Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Radio aansluiten / permanente 12+
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 december 2011om 22:59 door
Thundie.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2011 om 00:39 #17243729
Dag luitjes,
Sinds kort in het bezit van een Corsa C 1.2 16V uit 2002. Bij de koop van de auto lag er een radio van JVC Los in, maar deze kon niet worden aangesloten omdat de adapter kabel voor de radio aan te sluiten er niet bij zat. De standaard radio aansluiting van de Opel past niet op de JVC radio.
Besloten om een nieuwe radio te gaan halen omdat ik ook niet zeker wist of de oude nog werkte. Nu een Sony radio gekocht met adapter kabel in de doos.
Alles netjes aangesloten en de kabel in de radio geplaats. De rode en gele + draad voor de radio heb ik aangesloten op de rode en gele aansluiting van de auto. Echter de radio kreeg niet genoeg spanning, wel hoor je de radio inschakelen of in begin stand springen. Daarna geel omgewisseld met rood en rood met geel. Zelfde verhaal, echter hoor ik em dan niet inschakelen.sluit ik nu de rode en gele alleen aan op de gele aansluiting dan doet de radio het en kan ik alles afspelen, speakers werken etc. Maar zodra ik het contact uitzet en de sleutel eruit haal valt de radio uit en bij het opnieuw op contact zetten van de auto is het geheugen gewist, maar de gaat de radio wel aan.
Kan het zijn dat er iets is omgeisseld of zit er in het contact slot iets wat de spanning afsluit? Of werkt m’n rode + draad niet?
Wellicht dat iemand hier iets van weet?
PS, radio werkt wel normaal in een andere auto met zelfde adapter kabel
3 december 2011 om 06:46 #17948092dat gele draadje is voor het geheugen, die rode is de plus.
dus als je het gele draadje niet hebt aangesloten onthoudt hij niets nadat hij weer uit is gegaan.je kan ook gewoon een nieuwe plus en min trekken dan heb je hem wel gelijk op je accu (met zekering er even tussen), en gaat hij niet uit als je het contact uitzet.
persoonlijk vond ik het altijd wel prettig als ik niet perse mijn sleutel in het contact moest stoppen om radio te luisteren maar dat is voor een ieder verschillend.vaak begon ik altijd met een nieuwe plus min trekken (vaak ook omdat de radio’s die ik had 2e hands waren en de stekkers eraf geknipt waren en ik dus toch schoentjes er aan moest zetten, en ik dan niet in de originele boom wilde knippen.
3 december 2011 om 22:59 #17948093Ik heb het probleem opgelost echter de permanente plus draad op het standaard blokje van de radio geeft helemaal niets, ook niet wanneer de auto op contact stond. Nu heb ik het dashboard kastje verwijderd en daar liep een kabelboom. Vanaf dat punt naar de accu een doorgan dus maar meteen een kabel gelegd. Radio doet het nu goed. Geheugen wordt onthouden en radio gaat netjes uit wanneer de sleutel uit het contact gehaald wordt.
Thnx anyways
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.