Radio cd vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Radio cd vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Opelastra21

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb al meteen een vraagje.
      Ik heb zojuist een tweedehands Opel Astra 1.7 DTi van bouwjaar 2000 gekocht en nu kan de cd-speler alleen maar cd-r lezen en geen cd-rw of usb. Vandaar dat ik de radio/cd wil vervangen door een andere, eentje met USB en die mp3 cd’s kan lezen.

De Opel heeft nog de originele cd-speler, dus nu wil ik weten hoe ik deze kan vervangen door een andere?

Alvast bedankt!

Opeltje17
      Deelnemer

Welkom,

Zitten 4 kleine gaatjes in de hoeken van de radio, daarin zitten kleine imbus schroefjes deze losmaken, dan 4 grote schroeven erin en deze naar buiten drukken en tegelijk trekken, dan komt ie wel los.

Zo niet even langs de garage, die hebben er beugeltjes voor.

Stekkers loshalen, frame van je oude radio verwijderen en nieuwe monteren.

Nieuwe radio aansluiten(let op bovenste stekker blijft leeg dit is van je display) kan zijn dat je een antenne verloop kabel nodig hebt kijk even of deze bij de radio zit.

En als laatst testen of ie werkt en of hij zenders onthoud zo niet, even de gele en rode draad omwisselen

Opelastra21

Oke, danku, maar kan ik de oude er dan terug in plaatsen als ik niet tevreden zou zijn met de nieuwe?

Opeltje17
          Deelnemer

Ja alleen het radio frame weer even terug wisselen, en je radio code invoeren.

Opelastra21

Waar vind ik deze code? Ik heb die niet meegekregen

Opeltje17
              Deelnemer

Zal op je carpass staan, als je die niet hebt kun je hem opvragen bij de dealer.

Opelastra21

Ja staat inderdaad op de carpass, bedankt! Ik ga eentje bestellen via internet en dan onmiddellijk plaatsen

danimar
                  Deelnemer

Hay opelastra21, wat voor radio is het die originele die erin zit. Ik heb een opel astra cabrio en ben al een tijd op zoek naar een Blaupunkt cd300 rds (dus geen schermpje en met cd speler). Het is een crime om een originele te vinden. Ik heb er nu een originele inzitten maar die is niet geheel goed meer.

groetjes marco

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.