Radio en kmteller vectra b 1.8 ecotec 1996 235.000km

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Radio en kmteller vectra b 1.8 ecotec 1996 235.000km

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    alexhozee

Beste mensen,

Ik heb een x-aantal aandachtspunten, meeste mechanisch en niet iets waar ik niet uit kom.
      alleen het volgende.
      De radio staat op safe, waarschijnlijk gekomen door vervanging accu.
      Hij geeft aan 4 SAFE, ik ga er van uit dat dit betekend dat ik nog 4 pogingen heb.
      Vandaag op contact gehad voor ca 180 minuten zonder dat ik de mogelijkheid kreeg om een code in te voeren, morgen nogmaals proberen denk ik maar dan wat langer, iemand andere suggesties?

Dan de cockpit.
      Alles werkt, lichten, dagteller etc. alleen de kmteller en toerenteller niet. vd 8 keer dat ik er nu in heb gereden hebben deze het 2 maal gedaan. Als de tellers het niet doen trilt de toerenteller in de stand 0 rpm. Je kunt zien dat ze bij het omzetten van het contact wel spanning krijgen omdat ze in de onderste stand gaan staan.
      Is er standaard oorzaak voor deze storing?? Iets wat vaker voorkomt?

Ik hoop op wat opties en ervaringen.

O ja, wat voor effect heeft het opboren van het carterventilatie gaatje op het ecotecblok?? Bouwt hij anders te veel druk op?

greetz

Alex

sjouke
      Deelnemer

-radio weet ik helaas niet (heb de mijne er al jaren vervangen)
        -de cockpit kan 2 dingen zijn … of kapotte lampjes of slechte massa (ik denk het laatste)
        -carter ventilatie is niet altijd nodig om op te boren maar kan wel helpen tegen het pingelen van de motor bij stationair toerental te veel druk opbouwen zal wel wat mee vallen

alexhozee

Slechte massa kan ik mij indenken, waar zit deze voor de km- en toerenteller?
          Wat heeft een kapot lampje te maken met een niet werkende km-en toerenteller?
          Vanmorgen werkte de km-en toerenteller weer, contact uit en opnieuw starten en deed niets ( tellers dan )

sjouke
          Deelnemer

sorry mijn fout ik las het verkeerd

als de tellers helemaal neit meer werken is de kans groot dat ie gewoon stuk is probeer de hele unit eens te swoppen met een van de sloop? (ze passen allemaal behalve die van een diesel of een V6)

alexhozee

Hij werkt dan wel dan niet, dat is het vreemde

opelvectra

druk hem eens aan met je handen,misschien slecht contact

bij mij viel alles ineens weg,aangedrukt en werkt nog steeds

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.