radio demonteren

Forumindex Forums Modellen Corsa radio demonteren

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Nonniej

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn allereerste autootje, een Opel Corsa 1.2i Swing, gekocht. Een oudje, maar hij rijdt voor mij prima.

Het eerste wat ik heb geleerd vandaag is dat wanneer mensen me vragen wat voor een auto ik heb, ik niet moet zeggen ‘een groene’ (juist, een vrouwtje), maar ik merk, type, bouwjaar en het liefst ook de km-stand moet doorgeven.

Die van mij komt uit 1993, en heeft (pas) 74.000 km gereden.

Nu was ik vandaag lekker aan het cruisen in mijn nieuwe aanwinst, maar die cassettebandjes die ik uit de oude doos heb getoverd kraken nogal. Tijd voor een nieuwe radio dus.

Goed, gezien ik een vrouw ben en niets van techniek weet, zou ik jullie om hulp willen vragen. Wie kan mij vertellen hoe ik de oude, originele radio kan demonteren?

Alvast hartstikke bedankt voor alle hulp!

wim-v6
      Deelnemer

Welkom

Technische info aangaande je auto:

(kan je in het vervolg gebruiken bij eventuele vragen in de toekomst):

Merk: Opel
        Type: Corsa
        Motor: C12NZ (1.2i 45pk)
        Bouwjaar: 1993

==============================================================================

Wat voor merk en type radio zit er in??

dat is namelijk belangrijk voor het demonteren ervan, dat is per radio verschillend.

==============================================================================

Mocht je in de buurt van Den Haag, Delft, Pijnacker, Zoetermeer, rotterdam wonen kan ik eventueel wel helpen met wisselen van de radio.

Willem

Nonniej

Wow, wat een snelle reactie al!

Merk is niet te zien, het is de originele radio, op het (Opel) boekje staat ‘Car 400’

In het boekje staat heel veel informatie, maar niet hoe ik de radio eruit krijg.

En bedankt voor het aanbod, maar vanuit Eindhoven is dat een heel eind rijden. ;)

wim-v6
          Deelnemer

> dan zie je 4 gaatjes voor in de radio, daar moet je iets van spijkers of tandenstokers in drukken en dan de radio eruit schuiven / trekken.

– let op: er kunnen imbus boutjes in de gaatjes zitten, deze dan eerst eruit draaien.

> daarna moet de slede eruit, dat gaat het makkelijkst door de slee aan de boven en onderkant naar elkaar toe te knijpen en te trekken.

> dan kan je de stekkers uit de slede klikken

– let op: in de nieuwe radio heb je een antenne verloopstekker nodig.
            – let op: als bij de nieuwe radio de stekker DIRECT in de radio gaat heb je een verloopstekker nodig
            – let op: als er een los kabelboompje bij de radio zit, de rode en gele omstekkeren van elkaar voor het radio geheugen

===========================================================================

Car400 is een blauwpunkt of Phillips trouwens, dat komt te voorschijn als je de casette eruit haalt.

Willem

Nonniej

Ah, hartstikke bedankt!

Die verloopstekkers, waar kan ik die kopen?

Ah, ja, die cassette die ik er vanmiddag in had gestopt heb ik er niet uitgehaald, dat scheelt.

Mijncorsa.nl

origineel gepost door Nonniej
                Het eerste wat ik heb geleerd vandaag is dat wanneer mensen me vragen wat voor een auto ik heb, ik niet moet zeggen ‘een groene’ (juist, een vrouwtje), maar ik merk, type, bouwjaar en het liefst ook de km-stand moet doorgeven.

Kei schattig haha:thumbup

Veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst!

Bu5t3d

hey welkom hier, en veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

als je er niet uit zo komen, ik zit op een forum (zie onderaan de post)
                  daar zou je je ook aan kunnen melden.
                  ik woon zelf in helmond (brandevoort) dus tegen eindhoven aan. en veel mensen van dat forum komen uit eindhoven/omstreken.

dus mocht je ooit problemen hebben zouden we evt ook kunnen helpen :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.