Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Radio + datum weergave
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 12:42 #17244077
Hoi iedereen,
Ik heb sinds kort een nieuwe autoradio in mijn corsa B geplaatst.
Alleen als ik mijn radio nu aanzet verdwijnt de datum op het middenconsole en als ik dan mijn radio uitzet komt de datum weer te voorschijn.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?Gr,
Jasper5 januari 2012 om 12:43 #17957044eruit laten halen met een opcom. kan bij de dealer, of als je iemand kent met een opcom..
5 januari 2012 om 12:45 #17957045zoek even rond in het corsa gedeelte, is al regelmatig langs gekomen. Je kunt het idd instellen dmv een uitleesapparaat, je kunt ook een draadje doorknippen achter het display
5 januari 2012 om 20:49 #17957046Jup, rood grijze draad doorknippen als je je tid display gedemonteerd hebt.
5 januari 2012 om 23:21 #17957047Dit probleem staat zelfs omschreven in de orginele handleiding van de auto king:
7 januari 2012 om 10:22 #17957048Echt waar? Is me nooit opgevallen. Neem aan dat er niet bijstaat dat je dan een draadje door moet knippen?
7 januari 2012 om 17:01 #17957049@zois wrote:
Dit probleem staat zelfs omschreven in de orginele handleiding van de auto king:
In ieder geval niet in de Nederlandse.
7 januari 2012 om 17:14 #17957050ik weet niet of het het zelfde is, maar als ik bij mijn tigra de remote draad (blauw wit geloof ik) aansluit.
dan heb ik het zelfde probleem. ik heb de remote niet aan gesloten en nu blijft de datum staan als ik de radio aan zet.
nogmaals ik weet niet of het het zelfde is. ik dacht ik help ff met denken.ik heb een tigra van 1999.
Gert
7 januari 2012 om 22:24 #17957051En dan lekker de draad direct achter de radio afknippen en dan heb je geen ontvangst meer, Antenne versterker word ook gevoed door deze draad..
Willem
8 januari 2012 om 11:05 #17957043@BlackDevil wrote:
@zois wrote:
Dit probleem staat zelfs omschreven in de orginele handleiding van de auto king:
Ow jawel hoor blz 29, heb het er even bijgepakt, staat alleen niets over de draad doorknippen maar wel over het feit dat de datum wegvalt bij het aanhebben van de radio.
Ik dacht namelijk ook eens dat er wat scheelde met mijn display maar toen las ik het in de handleiding, vandaar.
8 januari 2012 om 12:28 #17957052@zois wrote:
@BlackDevil wrote:
@zois wrote:
Ow jawel hoor blz 29, heb het er even bijgepakt, staat alleen niets over de draad doorknippen maar wel over het feit dat de datum wegvalt bij het aanhebben van de radio.
Owkee, dan heb ik niets gezegd. Dacht dat je bedoelde dat er iets in stond over doorknippen van de draad. Bij mij staat het overigens op pagina 30 en dan net andersom: “De datum wordt getoond bij uitgeschakelde radio.”
8 januari 2012 om 15:04 #17957053Haha, zullen we wel een andere versie hebben, neej er staat niets over doorknippen.
Heb me ooit eens de moeite genomen om het boekje door te spitten. Zo staat ook erin dat het voor kan komen dat de versnellingsbak slecht in zijn achteruit gaat. :D
8 januari 2012 om 15:32 #17957054Ik heb hem toch ook gelezen maar ook dat kan ik me niet herinneren. Grappig.
9 januari 2012 om 20:17 #17957055@zois wrote:
Haha, zullen we wel een andere versie hebben, neej er staat niets over doorknippen.
Heb me ooit eens de moeite genomen om het boekje door te spitten. Zo staat ook erin dat het voor kan komen dat de versnellingsbak slecht in zijn achteruit gaat. :D
Haha! Da’s lachen. Normaliter noem je geen slechte eigenschappen van de auto in de handleiding.Ik zie het al voor me. Een compleet andere versie en dan op pagina 36 of zo staat dan plotseling: “Op de eerste pagina feliciteerden wij u met de aankoop van uw Opel Corsa. Nu, halverwege de handleiding, moeten wij u tot onze spijt mededelen dat u een miskoop heeft gedaan. De Corsa heeft tal van kwaaltjes:
– datum valt weg zodra u een niet-Opel radio heeft ingebouwd
– de achteruitversnelling hapert zo nu en dan
– de B-stijlen scheuren met de tijd”:jerry :jerry :jerry
9 januari 2012 om 20:44 #17957056Er staat in als ie niet direct in Achteruit wil, dat je de hendel weer in Neutraal moet schakelen, en dan koppeling los en weer intrappen en nogmaals in achteruit schakelen, dit heeft niks met slechte eigenschappen te maken, en dit fenomeen komt voor bij ongesynchroniseerde achteruitversnellingen van ELK merk…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.