Radiatorventilatoor blijft aan + 2 foutcodes 1.4T

Forumindex Forums Modellen Astra Radiatorventilatoor blijft aan + 2 foutcodes 1.4T

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18477664
    asirp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2022

      Beste mensen,

      Sinds vanochtend heb ik een probleem met mijn Astra ST 1.4t 140PK uit 2011. Ik was nog geen 3 minuten onderweg en de radiatorventilator ging ineens volop draaien om de motor te koelen en kreeg ik op het scherm “Voertuig dringend service nodig” te zien. Ik ben naar de dealer gereden waarna het volgende is aangegeven:

      • foutcode P0171 = brandstofregeling mager
      • foutcode P0587 = regelcircuit thermostatisch verwarming motorkoelvloeistof (op internet staat de code voor cruise control, vraag me niet waarom)
      • meer tijd nodig om het probleem te vinden

      Twee weken geleden is de ventilatie-/ontluchtingsklep vervangen toen er ook de foutcode P0171 werd aangegeven. Voor de rest trekt de auto goed.

      Kan iemand mij hiermee helpen?

      #18477739
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ik heb een P0597 gehad, met thermostaat (incl. huis) vervangen was dit opgelost.
        Dit lijkt er behoorlijk op, in thermostaathuis zit verwarmingselement wat wel eens kapot wil gaan.

        gr,
        The Duke

        #18477743
        asirp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2022

          @the-duke

          Bedankt. Dit is het onderdeel dan wat ik nodig heb toch? Dit is een thermostaathuis en thermostaat in één als ik het goed zie.

          #18477746
          asirp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2022
            #18477783
            the-duke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2007

              Klopt, ik heb alleen een originele van GM gepakt, maar dit zal ook vast werken.

              Gr,
              The Duke

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.