radio bedrading

Forumindex Forums Modellen Kadett radio bedrading

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    kadettcabrio89

Weet iemand of heeft iemand een schema van de kleuren van de kabels van.de autoradio aansluiting? Bij mij is puur en alleen + en – aangesloten en speakers werkten via versterker en zelfs dit is slecht gedaan. Ik wil dus de kabels opnieuw maken en er een ISO set op aansluiten.Ook zou ik graag wollen weten hoe ik de memory aan moet sluiten .

Alvast bedankt

jblfreak
      Deelnemer

rood = vaste +

zwart geschakelde +

bruin = massa

de rode komt vanaf de gevarenlicht schakelaar

anoniem

viewtopic.php?f=4&t=163330

check hier even! halvervege staat het antwoord. :thumbup
          succes

kadettcabrio89

Dankjewel ik moet er wel uitkomen. Ik had al een ISO kabel gehaald met gestripte uiteindes. Ik ga alleen extra speakers aansluiten. Bij mij liggen geen kabels meer voor de speakers in het dashboard

kadettcabrio89

HELP…vandaag eens kort even verder gekeken. Hierbij kwam ik de volgende kabels tegen. OOk kwam ik een bosje bruine kabels tegen die achter het klokje weggeduwd waren. en ik vond hierbij ook een 2e antenne kabel.

Vinci
              Deelnemer

LOL, dit heb ik dus net bij de mijne fatsoenlijk aangelegd. De vorige eigenaar had de dikke rode vanaf het klokje gepakt uit een super dunne draad. Ik had er zelf al de centrale vergrendeling en startonderbreker aan gehangen en had dus steeds vage storingen. Werd best een beetje boos toen ik de bedrading terug volgde en dat tegen kwam, want ik had die verbinding eerder wel gezien, maar dacht dat de spanning vanaf de dikke draad naar de dunne ging! Nu werkt alles helemaal top en heb ik het boompje heel keurig en overzichtelijk samen getaped….

Eigenlijk zoek jij dit toch?

En als je de bedrading aan mekaar gaat maken gebruik dan in vredesnaam niet van die krimp hulsen! Maar gewoon stukje krimpkous er om en solderen!! En als je dat doet even de uiteinden twisten, dan een haakje van buigen, in elkaar haken en stevig door draaien tot het al een goede mechanische verbinding is en dan even verhitten en tin toevoegen. Ik doe dat altijd met een mini gasbrandertje van Conrad, geen spanning nodig, kost geen drol en werkt ook gelijk voor de krimkous. Wel oppassen voor de vingers en andere draadjes niet verbranden!

kadettcabrio89

Ja inderdaad zoiets ga ik aansluiten. Alleen heb ik geen flauw idee wat dat bosje bruine kabels allemaal is. Waar die kabels allemaal naar toe gaan.

Vinci
                  Deelnemer

Dat zijn zeker weten je speakers. Tip, pak een 1.5V batterij en sluit die er eens een voor een op aan. Je moet dan de ene kant op de ene draad vast houden en met de andere tikken tegen de andere kant van de batterij, dan hoor je de betreffende speaker ploppen…..

kadettcabrio89

Ja dat wist ik hoe ik dat moet testen maar er zitten geen dashrd speakers meer in die zijn eruit gehaald en de rest van de speakers zijn via een versterker aangesloten en niet via de originele kabels. Maar het kan goed dat die kabels voor de speakers zijn. toch bedankt!!!
                      Is het dashboard moeilijk eruit te halen?

Vinci
                      Deelnemer

Die draden kunnen er dan gewoon uit, bij mij hetzelfde gedaan. Hoef je niet de hele dash voor er uit te slopen hoor, je kan beter delen los halen dan. Bijna alle delen gaan los met schroefjes van onderaf. In de lucht roostertjes zitten ook bovenin schroefjes, moet je de roostertjes eerst helemaal verdraaien en dan nog wat verder dan normaal om ze er uit te kunnen trekken. Verder zit de middenconsole met één schroefje links en eentje rechts.

Rond het stuur vind je meerdere schroefjes voor die kappen, en die moeten er eerst af om veel van de middelste delen los te kunnen maken in verband met overlappen.

De kap direct achter het stuur zit met vier schroefjes, twee daarvan moet je meestal het stuur iets voor verdraaien (een keer naar links en naar rechts) om er bij te kunnen. De andere twee zitten origineel zwarte dopjes in die je met een beetje nagels er zo uit kan trekken. Dan de hele kap met de verlichting en alarmlicht schakelaars zit vast met twee schroefjes boven de tellers.

Meeste stekkers hebben vergrendeling die je even op moet wippen met een dun schroevendraaiertje.

kadettcabrio89

Heel erg bedankt.. ik ga beginnen met inderdaad delen van het dashboard eruit te halen als ik dan goed genoeg overal bij kom om de kabels na te trekken. Ik hou jullie op de hoogte en zal foto’s maken.

kadettcabrio89

Bij deze een kleine update. Het halve dashboard is eruit en er klopt maar weinig van wat ze gemaakt hebben. Toen ik eenmaal alles kon zien kwamen nog niet geen tranen naar buiten. Arme kadett dacht ik. Haha. Er lag bijvoorbeeld uit de radio een kabel voor de antenne naar een gedeelte achter het dashboard kastje. Erachter zat een stekker waar je de antenne op kunt aansluiten. Maar omdat er een andere antenne gebruikt is werd dit niet gebruikt en lagen er dus 2 antenne stekkers bij de radio. De kabel van de antenne is rechtstreeks naar de radio getrokken.

Veldmaatbeunhaas

Ik zou even compleet nieuwe bedrading trekken, weet je zeker dat alles goed is. (bij de plus wel zekeren natuurlijk). Bij sommige radio’s moet je de gele en rode omdraaien, dit kan vaak met de kabels van de iso stekker. Geel en rood zijn voor constante plus en geschakelde plus. De geschakelde plus wordt gebruikt om je radio aan en uit te laten gaan via het contactslot, constante plus is voor je memory. Indien je niet via het contact wil schakelen kan je deze draden aan elkaar maken.

Vinci
                              Deelnemer

Ik gooi beide altijd op constante plus, vind het hoogst irritant dat mijn radio elke keer uit springt als ik de motor uit zet om vervolgens weer een halve minuut ‘WELKOM’ te gaan roepen in het schermpje voordat er weer muziek is… En wil ook tijdens stil staan graag muziek zonder allerlei irritante lampjes in de tellerbak omdat nou zo nodig het contact aan moet blijven…..

Ik snap daar geen fluit van wat mensen daar fijn aan vinden?? :wtf

kadettcabrio89

Ja bij me andere auto.is het soms wel fijn dat hij uit gaat als ik het contact helemaal omdraai maar ik kan hem ook gedeeltelijk om contact zetten dan kan ik al muziek luisteren maar bij de kadett ga ik hem zo maken dat ik hem via de radio moet uitzetten. Kun je tijdens meetings ook zonder sleutel even spelen met de radio. Nieuwe bedrading ga ik ook trekken ja, is het beste.

asconahobbyist
                                  Deelnemer

oja,en die platte groene stekker die je op de foto hebt is voor de boordcomputer

kadettcabrio89

Dankjewel ik vroeg me al af waar die voor was die is dus voor de.mogelijkheid om een boordcomputer die bepaalde uitvoeringen hebben in te bouwen

kadettcabrio89

het is me gelukt en het dashboard zit weer in elkaar. Ze hadden heel leuk allerlei kabels afgetapt. De speakerkabels in het dashboard waren ergens achter gestopt en werden niet meer gebruikt. De rest waren kabels die naar achter liepen voor de speakers op de achterbank. Naar mijn mening konden hier ook achteraf ingebouwde kabels bij zitten omdat het meerdere waren. Maar het belangrijkste: alles is bijna hersteld. Nu nog een iso setje solderen en hiervoor de juiste kabels zoeken. Ook heb ik zelf al kabels getrokken voor de speakers voren. :D :D :D :D

Vinci
                                        Deelnemer

Goed bezig!! :kewlpics

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.