Radiateur of cilinderkop eraf halen?

Forumindex Forums Modellen Astra Radiateur of cilinderkop eraf halen?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228939
    Tjoppe
      Lid sinds:
      10 September 2010

      Hallo,

      Ik wil mijn spruitstuk vervangen omdat deze een scheurtje vertoond. Nu kwam ik erachter dat er twee bouten zijn afgebroken. Die moet ik dus gaan uitboren, maar om daar bij te komen met de boor moet ik de radiateur gaan uitbouwen of de cilinderkop eraf halen. Nu lijkt mij het makkelijkst om de radiateur uit te bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een stappenplan?

      Alvast bedankt

      #17765111
      Tjoppe
        Lid sinds:
        10 September 2010

        Het gaat overigens om een astra station G, 2ltr 16v uit ’98

        #17765112
        miral astra
          Lid sinds:
          9 June 2010

          tja wat zal ik doen ehhhh

          cilinderkop eraf halen?
          of radiateur?

          ik denk dat de meeste die dit lezen voor de raditeur gaan :kewlpics
          en als je echt meer ruimte wil hebben ook de voorbumper eraf halen!

          en denk er om dat de bout kwa hardheid harder/sterker is dan de cylinderkop, dus wel recht erin boren. anders heb je een groter probleem!

          #17765113
          Blue-Dragon
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2006

            Ik zou de cilinderkop er vanaf halen , en die weg brengen om die bouten er uit te laten boren.
            Waarom hun zijn er in gespecialeerd en als je zelf iets verkeerd doet ben je verder van huis.

            #17765114
            Tjoppe
              Lid sinds:
              10 September 2010

              Tsja, misschien is de kop eraf halen wel het beste, want dan kun je idd de bouten er beter uithalen.
              Heeft iemand ervaring met een kop eraf halen van de Astra? Ik heb meer ervaring met diesels…
              Ik zal een nieuwe koppakking moeten steken. Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

              #17765115
              Baas J.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2008

                naja heel je distributie etc moet los, inlaatspruitstuk noem t allemaal maar op. Als je zover bent zou ik meteen distributie en al vervangen. Laat ook meteen al je tapeinden vervangen in je kop en niet alleen degene die gebroken is.

                Heb t zelf ook gehad, zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=126367&page=1#pid1669487

                #17765116
                GSI Racer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 June 2009

                  cilinderkop zou ik echt wel laten zitten hoor.
                  desnoods moet het hele voorfront eraf;)

                  uitboren is best wel te doen!
                  wel zorgen dat je recht boord.

                  e.v.t door iemand anders laten doen als je denk dat het niet lukt.
                  dan ff nieuwe schroefdraad tappen, nieuw tapeind erin (met locite voor meer stevigheid)
                  en het zaakje vooral niet te hard aandraaien!!
                  moeren van het spruitstuk hoeven maar iets van 25Nm.
                  dat is dus gewoon handvast ;)
                  suc6!

                  #17765117
                  JHR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    kun je hem er ook niet af halen met een linkse tap??
                    meen dat ik vroeger ooit is een keer bij de brommer het gehad heb.

                    fietsemaker boorde toen een klein gat en daar een soort tap in en daarmee draaide die het stukje er uit.
                    ow en het blok had die iets verwarmt zodat die zou uitzetten en het stukje bout niet.

                    #17765118
                    TheGeneral
                      Lid sinds:
                      21 February 2010

                      hoe zijn ze afgebroken steekt er nog een stukje uit ? als er een stukkie uitsteek zou je nog kunnen proberen om een moer er op te lassen

                      #17765119
                      Jurgen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2007

                        origineel gepost door TheGeneral
                        hoe zijn ze afgebroken steekt er nog een stukje uit ? als er een stukkie uitsteek zou je nog kunnen proberen om een moer er op te lassen

                        Daar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

                        #17765120
                        TheGeneral
                          Lid sinds:
                          21 February 2010

                          origineel gepost door *Jurgen*
                          [quoteDaar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

                          Die van die schoonmoeder kon ik nog niet:P

                          #17765121
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            origineel gepost door TheGeneral

                            origineel gepost door *Jurgen*
                            [quoteDaar dacht ik dus ook aan, als er nog een stukje uitsteekt, kun je altijd nog met een opgelast moertje of een griptang/schoonmoeder proberen m los te draaien.

                            Die van die schoonmoeder kon ik nog niet:P

                            Grote tang ehh :P

                            #17765122
                            Tjoppe
                              Lid sinds:
                              10 September 2010

                              Misschien dat je je schoonmoeder even langs kunt sturen…

                              Denk idd ook dat de radiateur uitbouwen eenvoudiger is en zoals eerder idd al is genoemd met een linkse tap en dan draai je het boutje er hopelijk zo uit.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.