ga dit jaar een 2.2E in een rekord e1 plaatsen
met de radiator van een 2.0S automaat , omdat daar toch 2 uitgangen opzitten die in feite de koeling van de automaat deden
zou ik daar een electrisch koeling op aan sluiten
als dit mogelijk is
maar denk het wel
mss nog dingen die ik niet weet die ik zou vergeten
laat maar horen
zal vrij weinig nut hebben. De extra aansluiting is ook niet bedoeld om de bak te koelen, maar meer om de olie sneller op temp te krijgen. Vandaar dat deze ook aan de aanvoer kant van de rad zit, en niet aan de afvoer kant.
extra koeling kun je inderdaad wel vergeten. daar is het niet voor, zoals freestyler omschreef.
doe er wel 2 dopjes in, tegen het lekken :D blijft altijd wa olie in staan.. dan smeert dat er ook niet uit
elect koeling kan je monteren door middel van een temp. voeler in een speciaal T stuk op maat voor je
radiateurslang, hiermee stuur je dan je elec. ventilatr aan
Of een stuk pijp nemen van de juiste diameter, lasring er op lassen, en een losse thermo schakelaar van bijv. een golf er in.
De losse kant en klare oplossing kost rond de 125 euro (correct me if I am wrong), die van mij een 10-tje.