radiateur verbogen?

Forumindex Forums Modellen Astra radiateur verbogen?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    OPelc

onlangs had ik een keer de bumper van mijn astra h hatchback (1,9 diesel) gehaald en toe veel me op dat de voorste radiateur gebogen was. Hoort dit eigenlijk, of heeft de auto ooit een ongelukt gehad? Dit is wel precies de plek waar ook de ventilator zit.

En wat is eigenlijk de volgorde want er zitten daar 3 radiateurs achter elkaar, condensor, radiateur en interkoeler maar wat is de volgorde kijken vanaf de voorkant van de auto.

wim-v6
      Deelnemer

Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:
        1: Airco condensor
        2: Intercooler
        3: Radiateur motorkoeling.

Willem

johannes78

Ik heb hetzelfde bij mijn astra van 97, ook radiateur gebogen maar is niet lek en koelt verder goed dus maak je niet al te druk.

OPelc

alles werkt ook gewoon perfect, geen lekkages of wat dan ook, maar ik ben benieuwd of het zo hoort of dat het door het een schade kwam. Ik vermoed eigenlijk dat het komt vanwege plaatsgebrek door de ventialtor die ook nog tussen de bumperbalk en condensor moet. Het is lekker krap in de motorruimte van die auto. Maar schijnbaar hoort het dus zo :)

Driekus
            Deelnemer

[rquote=1855067&tid=141584&author=wim-v6]Bij mijn Vectra-B is de Airco condensor ook gebogen van zichzelf, kans dat het hoort.

Volgorde vanaf de gril:
              1: Airco condensor
              2: Intercooler
              3: Radiateur motorkoeling.

Willem [/rquote]

Zit de intercooler niet voor de condensor, het lijkt me niet handig dat hij de warme lucht van de condensor opvangt. Of zit dat bij sommige types anders?

wim-v6
              Deelnemer

Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem

OPCdriver

Bij de OPC (benzine) modelen zit ie voor de motor en
                  airco rad. lekker als 1ste in de koele lucht voor max. power

TheGeneral

[rquote=1855142&tid=141584&author=wim-v6]Bij de truck had ik eerst airco condensor (maar 1/3e van oppervlakte van de Intercooler), daarna de intercooler (deze was iets groter als de radiateur voor de motorkoeling), en de radiateur motorkoeling die erna kwam.

Willem[/rquote]

Klopt en bij een hoop luxe auto’s heb je dezelfde opstelling

Laagvlieger
                    Deelnemer

Kromme condensor hoor zo bij een aantal modellen.
                      Dit is gedaan om een groter koeloppervlak te verkrijgen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.