Radiateur ontluchten opel astra g bij. 2000

Forumindex Forums Modellen Astra Radiateur ontluchten opel astra g bij. 2000

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    elyseum
    Deelnemer

Hoi.

Heb radiateur vervangen vandaag. Heb koelvloeistof erin gedaan. Maar ben nu toch aan het twijfelen geslagen. Hoe ontlucht ik de radiateur? Heb hem ongeveer 20 minuten stationair laten draaien met de vulopening eraf. Paar keer gebubbeld en na een tijdje niet meer. Daarna de dop er weer opgedaan. Een eindje gereden en motor bleef mooi op temperatuur, zowel in stad als op de snelweg.

Heb ik het zo goed gedaan of hoe ontlucht je de radiateur op de juiste manier. Kan iemand me hier mee helpen?

Alvast hartstikke bedankt. Groetjes, Cor van de Rijt..

KRSA2000
      Deelnemer

Geen opmerkingen, prima gedaan!
        Het kan geen kwaad om het niveau te checken omdat er weleens een luchtbel in het verwarmings circuit blijft hangen die pas later eruit komt.
        (Als de verwarming goed warm wordt mag je eigenlijk vanuit gaan dat het goed is…)

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Dolby
        Deelnemer

Heb je goed gedaan. En netjes getest. Maar dan dat kun je niet doen. :thumb

Emil Van Der Werf
          Deelnemer

Niet helemaal.. als geen van de slangen op de radiateur bovenin maar halverwege de radiateur zitten moet er ergens links of rechts, maar net hoe je er voor staat een plastic ontluchtings schroefje boven in de hoek van het ding zitten achter het bochtje van de slang die vanaf het reservoir naar de radiateur op de pomp ingang slang loopt.. uchh B-) ..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.