Radio aansluiting

Forumindex Forums Modellen Tigra Radio aansluiting

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Anoniem

Zoals jullie weten heb ik een blauwe Opel Tigra uit 1995.
      Ik heb een radio gekocht van het merk Caliber. (4×75)
      En tijdens het aansluiten van de radio herinnerde ik me over het rode en het gele kabel.

Wat is het verschil als je de rode en gele op de RODE van de auto aansluit ? en als je de rode en gele op de GELE van de auto ?

Ik dacht als de kabels op de rode (+12 switched power) zaten dat je hem TOG in contact moet hebben.

gertjuh1968

als je de gele en de rooie op de rooie van de auto aansluit, dan hoef je de auto niet op contakt te hebben om de radio aan te doen.
        mocht de radio het niet doen, dan sluit je de gele en de rooie op de gele van de auto aan.
        ik weet zo niet 1,2,3, wat nu de constante stroom is geel of rood van de auto. (ik denk rood)
        ff met een multiemeter meten.

als je het goed wilt doen, gewoon aansluiten.
        en mocht de radio het geheugen niet onthouden, dan moet de rooie wisselen met de gele, van de radio.

Jurgen
        Deelnemer

precies, gewoon even proberen, radio nog niet in de slede drukken voordat je het goed aangesloten hebt.

Anoniem

Oké, dus met de mogelijkheid ; geel met rood op rood hoeft de auto niet in contact en onthoudt hij alle instellingen? Trouwens waar kan ik zo een multie meter aanschaffen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.