Radio AAN tijdens starten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Radio AAN tijdens starten

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261111
    Kano
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2012

      Weet iemand of het mogelijk is om de Vectra C/Signum te laten starten terwijl de radio blijft doorspelen?

      Tijdens het starten wordt de radio kort uitgeschakeld. Dat zorgt af en toe voor verbindingsproblemen met mijn telefoon.

      Ik wil de radio niet rechtstreeks aan de accu hangen en de radio moet ook gewoon uit gaan als het contact op uit staat.

      #18178253
      yentl5552
        Lid sinds:
        23 September 2011

        Weetniet of je hier wat aan hebt maar mijn Vectra b had dit ook tot dat ik de accu vervangen had met een zwaarder model. sinds dien blijft hij gewoon aanstaan
        overigens heeft die accu nog 1,5 jaar in de auto gezeten zat erin toen ik hem kocht.

        Was zelfs nog de originele accu van Opel uit 1996

        Betreft een Pioneer radio avh-6300bt
        Mijn alpine radio bleef sowieso wel aanstaan.

        #18178254
        Kano
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2012

          Dank voor je reactie en het meedenken.

          Dit heeft niets met de accu te maken. De auto zet (via CANBUS?) bepaalde stroomverbruikers van de auto uit tijdens het starten. JE lichten gaan uit, radio gaat uit etc, zodat er zoveel mogelijk van de accukracht gebruikt kan worden voor het starten.

          #18178255
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            Kan je dan geen overbrugging maken via de computer? :hmmz

            #18178256
            lucas1975
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              je kan in het audio/radio menu kiezen of je de radio op ontsteking aan laat gaan of niet, althans met de DV90,

              #18178257
              AstraF23
                Lid sinds:
                10 January 2013

                Ligt toch wel aan je accu, bij mijn astra f viel deze ook uit tijdens starten.
                Nieuwe accu erin probleem opgelost ;)

                #18178258
                Kano
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2012

                  @AstraF23 wrote:

                  Ligt toch wel aan je accu, bij mijn astra f viel deze ook uit tijdens starten.
                  Nieuwe accu erin probleem opgelost ;)

                  Maar dit is geen Astra ;). En de accu laat de auto al meer dan een jaar (zomer en winter) perfect starten.

                  @lucas1975 wrote:

                  je kan in het audio/radio menu kiezen of je de radio op ontsteking aan laat gaan of niet, althans met de DV90,

                  Er zit een Pioneer in en die heeft niets te vertellen :D .
                  Het is trouwens een half-canbus auto, dus de radio zit niet actief in het canbus-systeem.

                  Ik vermoed dat canbus een aantal zekeringsgroepen volledig uitschakelt tijdens het starten, maar zeker weten doe ik het niet.

                  @allemaal,
                  Tnx voor de reacties zover.

                  #18178259
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ff simpel over dat accu wisselen verhaal.

                    Zodra de stroom er af gaat ben je al je instellingen kwijt. Zo ook het ignition logic verhaal :vertag

                    #18178260
                    tijne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2005

                      Radio verwijderen en de geschakelde spanning meten tijdens het starten en kijken of dat deze weg valt? Zo ja kan je een flinke condensator tussen plaatsen om de spannings dip op te vangen( wel een diode plaatsen voor de condensator)

                      Als tijdens het starten de spanning echt volledig weg valt kan je er wel wat aan doen maar dan moet je met relais gaan werken want dan word hij uit geschakelt door de canbus

                      #18178261
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Als er een Pioneer in zit, en hij valt uit, Dipt je spanning te veel.

                        je hebt een halfcanbus Signum, deze houd gewoon spanning op zowel Continu als geschakelde+ tijdens starten, maar door de soanning te ver indipt valt de radio zelf kort even uit.
                        hiervoor geld bovenstaande, betreffende de accu.
                        Dit betekend niet dat de ingestelde gegevens verloren gaan, maar de radio schakelt wel uit onder de 10 volt.

                        Bij de Vec-C alhier (NCDR2015) bleef het scherm als d Radio gewoon aan tijdens starten,
                        Deze ging aan op Accecoirestand, en werd pas uitgeschakeld bij uitnemen Contactsleutel.

                        Ook de CCRT700 in mijn Vectra blijft gewoon spelen tijdens starten trouwens, de Pioneers in mijn Corsa Diesel als in mijn Ascona vallen vaak bij koude start even uit, door een te diepe spanningsval, in de corsa verder geen verbinsings problemen betreffende de Bluetooth verbinding tussen telefoon en radio hierdoor.
                        betreft: Pioneer DEH4500BT

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.