Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › radio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 16:36 #17231332
vraag heb een astra sedan 1.4 1994
nu is de orginele radio eruit en wil ik een andere inbouwen
weet alleen niet de draden wat welke is
de stekkers zijn eraf en orginele radio heb ik niet meer
de boxen voor en achter+ de tweeters die weet ik en het geheugen de gele draad ook en de stroom.
maar nu hou ik 6 draden over welke ik niet weet vanwat die zijn,
3 draden zijn bruin met witte streep daar staat op alle 3 stroom op
heeft iemand een foto of schema van deze draden zodat ik weet voorwat ze zijn19 januari 2011 om 16:43 #17801244de kleur van de boxen een groene kleur is toch de +
en de groen bruine is toch dan de –
of groen met een witte streep erdoor is toch ook de –19 januari 2011 om 16:47 #17801245Heb je losse draden?
Drama is dat altijd.Koop bij de autozaak een universele isoverbinding en soldeer die er in. Dan zit je later nooit meer te klooien met die losse draadjes.
op onderstaand linkje heb je een kleurenlijstje.
Heb je vast wel wat aan.19 januari 2011 om 17:06 #17801246de meeste draden snap ik wel heb al genoeg radio,s ingebouwt.
maar nu zijn het er iets meer.
vermoet dat er een paar van de electrische antenne bij zitten+
een paar draden van het display boven de radio waar je de tyd en buitenthempratuur op zie,
omdat je met de orginele radio ook de zenders op dat display kon zien19 januari 2011 om 17:10 #17801247Je kan die overige draden achterwege laten.
De meeste mensen met een ‘universele” radio in de auto hebben dat display niet meer zo werkend als met een originele radio.Dan blijft gewoon de tijd en datum in beeld ipv de zenders.
19 januari 2011 om 18:02 #17801248mag je nu de rode en de gele draad van je radio tesamen doen en verbinden met de rode stroomdraad vanuit je dasbord,of niet
weet als je dit doet dat je dan wel continu stroom hebt en dat je geheugen er wel in blijft staan of mag dit niet,19 januari 2011 om 18:48 #17801249Natuurlijk mag dat, je hebt dan alleen niet de functie dat de radio via het contact geschakelt wordt.
19 januari 2011 om 19:01 #17801250Niet ideaal want je moet telkens zelf je radio uitdoen, en dat wordt altijd een keer vergeten.
gewoon appart aansluiten, en testen of die alles wel onthoud, Doet ie dat niet moet je ff de rooie en gele wisselen
19 januari 2011 om 19:05 #17801251dat maak me niet uit als ik maar zeker weet dat ik geen kortsluiting kan krijgen als ik de rode en gele draad tesamen doet en verbind met de rode stroomdraad in dasbord
weet je toevallig ook of je voor de electrische antenne maar 1 draad moet aansluiten
op je radio zodat hij werkt
heb bij mij een blauwe op de radio en vermoed op de antenne een bruine
zijn dit de enige 2 die je met elkaar moet verbinden dan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.