Radiateur vraagje Kadett D

Forumindex Forums Modellen Kadett Radiateur vraagje Kadett D

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    anoniem

Ik heb vanavond een nieuwe radiateur opgehaald voor de Bieber, de oude lekt een heel klein beetje aan bijde kanten.
      De nieuwe is origineel Opel en is voor 1.2N Kadett D
      Wat mij echter op valt is dat deze 4 aansluitingen heeft en de oude die er in zit 3.

Nu kwam ik ook een afbeelding op MP tegen waar de onderste leiding naar het expansievat naar voren loopt

Kan het zijn dat dit de vierde aansluiting is?
      Bij mijn huidige radiateur is het expansievat met een T-stuk tussen de kachelslang gezet.

Ook is er aan de bovenste radiateursteunen gelast, zitten deze niet de ver naar achteren?

Ik denk dat de huidige radiateur uit een 1.2 Kadett E komt

soepkiepe
      Deelnemer

jij heb een 1.2n, dat is jammer, ik heb een s.
        mijn s heeft zo ver ik weet exact de zelfde als wat jij nu ook nieuw hebt.
        zal zo ff een foto maken voor je, kun je hem vergelijken.
        maar het schijnt dat er wel iets verschil tussen een s en een n zit.

anoniem

Een Kadett 1.2S zou dezelfde radiateur moeten hebben als de nieuwe van mij.
          De nieuwere 1.2S met bovenliggende nokkenas heeft een andere radiateur, maar die zat volgens mij niet in de D Kadett.
          Het gekke is dat je in het Opel Werkplaatshandboek ook weer een foto ziet met een T-stuk bij het expansievat.
          Ik ben nieuwschierig waar de dunne aansluiting welke aan de onderkant van de radiateur zit en naar achteren wijst naar toe gaat.
          Ik probeer hem weer zo origineel mogelijk te maken.

soepkiepe
          Deelnemer

dat kan ik je zo vertellen :P
            die loopt bij mij naar de onderste van het expanti vat, ik zal de foto’s wel ff uploaden.

soepkiepe
            Deelnemer

wat mij wel opvalt (op mijn foto’s niet te zien, niet aan gedacht) is dat waar jij dat t stuk op die slang hebt, die naar de onderkant van je vatje loopt, bij mij ook 2slangeklemmen zit net zoals bij die van jou, alleen bij mij zit er geen t stuk. wel zit er een buisje in, het is namelijk geen hele slang, de 2 klemmen zitten er niet voor de sier bij mij haha

anoniem

bedankt voor de foto’s :thumbup
                Op de tweede foto die ik geplaatst heb zie je geen slangeklemmen, kan het ook zijn dat die van jou ooit op gas heeft gereden?
                Ik zie dat jij ook een nieuwe radiateur hebt, ik heb hetzelfde nummer er op staan.
                Ook is op de foto goed te zien dat mijn bovenste ophangpunten niet origineel zijn, waarom ze het zo gedaan hebben weet ik niet, ik heb nu in ieder geval een voorbeeld hoe het moet.
                Zal hem eerst uit elkaar halen om te zien waarom ze het zo gedaan hebben.

soepkiepe
                Deelnemer

die van mij IS op gas ;)
                  jou onderste slang van het kvs vat gaat naar je kachel slang, waarom dat is weet ik niet.
                  en die bedoel ik dus, daar heb ik ook slangen klemmen op zitten.
                  dus vraag mij af als jouwe nou zo zit zo als het hoort of mijne :P

ja heb mijne splinternieuw, heb er aardig voor moeten zoeken, toevallig had iemand hem nog liggen, koste mij 50 euro.
                  denk dat ik niet mag klagen over de prijs.

anoniem

Die van mij koste het dubbele, op de sloop in Groningen lag nog 1 gebruikte met ventilator, die koste ook al 50 euro. Immitatie zijn ze niet meer leverbaar, verschillende leveranciers geprobeert.

Weet de rede ook al waarom de radiateur boven naar achter is geplaatst, hebben ze gedaan om ruimte te maken voor de Hella lampen in de grille.

jethro
                    Deelnemer

Wat die extra aansluiting betreft, die kun je dus afdoppen met de bijgeleverde stop.
                      ;)

anoniem

Er zat helaas geen bijgeleverde stop bij, maar heb al een stuk slang met dikke bout en wat klemmen opgehaald.
                        Ook vanmiddag even op het fische bij de Opeldealer gekeken, maar daar stond ook het T-stukje bij het expansievat afgebeeld, ook wel een logische plek, lucht gaat bij stilstand altijd naar het hoogste punt.
                        De originele 1.2 radiateur heeft dus 3 aansluitingen.

soepkiepe
                        Deelnemer

nou… ik denk dat je de verkeerde hebt.
                          ik kon ze namelijk ook krijgen ZONDER die ene aansluiting.
                          en ik heb toch wel een originele ;)
                          maar zoals ik al zei, als het goed is zit er wel verschil tussen de n en s, waarschijnlijk heb jij nu een radiateur van een s.

ik kon er aan 1 van een n komen vor ik geloof 35 euro, die man adventeerd op marktplaats, een bruine kadett is dat

anoniem

@soepkiepe wrote:

nou… ik denk dat je de verkeerde hebt.
                            ik kon ze namelijk ook krijgen ZONDER die ene aansluiting.
                            en ik heb toch wel een originele ;)
                            maar zoals ik al zei, als het goed is zit er wel verschil tussen de n en s, waarschijnlijk heb jij nu een radiateur van een s.

ik kon er aan 1 van een n komen vor ik geloof 35 euro, die man adventeerd op marktplaats, een bruine kadett is dat

we zullen dit weekend zien of we hem kunnen vervangen, ook gelijk de kurken pakking bij de krukas vervangen, hopelijk blijft hij “droog” haha

soepkiepe
                            Deelnemer

trouwens..
                              je zegt dat de radiateur naar achter staat vanwege de lampen in de grill.
                              lijkt me wat raar, neem aan dat wanneer opel een andere deel maakt je niet de halve auto hoeft te verbouwen :P
                              ik heb ook nog zo grill liggen (helaas zonder de lampen) zal eens zien als ik die er in krijg.

anoniem

Ik zal vanamiddag wel even een foto maken van de achterkant grille.
                                Volgens mij is het een Kamei grille, de lampen zijn ook niet te stellen als ik het zo zie.

soepkiepe
                                Deelnemer

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m710292445-radiateur-kadett-d-1-2s.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

ook een extra aansluiting onderaan.
                                  dus denk toch echt dat hij wel met 2 punten onder aan hoort te zitten ;)

wim-v6
                                  Deelnemer

Zou die extra aansluiting niet voor de 1.2S OHC zijn, (60pk)??

Willem

anoniem

@soepkiepe wrote:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m710292445-radiateur-kadett-d-1-2s.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

ook een extra aansluiting onderaan.
                                      dus denk toch echt dat hij wel met 2 punten onder aan hoort te zitten ;)

In de Vraagbaak van Olyslager staat er ook een t-stukje afgebeeld en word er ook over 3 slangen naar de radiateur gesproken, jammer dat de advertentie niet eerder geplaatst is, 25 euro is niet duur.
                                      Of de 1.2S radiateur anders is weet ik niet.
                                      Feit is wel dat hij nu niet meer koelvloeistof lekt en de temperatuur niet weer te hoog oploopt.
                                      Heb vandaag nog even lekker gereden, we moeten van de zon genieten, voor je het weet is het weer herft, en heb geen zin om blaadjes uit de cabrio te harken ;)

soepkiepe
                                      Deelnemer

ik weet niet wat origineel is.
                                        ik vroeg om een radiateur van een 1.2s, ik kreeg er 1 met 4 aansluitingen, precies de zelfde als wat er af kwam;)
                                        binnenkort eerst het andere wiellager ff doen.
                                        dan eens zit als het gebonk nou van kapotte draagarm rubbers komt of als het toch echt de lekke schokbreker is.
                                        hoop dat de draagarmrubbers wat versleten zijn, heb nog een setje liggen namelijk, schokbrekers nieuw kosten bijna 100 per stuk ;)

anoniem

@soepkiepe wrote:

ik weet niet wat origineel is.
                                          ik vroeg om een radiateur van een 1.2s, ik kreeg er 1 met 4 aansluitingen, precies de zelfde als wat er af kwam;)
                                          binnenkort eerst het andere wiellager ff doen.
                                          dan eens zit als het gebonk nou van kapotte draagarm rubbers komt of als het toch echt de lekke schokbreker is.
                                          hoop dat de draagarmrubbers wat versleten zijn, heb nog een setje liggen namelijk, schokbrekers nieuw kosten bijna 100 per stuk ;)

Zou de aansluiting onder misschien beter zijn, de 12S heeft namelijk net iets meer vermogen.

100 € p/s :shock:
                                          schokbrekers kun je er toch los uithalen?
                                          Je hebt alleen even een klem nodig om de veer op te spannen.
                                          Schokbrekers kun je testen door een paar keer op het spatbord te drukken en dan los te laten, hij moet dan in een keer stil staan en niet nog een paar keer heen en weer deinen.

soepkiepe
                                          Deelnemer

1 schokbreker van mij is echt wel op, alles onder de olie en het is net een stuiterbal als je er op drukt ;)
                                            maar dan neem ik er liever gelijk 2 nieuwen, meestal is het zo als je 1 kant vervangt dan komt de andere kant er vlak achteraan ;)

anoniem

ja als je dan toch de wiellager vervangt kun je ook gelijk de schokbreker vervangen

staat een setje voor 40 € op MP
                                              http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m709989621-nieuw-in-doos-monroe-schokbrekers-opel-kadett-d-e-vooras.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

soepkiepe
                                              Deelnemer

kijk, dat zijn berichten ;)
                                                hij heb een mailtje van mij gekregen.
                                                thnx

anoniem

ach als we elkaar kunnen helpen :angel

soepkiepe
                                                  Deelnemer

you’ve got mail ;)

anoniem

succes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.