Radio en CV astra G 2002

Forumindex Forums Modellen Astra Radio en CV astra G 2002

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Jantaeke
    Deelnemer

goedemorgen Opel kenners,

Ik heb een Opel astra G uit 2002, station. Nu heb ik er wat rare dingen mee.
      Er zit een orginele radio in van Delco CDR500, nu is het zo dat na een uur de radio in een keer uit gaat en het led lampje alarm gaat knipperen.
      Op een route van 2 uur rijden is hij 2 keer uitgegaan. Tevens is het zo dat de rds in het scherm van het dashboard de benzine info weergeeft, de temperatuur
      en op de plek waar radiotext hoort te staan, staat alleen de datum. Hoe kan dit?

Tevens is de afstandsbediening niet werkend. We hebben het met een oscilloscoop gemeten en met een een 433 ontvangertje doorgemeten, de zender werkt.
      Daarna de printplaat van de ontvanger achter het dashboard gemeten, en ook bij het indrukken van de sluit/open knop zien wij data met 1 en 0 in het scherm van de oscilloscoop. Zijn dus beiden werkend. Combinatie radio en cv en display rds, kan het zijn dat er iets mis in met de can bus? of carpass code? Wie zou mij kunnen helpen? Tech 2 omgeving groningen gezocht.

TWA
      Deelnemer

Radio: waarschijnlijk kabeltje doorgeknipt in je draadboom. Doen mensen die een after market radio hebben en dan tijd en datum in beeld willen zien. Nadeel dus hiervan is, dat bij het terugplaatsen van de originele radio de rest niet werkt.

Wat ook kan is dat de 3e ISO stekker los zit/los is geschoten. Hierop zit oa datum/tijd aansturing maar ook radio bediening. Dit kan er ook voor zorgen dat de radio niet doorkrijgt dat het contact aanstaat. Normaal gaat de radio, mits ingesteld wat bij jouw het geval is, na een uur weer vanzelf uit als contact is uitgeschakeld.

Afstandsbediening : kijk eens of opnieuw inleren werkt. Is de sleutel in t contact steken, draaien tot alle lampjes aanstaan maar niet starten. Dan vervolgens deur op slot drukken.

Succes and Greetz Emiel

Jantaeke
        Deelnemer

Dank! Ik ga die radio tip bekijken, dat zou idd verklaren waarom die uit gaat na 1 uur.

De sleutel heb ik al meerdere malen proberen in te leren op de officiële manier, dit heeft geen effect. Ik ben dus wel benieuwd of die sleutel bij de auto bekend is.

Kan iemand mij daar mee helpen?

TWA
          Deelnemer

Iemand met minimaal OpCom… Kijk even in dit topic voor iemand in de buurt => Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic

Met de OpCom kan je zien welke sleutels er in staan, welke jij hebt en eventueel inleren mits de sleutel vrij is gegeven. Wel je carpas code nodig, maar dmv trucje is deze uit te lezen dmv de OpCom.

Greetz Emiel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.