Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Radio bedrading Vectra CDX 2.5 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 15:30 #17244342
Hallo.
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar kan er niets duidelijks over vinden.
Ik heb namelijk het volgende probleem.
In mijn Vec zit een radio, die mooi aangesloten is met de originele stekker.
Nu heb ik mijn eigen radio die ik wilde inbouwen, maar daar past de stekker niet op.
Ik heb een merkloos apparaat, die al 5 jaar meegaat.
Het is een dash in dvd speler met tv functie, monitor aansluitingen, camera aansluitingen, playstation aansluiting, etc etc.
Nu wil ik wel graag de radio via mijn stuur kunnen bedienen, plus graag had ik de radio weergegeven op mijn BC.
Welke bedrading moet ik hiervoor pakken / kan ik iets doorknippen?
Zonder dat mijn BC uitvalt o.i.d.?Hopelijk kan iemand me helpen,,alvast bedankt.
Grtzzz
19 december 2011 om 16:12 #17961094AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je hebt een verloopstekker nodig om de stuurwielbediening werkend te houden. Maar aangezien je een merkloze radio hebt gok ik dat dat niet gaat werken en dat daar geen adapterkabel voor te krijgen is. Wat betreft de radioweergave op je bc scherm, gaat ook moeilijk worden want dit werkt eigenlijk alleen maar met originele radio’s. Je kan wel eventueel de draad doorknippen naar je scherm zodat deze alleen nog maar de datum weergeeft zodra je de auto start (dan heb je in ieder geval geen zwart vlak daar staan).
19 december 2011 om 16:17 #17961095@martklanderman wrote:
Je hebt een verloopstekker nodig om de stuurwielbediening werkend te houden. Maar aangezien je een merkloze radio hebt gok ik dat dat niet gaat werken en dat daar geen adapterkabel voor te krijgen is. Wat betreft de radioweergave op je bc scherm, gaat ook moeilijk worden want dit werkt eigenlijk alleen maar met originele radio’s. Je kan wel eventueel de draad doorknippen naar je scherm zodat deze alleen nog maar de datum weergeeft zodra je de auto start (dan heb je in ieder geval geen zwart vlak daar staan).
Ik zal eens een foto maken van mijn radio.
Er zijn zo veel aansluitingen, dat er misschien wel iets tussen zit om t werkend te krijgen?
Paar minuutjes staat ie erop..Grtzz..
19 december 2011 om 16:25 #17961096Hier de pic..
Of is t te onduidelijk?..
Grtzz..
19 december 2011 om 16:53 #17961097Ik zie geen ISO stekker, het is verstandig om deze wel aan de radio te maken, zodat je de originele stekker kan blijven gebruiken.
Alle tulp en andere aansluitingen dan de losse draden zijn voor Video in en output, en Versterker aansturing.
Als ik zo eens kijk naar de kleuren:
Aansluiting >> RADIO >> AUTO
Constant + >> Geel >> Rood
Geschakeld + >> rood >> zwart
Massa >> zwart >> bruin
Remote antenneversterker schermpje >> blauw >> roodgrijsOverige = Speakers.
Willem
19 december 2011 om 17:54 #17961098@wim-v6 wrote:
Ik zie geen ISO stekker, het is verstandig om deze wel aan de radio te maken, zodat je de originele stekker kan blijven gebruiken.
Alle tulp en andere aansluitingen dan de losse draden zijn voor Video in en output, en Versterker aansturing.
Als ik zo eens kijk naar de kleuren:
Aansluiting >> RADIO >> AUTO
Constant + >> Geel >> Rood
Geschakeld + >> rood >> zwart
Massa >> zwart >> bruin
Remote antenneversterker schermpje >> blauw >> roodgrijsOverige = Speakers.
Willem
Ik zal eens erbij zetten wat wat is.
links die dikke kabels;
rear r (tulp)
rear l (tulp)monitor b+ (rood)
front r (tulp)
front l (tulp)tv-ant 1 (zwart)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
midden dunne kabels:
wit: speakers + en – voor links
grijs: speakers + en – voor rechtspaars: speakers + en – rechts achter
groen: speakers + en – links achterrood: acc
geel: batt +
groen/wit: prk sw
zwart: grndbruin: reverse
blauw: ant. cont.
blauw/wit: p. cont
roze: ? ( plaatje ervanaf)>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.
Rechts van de radio:dikke kabels:
aux in left
aux in right
aux in video 1
aux in video 2radar audio in
radar video inrear video out 1
rear video out 2
rear out links 1
rear out links 2
rear out rechts 1
rear out rechts 2radio ant.
Misschien kan je mij zeggen hoe ik die ISO stekker moet monteren?
Zou t zonde vinden om te gaan knippen.
Ben ik dalijk verder van huis…….mvg
19 december 2011 om 17:59 #17961099Simpel, haal bij halffords oid, een losse isostekker radio zijde.
en sluit aan:
Geel radio, aan Rood Isostekker
Rood radio, aan Geel Isostekker
de rest gewoon kleur op kleurWillem
19 december 2011 om 18:03 #17961100@wim-v6 wrote:
Simpel, haal bij halffords oid, een losse isostekker radio zijde.
en sluit aan:
Geel radio, aan Rood Isostekker
Rood radio, aan Geel Isostekker
de rest gewoon kleur op kleurWillem
Dank je.
Ik zal morgen ene gaan halen.
Dan zullen we eens proberen, mochts iets niet duidelijk zijn om wat voor reden dan ook, dan vermeldt ik t hier wel.Grtzz..
19 december 2011 om 18:06 #17961101Dus met ISO stekker werkt ook gewoon alles?
Stuurwiel bediening etc. kan ik vergeten zoals boven beschreven staat?
Of is daar iets op te verzinnen?19 december 2011 om 18:17 #17961102dat is de 3e stekker, aan het isoblok, en heb je vooralsnog een interface nodig als de radio deze mogenlijkheid heeft in ieder geval.
Willem
19 december 2011 om 18:27 #17961103@wim-v6 wrote:
dat is de 3e stekker, aan het isoblok, en heb je vooralsnog een interface nodig als de radio deze mogenlijkheid heeft in ieder geval.
Willem
Kan beter vermelden dat ik niet zo veel van electro afweet, ik heb wel deze radio in 3 auto’s zelf aangesloten met versterker en speakers,
maar met dit soort functies op bc en aansluitingen etc ben ik niet zo van thuis.
Toch probeer ik het morgen eens.Alvast bedankt Wim!..
mvg
19 december 2011 om 20:07 #17961104AnoniemLid sinds:
1 January 1970Stuurwielbediening en weergave in je bc scherm komt inderdaad te vervallen.
19 december 2011 om 23:28 #17961105Het gaat wel met een interface als het goed is.
Maar die zijn niet goedkoop naar mijn weten.20 december 2011 om 16:12 #17961106@V6-Midnight wrote:
@wim-v6 wrote:
dat is de 3e stekker, aan het isoblok, en heb je vooralsnog een interface nodig als de radio deze mogenlijkheid heeft in ieder geval.
Willem
Kan beter vermelden dat ik niet zo veel van electro afweet, ik heb wel deze radio in 3 auto’s zelf aangesloten met versterker en speakers,
maar met dit soort functies op bc en aansluitingen etc ben ik niet zo van thuis.
Toch probeer ik het morgen eens.Alvast bedankt Wim!..
mvg
Het is vandaag niks geworden,,, natuurlijk omdat ik erachter gekomen ben dat er iets mis is met de bobine e.d.
Zodra dat probleem is opgelost,,zal ik verder gaan met het audio gebeuren.mvg
20 december 2011 om 17:50 #17961107prima,
dan zou ik een grote kniptang pakken en al die grote lompe stekkers daar eens af knippen die je kan vervangen voor de ISO stekker.daarna zoals wim aangeeft, netjes een ISO stekker op de uitstekende bedrading solderen (en krimpkousje er overheen)
dan gaat je radio ook nog eens in je auto passen :angel
23 december 2011 om 22:27 #17961108Ook dit is opgelost.
De benodigde stekkers gekocht, kleur op kleur aangesloten en alles werkt zoals t moet.
Er zit best mooi geluid in, nu kan ik de hoede-plank besparen door er niet in te zagen voor de speaker gaten.
Nu alleen nog kabeltjes trekken, mijn vertrouwde versteker van 900 W aansluiten, en de woofer van 1000 W.
De car-speakers heb ik netjes op de radio aangesloten. Dus alleen de woofer komt tot nu toe op de versterker.
Alleen zou ik wel eens willen weten of de stroomkabel van accu naar versterker makkelijk door te trekken is.
Als iemand tips heeft is altijd mooi meegenomen.mvg..
24 december 2011 om 08:18 #17961109Gevonden!… Gewoon hier netjes op de site,,met foto’s erbij en alles.
Zometeen maar even doen,,voordat ik straks te loom ben door t eten hahaha… :)mvg..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.