Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › radiateur probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2014 om 19:13 #17265845
hallo allemaal,
ik heb een spruitstuk aangeschaft voor me 2.0 in een B corsa en die zit nu dus vol tegen
de koelersteun aan.ik wil een radiateur zetten van een x16xe met airco, weet iemand of t mogelijk is die radiateur verder
naar voren in t front te krijgen?ben wel benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben :kewlpics
gr. dennie
12 mei 2014 om 22:05 #18233604De fan- steun aanpassen niet genoeg?
Of een diesel fan nemen, die zitten niet over de hele radiateur.
Maar een radiateur van een airco model is naar mijn weten even groot als non airco.
12 mei 2014 om 22:06 #18233605lees bij het stukje KOELING (stuk naar beneden scrollen):
http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=23edit: volgens mij is er wel zeker een verschil tussen een radiateur zonder airco en met airco…
13 mei 2014 om 09:01 #18233606De Airco koeler past niet zomaar op de non airco radiateur, en andersom, daar de radiateur van de Airco versie groter is.
Deze heeft ook een andere Slang vanaf de Theromostaat, de non airco is een U-vorm (aansluiting aan de zijde, de Airco een Slinger (aansluiting voorop)
Ik heb bij mijn Combo toen de Radiateur met de motor meegewisseld van non airco naar airco, omdat deze een knap end groter is als de non airco.Dieselkoeler is inderdaad maar deels over de radiateur heen, en zit in een Metalen behuizing, kan dus een hoop hitte verdragen:
Willem
13 mei 2014 om 16:32 #18233607dat op corsa nova tuning heb ik ook gezien maar vind dat nogal beun-achtig, ik had zelf het idee om dan de grootste radiateur te plaatsen
en dan een ongeveer 6 a 7 cm terug na voren te plaatsen richting de voorkant dan kan ik zonder problemen spruitstuk monteren en blijf er genoeg afstand tussen spruitstuk en koelersteun dat was mijn idee eigenlijk en vroeg me af of dat al meer gedaan was?op de foto zie je het niet zo goed maar hij zit echt onder spanning tegen die steun aan,
en dat wil ik niet moet genoeg ruimte hebben om fatsoenlijk dat spruitstuk over die draadeinden te zien krijgen.14 mei 2014 om 10:20 #18233608als je m onder de slotplaat doorkrijgt moet t geen probleem ziijn.
anders 1 of 2 duwende spalvins aan de andere kant (grilkant) op de radiateurzetten.
Willem
16 mei 2014 om 21:59 #18233609probleem opgelost, ik heb een diesel radiateur gekocht incl koeler en die staat van zichzelf wat verder na achter en idd wim-v6.. die koeler
is wat slanker dus heb nu plek zat :thumb :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.