Radio Corsa C 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa Radio Corsa C 2001

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    jasper_tb
    Deelnemer

Voor mijn vrouw het ik een Corsa C gekocht uit 2001 met originele stuurwiel-bediening . Op dit moment zit er een niet originele radio in. Deze wil ik vervangen door een originele radio. Nu weet ik dat in 2001 deze Corsa’s o.a. met een CDR 2005 van VDO werden geleverd. Na de face-lift werden ze o.a. geleverd met een CD30 MP3.

Ik neem aan dat ik een CDR 2005 zonder problemen in kan bouwen. Maar het liefst zou ik dus een CD30 MP3 inbouwen. Ik heb echter al gelezen dat dit niet zomaar gaat aangezien deze radio een CANBUS heeft .Ik heb dus een aansluitschema nodig van een CDR 2005 en een CD30 MP3. Heeft iemand dat voor mij of kan iemand vertellen welke draden op welke locatie in de connector moeten worden aangesloten.

Begrijp dat ik ook Tech 2 nodig heb. Wat is dit? Neem aan dat dit de computer is welke de OPEL dealer ook heeft om radio en auto met elkaar te verbinden.

Mijn vraag is dus of ik mij onnodig veel werk en kosten op mijn nek haal door perse een CD30 MP3 in te willen bouwen in deze “oude” Corsa en gewoon genoegen moet nemen met een CDR 2005.

Een CD30 MP3 kan ik namelijk voor een heel zacht prijsje overkopen, goedkoper dan een CDR 2005.

Ik hoop op een reactie.

Jasper

liviu2004
      Deelnemer

Misschien kan ik je helpen. Het is aan u als u wilt installeren van de radio, of ik kan het voor je doen, afhankelijk van de locatie.

Ik heb de elektrische schema’s, nogmaals, ik kan het naar u op elk moment, geen probleem. U kunt CD30 mp3 passen, maar re-wiring nodig, een andere CD30 mp3 plug, misschien nog een TID nodig, ik moet de bedrading eerst bestuderen.

Voor je info, heb ik gedaan op mijn Corsa C 2002 CD70 navi met boordcomputer, natuurlijk navigatiesysteem en bluetooth module voor telefoon met voice control. Dus ik heb veel info beschikbaar. En 2 CD70 beschikbaar en 2 GID displays.

Tech2 is de oorspronkelijke diagnose apparatuur van dealers. Prijs is vanaf 1000 eur minimum van ebay. Ik heb er een voor het geval je nodig hebt om iets andere forum collega’s hier te programmeren, ook Tech2. Je kunt ze vinden op de kaart, is er een die hier worden geplaatst.

Welke motor heb je op je auto? Waar woon je?

jasper_tb
        Deelnemer

Liviu2004 – bedankt voor je reactie.

Het is een C-Corsa van bouwjaar 2001. De motor is een 1.7 Di. Ik woon in Tilburg.

Gr. Jasper

liviu2004
          Deelnemer

I used google translate and understood that is not so good. So better I continue in English.

Your options:
            1. CD 30 MP3 with plug, with TID or GID display (with bigger plug, not smaller one). New frame needed.
            2. CD 70 NAVI but you need its plug, GID display with plug, new frame and gps antenna.
            3. If you choose GID and minimum software 59 than you can install also:
            4. UHP4 bluetooth module for telephone, with voice control. Also plug is needed and original GM microphone.
            5. If you choose GID than you need bigger dome.

With GID you can have graphical navigation (with arrows) if you go for cd70 navi, bluetooth telephone connection if you go for UHP4 module, board computer is with question mark, it is possible for Y17DT but maybe not compatible with GID for correct autonomy and consumption.

You need to source the parts, radio, display and uhp4 must be reseted or security code known, parts number in accordance with EPC4 parts catalogue, plugs, gps antenna. I can help you with wiring diagrams, wires, tech2 programming. I have also cd70 navi silver and GID.

I would recommend to see the pictures of my conversion, here: http://www.corsa-c.ro/index.php?/topic/8-upgrade-de-la-cdr2005-la-cd70-navi/” onclick=”window.open(this.href);return false;
            I removed the dashboard but maybe it is possible to do without. Depends if you want only mp3 or more.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.