Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Radio aansluiten Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2013 om 14:49 #17257731
Hallo Opel berijders
Ik heb een vraag waar ik helemaal gek van wordt ik heb een Vectra B
ik heb er pas een nieuwe radio aangeschaft van JVC heb em netjes aangesloten zonder het gele of de rode te verwisselen , toen merkte ik dat mijn instellingen op de radio niet onthield en daarna na kwam ik achter dat mijn datum en me deurvergrendeling het niet deed ,dus een beetje rondgevraagd en zeiden dan moet je je gele en rode draad omdraaien dus heb ik gedaan maar me instellingen en me datum doen het dan ook niet waarop ik de volgende dag met een lege accu stond .
ik zou graag de radio graag in orde willen maken want het is akelig stil in de auto momenteel
Kan iemand met AUB helpen met mij probleem26 mei 2013 om 21:55 #18143101Hey Greko,
Als je radio zijn geheugen elke keer verliest moet je de rode en gele draad inderdaad omwisselen. Maar hoe komt het dat je met een lege accu stond de volgende morgen? Normaal moet je radio uitgaan van zodra je sleutel uit het contact is dus dat zou ik nog eens nazien als ik van jou was: even uitmeten met multimeter :)
Dat van je deuren: Heb je het over alle deuren of …? Doet je deurvergrendeling het niet meer of je AB (afstandsbediening) niet meer? Probeer je auto eens te openen met de sleutel in de deur te steken. Als dan alle portieren opengaan wil dat zeggen dat je AB het niet meer doet. Mocht enkel de portier opengaan van die deur wil het zeggen dat je je CV na moet kijken.
Kijk of er een zekering gesprongen is of in het slechtste geval dat je CV het heeft opgegeven (wat heel toevallig moest zijn op die moment)
Mocht je AB het niet meer doen: Sleutel in het contact en contact maken (niet starten) en op beide knoppen van je vergrendeling drukken. Dan zouden je deuren even dicht en terug open moeten gaan (zo reset je ze) en dan zou dit terug moeten werken.
Als je je datum etc op je TID/MID niet meer ziet, is dat normaal. Dat is omdat het een aftermarket radio is waar 2 van de 3 isostekkers worden gebruikt. Wat kan je hieraan doen? Heel simpel. Je kan bij de dealer je display laten herprogrammeren zodat je datum altijd zichtbaar is.
OF je knipt de rood/blauwe draad door in je iso-stekker. als je de blauwe remote draad volgt vanuit je radio dan kom je op 2 draden uit: de antenne bekrachtiger en de display aansturing. Zorg daarom dat je remote altijd aangesloten zit en knip het juiste draadje door. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.