Redorbit

Hey Jack,

thnx voor de input, welke modules moet ik dan hebben om de stuurbediening en display te gebruiken?
          of zijn dat die losse “verloopkabels” vanuit c gedeelte van de iso-stekker?

Groeten,

Roy

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Dat zou je bij pioneer moeten na vragen daar durf ik geen antwoord op te geven.

Gr Jack

Redorbit

Dat ga ik zeker doen!

koplampen heb ik inmiddels ook gevonden, hebben jullie misschien nog tips om aan heldere zij knipperlicht glaasjes te komen?

gr.

Roy

Tukker sur meuse

Hoi roy

klik

Weet niet of de link het doet, maar bij de betere auto grossier hebben ze die zij knipperlichtjes, anders bij de VOD, kosten ze ook geen reet, anders marktplaats of ebay. Je wordt er mee doodgegooid.

Over die koplampen. Pak geen DEPO, of andere imitatie rommel, de lenzen worden na verloop van tijd dof. Dus altijd origineel hella pakken. Liggen er hier op de sloop nog zo goed als nieuwe, zijn wel reflectorlampen en dus geen projector lampen.

Over die radio’s, kan je gewoon wisselen, pioneer heeft speciale adapter kits die voor de auto gemaakt zijn. Meebestellen met de radio, als het de verkeerde is, is het de leverancier z’n probleem.

Je kunt eens gaan winkelen bij rondevries.nl, niet de goedkoopste maar wel de allerbeste service.

Succes

Gr Wim
                Gr Wim

Redorbit

hallo Wim,

bedankt voor je tips, de link werkt niet (verwijst naar een inlogpagina)
                  qua koplampen had ik http://www.winparts.nl/446/verlichting/koplamp/koplamp-styling/0053320/kl-op-omega-b-97-99-black in gedachten.

na wat zoeken dacht ik ook http://www.winparts.nl/238/verlichting/knipperlicht/knipperlicht-styling/0053350/zkl-op-omega-b-smoke mee te bestellen. geeft de wagen volgens mij een mooie cleane lijn.

Na jouw tip over rondevries.nl denk ik te gaan voor http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=17632&hoofdgroep=10&subgroep=147 deze heeft de oem ingang voor stuurbediening, die wil ik 100% behouden. verder ook leuke extras om later de audio verder aan te passen. de avh-5200BT die ik wilde ik helaas verkocht en nieuw toch iets te veel voor de portemonee hahaha.

thnx voor je tips,

Groeten,

Roy

Erwin1987
                  Deelnemer

http://www.haga.nl/hbase.html

in deze link even op hbase drukken dan kan je er wel in;)

Erwin

Redorbit

Bedankt Erwin!

Tukker sur meuse

Over die koplampen, niet doen!

Ik heb ze ook en ik ga binnenkort terug naar origineel hella, ze zijn echt waardeloos. Als je t toch wilt proberen kun je m’n ouwe voor een zacht centje overnemen maar dan moet je wat geduld hebben. Mijn nieuwe koplampen liggen namelijk nog 300 kilometer van me af. Letwel, je moet doen en laten met je omega wat je wilt maar die 126 euro kun je je besparen, ik wil je alleen waarschuwen.

Knipperlichtjes zijn ok, kan niet veel fout mee gaan.

Over die radio, heb je gedacht aan de bediening van je ecc (airco enz) en die rij knoppen die daar verder nog zit? Daar kun je dus niet meer bij. Is het een automaat? Dan gaat je scherm niet meer wegklappen, je zet namelijk een automaat eerst in de P voor je t contact uitzet, als de selectorhandle in P staat is er geen ruimte meer voor je scherm om in te klappen en de inklap functie zal worden getriggerd door je contact. Letwel ik wil je niet afbranden maar het zijn dingen die je ff in de gaten moet houden. Bij hangeschakeld is er geen probleem, auto in de vrij zetten en handrem gebruiken, of in de 2 parkeren.

Er staat OEM stuurbediening ministekker! Die ga je dus niet zo 1 op 1 aan het C gedeelte van je iso kunnen klikken. Stuur rondevries ff een mailtje met je voertuig gegevens, en welke radio je wilt bestellen en dan komen ze denk ik wel met een oplossing in de vorm van een adapterkabel oid.

Ik hoop dat je wat aan m’n tips hebt.

Gr Wim

Erwin1987
                        Deelnemer

[rquote=1903964&tid=145431&author=Redorbit]Bedankt Erwin![/rquote]

geen dank succes ermee, en kun je niet van ebay of iets de originele (xenon)lampen kopen heb ik voor mijn vectra ook gedaan.

Erwin

Redorbit

Ha Wim,

Waarom zeg jij dan precies niet doen? pasvorm? verkleuring?
                            Originele zoals Erwin ook aangeeft heb ik aangedacht maar het zwarte staat denk ik gewoon mooi. daarom viel mijn oog op die van winparts.
                            E-mail mij je “zachte prijsje” maar:-) dan kan ik het een en ander nog eens tegen elkaar afwegen.

qua radio is er geen probleem het is een handbak de airco bedien ik eigenlijk niet odner het rijden dat staat altijd hetzelfde:-) en dat is ook in te stellen voor de radio wordt aangezet/geopend.

Verder heeft zich afgelopen weekend een extra euvel voorgedaan. de sierstrip op de bijrijdersdeur is er half afgehaald(losgetrokken) door een lieve voorbijganger(die ik nu wel doodwens) dus dat moet ook nog ff worden opgelost.

Komt allemaal goed.

@Erwin
                            , ik zal eens zoeken:-)

cheers,

roy

Jack-omegax3.0xe
                            Deelnemer

De pastor is idd niet goed, de vertelling werkt niet fatsoenlijk, en waar het allemaal om gaat de lichtopbrengst is zeer triest.

Ik heb ze ook maar ga ook over naar hella.

Gr jack

Jack-omegax3.0xe
                              Deelnemer

De pastor is idd niet goed, de vertelling werkt niet fatsoenlijk, en waar het allemaal om gaat de lichtopbrengst is zeer triest.

Ik heb ze ook maar ga ook over naar hella.

Gr jack

Tukker sur meuse

[rquote=1907528&tid=145431&author=Jack-omegax3.0xe]De pastor is idd niet goed, de vertellingwerkt niet fatsoenlijk
                                  Gr jack[/rquote]

Had je gezopen jack?

Ontopic, ik kan jack z’n woorden alleen maar bevestigen. De verstelling is waardeloos, pasvorm mag ik niet echt over klagen maar de lichtopbrengst is echt gruwelijk.
                                  De lenzen worden na verloop van tijd dof en dat maakt het niet beter.
                                  Als ik mijn nieuwe heb kun je m’n oude voor 3 tientjes maar hebben ik waarschuw je, het is TROEP!

Gr Wim

Jack-omegax3.0xe
                                  Deelnemer

Ja het bier smaakte erg goed.:D

Haha. Mijn vingers zitten vaker verkeerd:P

Gr Jack

gtw

ik heb wel een set originele lens koplampen, ben een 98 omega aan het slopen
                                      misschien iets voor jouw ?
                                      Foto via mail mogelijk
                                      Gert

Redorbit

Ha Wim, ok dat is een duidelijke waarschuwing, bedankt.
                                        Ik heb Gert een mail gestuurd voor een foto van zijn originele.
                                        ben ik misschien eindelijk van 1 heldere en 1 doffe af. (dat ziet er niet uit)

groeten en nogmaals bedankt voor de waarschuwing Wim,

Roy

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.