Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Radiateurbalk gsi16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2016 om 09:59 #17276616
Hoi,
Vraagje; is de radiateurbalk van een Kadett16v gsi dezelfde als die van een 8v?Thnks
14 mei 2016 om 16:19 #18318842Nee die is anders, als ik het goed heb is die van de 8v een stuk hoger als die van de 16v
14 mei 2016 om 19:47 #1831884316V radiateur balk is idd lager. die van een 16v zijn niet meer te koop trouwens en ook moeilijk te vinden
14 mei 2016 om 19:50 #18318844http://mm-opelparts.nl/buitenzijde/carrosserie-plaatwerk/chassisbalk/3504909235/radiateurbalk-gsi-16v-kompleet-dsl-88/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is imitatie…
15 mei 2016 om 07:01 #18318845@bart-gsi wrote:
Is imitatie…
ja en dit is niet de onderbalk.
deze zit op hoogte van de chassis balken
15 mei 2016 om 11:05 #18318846Ik ben op de radiateurbalk gaan zoeken en kwam dit tegen.. Verder was er geen omschrijving
27 mei 2016 om 22:28 #18318847Ik heb er nog een staan van de diesel, heeft enkel ander sleepoog, is overigens net zo zeldzaam. Verschil is dat van de 16V koets de torsiestijfheid komt van de tussenbalk zoals hierboven en de radiateurbalk is dan heel slap enkelwandig, dus zonder onderplaat. De balk is niet veel platter aan de achterkant, maar vooral de voorkant. Ook horen er links en rechts beugels bij en de 8V las je zo onder de uiteindes van de langsbalken.
De 16V is eenvoudig na te maken op een zetbank, enkel de vorm bij het sleepoog er in slaan is lastig, maar iets wat past en net zo goed werkt is niet lastig. Je kan de 8V balk ook redelijk makkelijk bewerken dat hij net zo’n soort vorm krijgt, dat heb ik nu gedaan, maar wel met onderplaat voor mijn vierde motorsteun (a la astra g) dan heb je wel wat meer stevigheid nodig natuurlijk.
Ik overweeg nog om de 16V te laten reproduceren, en dan komt voor de vorm die diesel balk goed van pas, dus doe ik nog niet weg. Zoek enkel nog het sleepoog, was ooit ook los leverbaar die plaat met tuit, maar ook nergens meer te vinden inmiddels.
MMDronten verkochten zo’n 4-5 maanden geleden hun laatste 16v radiateurbalk nog voor 149 euro. Stevig prijsje voor een ding ooit 78 euro bij de dealer.
31 mei 2016 om 12:49 #18318848@Vinci wrote:
Ik heb er nog een staan van de diesel, heeft enkel ander sleepoog, is overigens net zo zeldzaam. Verschil is dat van de 16V koets de torsiestijfheid komt van de tussenbalk zoals hierboven en de radiateurbalk is dan heel slap enkelwandig, dus zonder onderplaat. De balk is niet veel platter aan de achterkant, maar vooral de voorkant. Ook horen er links en rechts beugels bij en de 8V las je zo onder de uiteindes van de langsbalken.
De 16V is eenvoudig na te maken op een zetbank, enkel de vorm bij het sleepoog er in slaan is lastig, maar iets wat past en net zo goed werkt is niet lastig. Je kan de 8V balk ook redelijk makkelijk bewerken dat hij net zo’n soort vorm krijgt, dat heb ik nu gedaan, maar wel met onderplaat voor mijn vierde motorsteun (a la astra g) dan heb je wel wat meer stevigheid nodig natuurlijk.
Ik overweeg nog om de 16V te laten reproduceren, en dan komt voor de vorm die diesel balk goed van pas, dus doe ik nog niet weg. Zoek enkel nog het sleepoog, was ooit ook los leverbaar die plaat met tuit, maar ook nergens meer te vinden inmiddels.
MMDronten verkochten zo’n 4-5 maanden geleden hun laatste 16v radiateurbalk nog voor 149 euro. Stevig prijsje voor een ding ooit 78 euro bij de dealer.
Deze heb ik inmiddels op mijn Kadett zitten.
Heb nog wel de oude radiateurbalk in mijn bezit.Deze is nog in goede staat.
Dus als je hiervan een mal wil maken kan ik eventueel nog helpen.31 mei 2016 om 13:08 #18318849 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.