Radio (CDR2005) stopt er mee – UPDATE 30-06-2011

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Radio (CDR2005) stopt er mee – UPDATE 30-06-2011

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    CAlberts
    Deelnemer

[rquote=1903991&tid=145426&author=jraaf] Niet om je de ogen uit te steken. Maar het kan dus wel. Ik wilde eerst ook gaan voor een CD30 maar heb toe op aanraden van forumleden gelijk doorgepakt naar de navi.[/rquote]

Kost je alleen € 1.100 – € 1.250,00 maar dan heb je ook wat! :jerry

[rquote=1903991&tid=145426&author=jraaf]
      Als je interesse hebt, heb ik nog wel een beschrijving van een Duits forum liggen hoe je de stekkerpositie dient om te bouwen van de <2004 naar een CD30 met GID/CID. Die CD30 met MP3 vind je op ebay tussen de 70 en 150 euro:afro

Safe driving Jurgen[/rquote]

Maar goed, dan moet je dus je ISO afknippen en ombouwen én je stuurbediening werkt niet meer…:thumbdown

jraaf
      Deelnemer

[rquote=1904147&tid=145426&author=CAlberts]

Kost je alleen € 1.100 – € 1.250,00 maar dan heb je ook wat! :jerry

Maar goed, dan moet je dus je ISO afknippen en ombouwen én je stuurbediening werkt niet meer…:thumbdown[/rquote]

:sleeping Voor minder mag ook hoor en je stuurwielbediening is ook te behouden mits je de juiste cim vindt.:afro Maar het is wel een hele klus:afro

Safe driving Jurgen

CAlberts
        Deelnemer

Ik word echt helemaal gek van die radio :fy1

Gisteren alles er weer uit gehaald, frame half gesloopt zodat ik de stekker rechtstreeks op de radio kan aansluiten. Gaat goed, maar na 3kwartier valt hij gewoon weer uit… Ik begrijp er helemaal niets van! Het lijkt er op dat als ik hem loskoppel en weer koppel, dat alles een tijdje werkt en dan ineens weer stopt.

Ik ben nu aan het kijken naar een andere CDR2005, waar moet ik rekening mee houden? Ik moet uiteraard de safecode hebben, maar is eea ook nog aan het voertuig gekoppeld? Heb ik voldoende aan de code en dan zou een andere radio het in mijn auto moeten doen? Ik hoor ook wel eens dingen voorbij komen van ‘is afgemeld met Tech2’ (niet in dit verband overigens).

CAlberts
          Deelnemer

Niemand?

jraaf
            Deelnemer

[rquote=1908884&tid=145426&author=CAlberts]Niemand?[/rquote]

Ik geloof dat je bij deze geen tech2 vrijgeschakeld systeem nodig hebt. Maar vraag dit ff na bij je vod, dan weet je het zeker.

Safe driving Jurgen

Edvries
              Deelnemer

Staat er 1 voor 100 te koop in het te koop topic. Van Fabienp ofzo….

CAlberts
                Deelnemer

@jraaf Thanx, zal ik nog even doen

@Edvries
                  Die is inmiddels verkocht ;) (niet aan mij overigens…)

CAlberts
                  Deelnemer

Hmm, hoor net van de VOD dat de systemen inderdaad gedeactiveerd moeten worden met Tech2/OP-COM… Crap…

mike hammer

gewoon een nieuwe auto er omheen kopen:P:P:P:P
                      ben je overal vanaf.:D:D:D

CAlberts
                      Deelnemer

[rquote=1909530&tid=145426&author=mike hammer]gewoon een nieuwe auto er omheen kopen:P:P:P:P
                        ben je overal vanaf.:D:D:D[/rquote]

:jerry:jerry

Ik zoek nog sponsors!

Hmm een Insignia OPC Tourer lijkt me wel wat…. king:

CAlberts
                        Deelnemer

[rquote=1909414&tid=145426&author=CAlberts]Hmm, hoor net van de VOD dat de systemen inderdaad gedeactiveerd moeten worden met Tech2/OP-COM… Crap…[/rquote]

Nou, dit blijkt toch niet juist te zijn. De verkoper gaf mij aan dat bovenstaande geldt voor een CD30, niet voor een CDR2005. Heb nog even een andere dealer gebeld, die zei ook in eerste instantie dat hij wél afgemeld moest worden, maar toen ik hem met dit verhaal confronteerde is hij het gaan nakijken en wist hij mij te vertellen dat alleen de code voldoende was! :D

nexus6

oke oke het is dus wel mogelijk maar komt een heel hoop geknutsel bij kijken,wat niet hier door iedereen kan gedaan worden,
                            maar zou die beschrijving wel eens graag willen zien,of het dan ook bij een corsa c zou mogelijk zijn.

mike hammer

ik zou je hls module eens eruit halen en het dan allemaal weer aansluiten zo als het hoort.
                              Je weet het niet met al die poespas misschien geeft dat een storing.

lepo3000
                              Deelnemer

zo te lezen ben je er mooi druk mee.
                                Ik heb dezelfde type radio in mijn vec, en wil hem er erg graag uit hebben maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
                                hoe is het jou gelukt ???
                                ik heb echt alles geprobeerd en ben nu bang dat ik iets stuk maak.

jraaf
                                Deelnemer

[rquote=1911706&tid=145426&author=lepo3000]zo te lezen ben je er mooi druk mee.
                                  Ik heb dezelfde type radio in mijn vec, en wil hem er erg graag uit hebben maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
                                  ik heb echt alles geprobeerd en ben nu bang dat ik iets stuk maak.[/rquote]

Er zitten 4 gaatjes in de radio. op de hoeken in het front z’n beetje. Hier kunnen inbusjes inzitten welke je er uit dient te draaien. Dan in elk gaatje een passende lange spijker (als je de originele ijzertjes niet hebt)en deze rustig naar binnen drukken tot aan de aanslag, dan zachtjes verder drukken tot je een klik hoort. Dit bij elke kant doen en dan is je radio ontgrendelt. Dan dien je ‘m voorzichtig naar je toe te trekken. De weerstand die je op dat moment ondervindt is de stekker die in het frame aan de kabelboom zit, dus gewoon door trekken. Dit is hoe de radio origineel vast zit en dus los te krijgen is.
                                  :vertag excuus voor de topic roof:o

Safe driving Jurgen

CAlberts
                                  Deelnemer

[rquote=1911735&tid=145426&author=jraaf] Er zitten 4 gaatjes in de radio. op de hoeken in het front z’n beetje. Hier kunnen inbusjes inzitten welke je er uit dient te draaien. Dan in elk gaatje een passende lange spijker (als je de originele ijzertjes niet hebt)en deze rustig naar binnen drukken tot aan de aanslag, dan zachtjes verder drukken tot je een klik hoort. Dit bij elke kant doen en dan is je radio ontgrendelt. Dan dien je ‘m voorzichtig naar je toe te trekken. De weerstand die je op dat moment ondervindt is de stekker die in het frame aan de kabelboom zit, dus gewoon door trekken. Dit is hoe de radio origineel vast zit en dus los te krijgen is.

Haha, jij mag dat Jurgen! :angel

Wat bij mij ook hielp is om de loze knoppen aan de zijkant van de radio weg te halen en de bediening voor de airco even los te klikken/naar voren te wippen (even aan 1 kant een schroevendraaiertje tussen zetten). Dan heb je een beetje speelruimte en grip om de radio vast te pakken.

Heb inmiddels een CDR2005 uit Engeland op de kop getikt, hopelijk komt ie in de loop vd week binnen.

nexus6

op mp staat er een voor 85 euro,iemand anders had ook iets met zijn cdr2005 en heeft toen een ander gekocht die had ook
                                      geen code meer .maar heeft de code wel op kunnen vragen ,ze kijken in het systeem of die niet geregistreerd staat als gestolen
                                      waarschijnlijk,en dan kun je die code gewoon krijgen of kopen,als je hem uit UK hebt hoop ik wel dat je de code erbij hebt ook.

lepo3000
                                      Deelnemer

[rquote=1911735&tid=145426&author=jraaf][rquote=1911706&tid=145426&author=lepo3000]zo te lezen ben je er mooi druk mee.
                                        ik heb echt alles geprobeerd en ben nu bang dat ik iets stuk maak.[/rquote]

Er zitten 4 gaatjes in de radio. op de hoeken in het front z’n beetje. Hier kunnen inbusjes inzitten welke je er uit dient te draaien. Dan in elk gaatje een passende lange spijker (als je de originele ijzertjes niet hebt)en deze rustig naar binnen drukken tot aan de aanslag, dan zachtjes verder drukken tot je een klik hoort. Dit bij elke kant doen en dan is je radio ontgrendelt. Dan dien je ‘m voorzichtig naar je toe te trekken. De weerstand die je op dat moment ondervindt is de stekker die in het frame aan de kabelboom zit, dus gewoon door trekken. Dit is hoe de radio origineel vast zit en dus los te krijgen is.

De inbus boutjes is me gelukt maar met de spijkers gaat het niet goed, ik kijg ze er wel in maar trek ze er zo weer uit, ik merk niet dat ze blijven steken om zo de radio eruit te trekken.
                                        Heb ook al de knoppen en de ventilatie roosters (boven de radio) verwijderd maar er lijkt wel een extra frame omheen te zitten (ook te zien op de foto’s hierboven) en krijg daardoor geen goede grip op de radio.
                                        Ik ga toch maar weer eens een poging wagen en maar hopen dat ik niets beschadig
                                        Het is wel een goede om te weten dat de aansluiting achterop blijft zitten, dit word het volgende probleem om er een enkel din frame in te zetten en een enkel din radio aan te sluiten maar dat zie ik dan wel weer.

Bedankt voor de reactie

CAlberts
                                        Deelnemer

Je moet eigenlijk grip zien te krijgen op het frontje van de radio. Ik heb dat gedaan door mn vingers achter de linker en rechterzijkant te zetten, met de pinnen er in. De pinnen/spijkers of wat je ook maar gebruik zijn alleen maar om de radio los te klikken van de vergrendeling in het frame.

Het is echt even een beetje gepruts, maar het is te doen.

1-DIN is helemaal niet zo’n probleem, zijn frames voor verkrijgbaar, zoals deze:

http://cgi.ebay.nl/OPEL-AGILA-ASTRA-G-CORSA-C-VECTRA-Radio-Blende-Rahmen-/360357178548?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item53e6f62cb4#ht_2582wt_1139

jraaf
                                          Deelnemer

[rquote=1913163&tid=145426&author=lepo3000]

De inbus boutjes is me gelukt maar met de spijkers gaat het niet goed, ik kijg ze er wel in maar trek ze er zo weer uit, ik merk niet dat ze blijven steken om zo de radio eruit te trekken.
                                            Heb ook al de knoppen en de ventilatie roosters (boven de radio) verwijderd maar er lijkt wel een extra frame omheen te zitten (ook te zien op de foto’s hierboven) en krijg daardoor geen goede grip op de radio.
                                            Ik ga toch maar weer eens een poging wagen en maar hopen dat ik niets beschadig
                                            Het is wel een goede om te weten dat de aansluiting achterop blijft zitten, dit word het volgende probleem om er een enkel din frame in te zetten en een enkel din radio aan te sluiten maar dat zie ik dan wel weer.

Bedankt voor de reactie [/rquote]

Hoor je wel de klik als je de spijker er in zet? Dan idd een beetje tobben met trekken en grip:P Een enkel din is idd zo gepiept. Ik heb nog een hele set liggen….

Zo zag het er bij mij uit voordat ik terug ging naar een origineel af fabriek set

Safe driving Jurgen.

lepo3000
                                            Deelnemer

Nee ik hoor geen klik, maar ik ga het volgende week maar eens weer proberen.
                                              Ik heb zelf nog een prima radio liggen die ik er graag in wil bouwen.
                                              En dat frame van ebay zag er goed uit.

Bedankt voor de reactie

CAlberts
                                              Deelnemer

Goed, zojuist met de post een CDR2005 uit Engeland ontvangen (code was verwijderd, gaat meteen aan als je hem aansluit…) maar ook die doet het niet…. :fy1:argue:argue:argue

Het is dus blijkbaar iets in de bekabeling. Ik heb mijn eigen radio er nog eens aan gehangen, vaak deed hij het dan wel weer even voor een half uurtje, maar ook dat doet hij nu niet meer…

Dit is zo vreemd… Het is allemaal begonnen nadat ik mijn achterspeakers vervangen heb door Pioneers. Nu is het natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat het daar aan ligt, maar dat vraag ik me af en kan ik me moeilijk voorstellen…

De blauwe aansluitstekker lijkt nog goed… De kabeltjes lijken nog goed (hem alleen de beschermende hoes/zak om de kabeltjes opengesneden, maar geen kabeltjes geraakt)… Ik begrijp er niets meer van…

Als ik hier mee naar de VOD moet zal het wel een duur geintje worden…. :hmmz Iemand in de buurt die eens wil kijken??

jraaf
                                                Deelnemer

Misschien de polen van die achterspeakers eens omdraaien???
                                                  Ik roep ook nog maar eens wat. Anders lijkt het idd ergens op een kabelbreuk:mad:

Azelo, ga de 27ste dat knooppunt over. woensdag einde van de dag. Niet dat ik er iets van begrijp:P
                                                  Safe driving Jurgen

CAlberts
                                                  Deelnemer

Bedankt voor het meedenken Jurgen :)

Ik denk alleen dat dit het niet kan zijn, alleen al vanwege het feit dat dit niet kan. De stekkertjes zijn namelijk een grote en een kleinere, die kan ik dus simpelweg niet omdraaien volgens mij. Bovendien zouden de speakers het dan ook helemaal niet moeten hebben gedaan toch? Nu is er wel geluid uit gekomen…

mike hammer

Hmmm ik denk dat het toch een nieuwe auto word om de radio heen:D:D:D:D:D
                                                      Nee even serieus rij even langs een inbouw station die kunnen het wel even doormeten waar het fout gaat.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.