Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Radiator slang lekt…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 10:39 #17239848
Hallo kenners,
Ik heb een lek in de slang. De slang zit gemonteerd tussen de waterpomp en ik denk de radiator.
Nu zit deze aan 1 kant met een slangklem, maar de andere kant niet. Daar gaat ie over in een buis.Kan ik deze slang toch vervangen?
Ik heb wat foto’s gemaakt.http://imageshack.us/photo/my-images/832/dscf9231q.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/18/dscf9235h.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/706/dscf9241t.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Het gaat om een Opel Astra Station C1.4NZ
Bouwjaar 1994
Ik heb niet veel kennis van auto’s.Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.Groetjes, Rob
15 augustus 2011 om 22:04 #17902690als ik het zo zie is dat een slang van je stuur bekrachtiging
16 augustus 2011 om 08:41 #17902688dat is een stuurbekrachtigings slang inderdaad, op de sloop kan je nog goeie tegen komen, maar houd er rekening mee dat de meeste van deze slangen ”zweten”.
Willem
16 augustus 2011 om 10:35 #17902687Oké, zal hem zeker gaan vervangen.
Maar meende dat deze (gezien de staat) lekte. Dan zal ik verder gaan zoeken waar me koelvloeistof blijft.Als ik me reservoir vul, dan is ie na een rit van ca. 200 km leeg! Waar moet ik nu gaan zoeken.
Ik hoor dan wel een sissend geluid als ik onder de kap kijk. Op de foto http://imageshack.us/photo/my-images/706/dscf9241t.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; is een aanslag te zien.
Maar nogmaals heb niet veel verstand van auto’s (probeer het wel zelf).16 augustus 2011 om 11:08 #17902695Waterpomp dood, die lekkage is meestal niet waarneembaar, kvs is al verdampt voor het onder de distributiekap uit kan komen.
16 augustus 2011 om 11:41 #17902694maar als je waterpomp kapot is hoor je die toch vaak ook rammelen oid?
zoals ik de foto bekijk lijkt het wel dat er allemaal kalk aanslag of zo op de radiateur zit, je zegt dat ie na 200 km leeg is, vul je hem dan bij met koelvloeistof? of met water aangezien hij het toch opmaakt?
want volgens mij geeft koelvloeistof geen kalk aanslag.
anders moet je eens in de gaten houden als je ook water/koelvloeistof ziet druppelen of zo waneer je terug bent gekomen met een warme motor.
willem heeft het normaal altijd snel bij het goeie eind, maar ik vind die aanslag op je radiateur een beetje raar eigenlijk.16 augustus 2011 om 11:42 #17902692nope, meestal doet ie lekken zonder enig ander bijgeluid.
Willem
16 augustus 2011 om 11:44 #17902693oke, ik dacht dat ze dan vaak ook wat rammelden als ze niet meer goed waren
16 augustus 2011 om 12:54 #17902691Is het te testen of de waterpomp ook kapot is?
Nou ik heb hem vorige week gevuld met koelvloeistof, maar die was bij thuiskomst op.
Nu had ik hem even gevuld met water. Temperatuurmeter van de auto blijft dan goed, maar na een tijdje staat ie op ruim 100 graden.16 augustus 2011 om 17:28 #17902689waterpomp dood.
bij mij was het lager versleten, garage was vergeten m bij vervanging driem mee te nemen…25 september 2011 om 10:20 #17902696:oops: Helemaal vergeten om mijn vraag te updaten.
Probleem bleek aan de radiator te liggen. Op een gegeven moment spoot het koelwater aan de bovenkant er uit.
Ik heb deze zelf vervangen.
Slang van de stuurbekrachtiging heb ik nog even zo gelaten. Reservoir was nog voldoende gevuld, dus blijkbaar lekt deze niet.
Houdt wel rekening dat deze op termijn wel vervangen moet worden.Iedereen bedankt voor het reageren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.