Radiateur vraag en injector vraag. incl foto's

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Radiateur vraag en injector vraag. incl foto's

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214806
    GlennGSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2007

      Hallo,

      Ik heb een vraagje over de radiateur van een Kadett C20XE..
      Ik heb namelijk het idee dat ik een aardig grote heb..

      Hier een fototje


      Dit is de kadett station gsi van men collega Deze radiateur is veel kleiner dan de kadett gsi radiateur van mezelf

      Dit is dus mijn kadett c20xe, deze radiateur is veel breder..

      Ik heb deze radiateur nu in men D kadett pas gemaakt maar kwam dus heel krap uit.. Is dit origineel dat er 2 verschillende zijn ?

      Nu ff een vraag over C20XE injectoren..

      je hebt dus blauwe en creme…

      Ik heb de creme op men Dis blok zitten.. heb al een 3 bar benzinedrukregelaar gekocht komt volgende week binnen denk ik… nou zitten er origineel op een dis blok blauwe..

      Nou hoorde ik dat alleen de verneveling anders is.. Maar is er verder ook nog iets anders ?

      Ik heb de creme namelijk laten reinigen en testen + nieuwe afdichtingen en zou het zonde van men geld vinden als ik toch andere injectoren moet hebben.

      Hier nog even een fototje van men injectoren, zijn deze nu goed op de injectorrail gemonteerd ?

      Ik kreeg ze er niet verder in, kan me alleen ook niet meer herrineren of die clip nou in die gleuf daaronder moet ?? Hij zit wel gewoon mooi tussen de rail en het inlaatspruitstuk.

      Hoop dat er wat duidelijkheden voor me naar boven komen :P blok moet binnenkort in de D kadett namelijk :P

      #17560596
      Calibrainpower
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Die onderste was ooit een 8v waarschijnlijk, die radiateur is breder maar ook lager en waarschijnlijk ook dunner. Een 16v heeft een lagere radiateurbalk waardoor de radiateur van originele 16v wel smaller, maar ook hoger en dikker is.

        #17560597
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          origineel gepost door Calibrainpower
          Die onderste was ooit een 8v waarschijnlijk, die radiateur is breder maar ook lager en waarschijnlijk ook dunner. Een 16v heeft een lagere radiateurbalk waardoor de radiateur van originele 16v wel smaller, maar ook hoger en dikker is.

          De onderste auto was idd een 8v op kenteken.

          Die radiateur is dan wel weer dunner dan de 8v radiateur die ik eens uit een E kadett Gsi 20SEH heb gehaald maar had verder weer dezelfde afmetingen.

          Maar dat zou het wel verklaren. De station GSi van men collega is origineel een C20XE en de witte GSi van mij is origineel een C20NE.

          Was wssnlijk makkelijker geweest als ik een 16v radiateur had past gemaakt in men D. Maar als een 16v radiateur dikker is dan kom ik denk ik kwa dikte wel weer beter uit.

          Bedankt in iedergeval het radiateur gebeuren is opgeheldert

          #17560598
          CORSA2L16VALVE
            Lid sinds:
            30 June 2004

            injectoren moeten er dieper in. Gaat moeilijk maar beetje olie aan de rubbertjes doen en dan lukt het beter. De clip moet op de gleuf in de injector uitkomen

            greetz

            #17560599
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              origineel gepost door CORSA2L16VALVE
              injectoren moeten er dieper in. Gaat moeilijk maar beetje olie aan de rubbertjes doen en dan lukt het beter. De clip moet op de gleuf in de injector uitkomen

              greetz

              Ok thnx ! ga ik gelijk mee bezig.

              Super deze snelle antwoorden !

              Ben even bezig geweest..
              maar krijg ze er echt niet verder in. Heb het even zonder rubbertje geprobeerd maar hij kan gewoon weg niet verder.

              de clip zit ook wel in een gleuf. Maar er zitten 2 gleuven op hij zit in de bovenste gleuf. Deze gleuf loopt helemaal rondom, de andere niet.

              ff fototje

              In die bovenste gleuf krijg ik de clip dus

              #17560600
              jason
                Lid sinds:
                1 July 2004

                onderste gaat je niet lukken.

                #17560601
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Nee is goed hoor zo als jij het doet :thumbup

                  geel is 3 bar drukregelaar ja.

                  #17560602
                  TRPower
                    Lid sinds:
                    13 October 2008

                    die injectoren zaten gewoon goed…
                    clipje in de bovenste sleuf

                    gele injectoren zijn voor zowel een 2.5 als een 3bar regelaar…
                    heb zelf nu genoeg motoren gehad waar een 2.5 en een 3bar op zaten en hadden allemaal gele…

                    ik heb zelf nog nooit een blok met blauwe gehad, kan kloppen heb nog nooit 1 met dis gehad^^

                    #17560603
                    modfreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Nou, ik kan met zekerheid zeggen dat ik het bij het rechte eind heb.

                      Creme inj. zijn voor 2.5 bar regelaar.
                      Blauwe zijn voor 3 bar regelaar. (dis M2.8 systeem)

                      creme inject. kan ook met M2.8 maar dan met 2.5 bar regelaar anders gaat ie onnodig rijk lopen.
                      wellicht kan je er wel baad bij hebben als je een chip hebt en de extra brandstof nodig is en past bij de map !

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.