Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › radiateur lekkage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2014 om 19:49 #17264561
Goedendag
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen want ik heb een piep klein gaatje in mijn radiateur. Men zegt dat er een vloeistof voor is maar verstopt ook de ventilatie in de auto heb ik gehoord of moet ik gewoon de radiateur vervangen
mvg Dave
6 maart 2014 om 20:06 #182227311 zo,n blik kan geen kwaad ik heb die dingen ook als stop leak enz ook wel eens gebruikt zonder kloterij werkt wel bij een miniscuul gaatje (vaak maar tijdelijk 3 4 5 maanden)
Kunt het proberen.
6 maart 2014 om 20:15 #18222732Ik hou persoonlijk niet van die oplos middelen.
Dit omdat het probleem niet bij de bron wordt aangepakt.Zoals GSE ook al zegt het werkt maar tijdelijk.
Liever een nieuwe radiateur dan de kop er af en wat er al niet bij komt kijken.7 maart 2014 om 11:46 #18222733Heren nog bedankt voor de snelle reactie
Btw Waar kan ik het beste een andere radiateur kopen, want nieuw zijn ze best prijzig gemiddeld zo’n 350 euro
En kleine onderdelen voor een opel rekord 2.0 e2 berlina 1983 . Kun je deze alleen vinden op marktplaats of is er
misschien nog een andere website waar ik iets kan vindenPast bijvoorbeeld een radiateur van een ascona of een ander merk ook in mijn opel rekord 2.0 e2 berlina
7 maart 2014 om 11:53 #18222734Als ik op Marktplaats kijk dan worden er best veel Rekords gesloopt of in onderdelen verkocht. Zulke mensen zul je moeten benaderen. Let hierbij wel op dat er vele verschillende radiatoren zijn. Een automaat heeft vaak een grotere radiator dan een handgeschakelde Rekord en in een Manta zit vaak ook een kleinere.
Je zou ook nog Romijn in Renswoude kunnen proberen of Opel4ever.
7 maart 2014 om 18:52 #18222735Of laten reviseren 150-200 ben je dan klaar schat ik,krijg je een nieuw koelblok.
(als je vraag om het dikste en best koelende krijg je nog een betere radiateur als standaard dan kun je fijn zware dingen trekken in de hete zomer zon in de stad zonder problemen)
7 maart 2014 om 19:48 #18222736Bedankt zal ff kijken hoe en wat.
Als laten repareren goedkoper is dan doe ik dat7 maart 2014 om 20:27 #18222737Geen fan van stopleak en dat soort spul. Gaat echt overal in zitten. Een keer de kop van een japanner verwijderd waarbij dat was gebruikt, en overal van dat spul. FF laten solderen, en anders een ander exemplaar. Staan genoeg slopers op MP :)
7 maart 2014 om 22:52 #18222738Of als je iets handiger bent pak een aluminium exemplaar bijv. van een Astra. Kosten nieuw geen drol.
Let hier bij wel op dat je wel wat moet aanpassen aan je radiateur bevestiging.En niet te vergeten een andere thermostaat.
Dit omdat aluminium niet zo goed warmte afgeeft moet deze thermostaat bij een lagere temp. open gaan.Succes.
8 maart 2014 om 09:42 #18222739heb vorige week net 1 weg gegooid van een Rekord e2 2.0
had hem al op mp gehad maar geen reacties.
zijn hok aan het op ruimen vandaar weg gegooid.
anders had je hem kunnen krijgen.8 maart 2014 om 09:44 #18222740http://www.opel-classicparts.de/kuehler-32064.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 maart 2014 om 12:29 #18222741hep er nog wel 1 liggen
9 maart 2014 om 19:05 #18222742Kan je er makkelijk bij? Solderen.
Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????
10 maart 2014 om 06:55 #18222743@champo wrote:
Aluminium niet zo goed warmte afgeeft????
Was mijn gedachte ook.
Zover ik weet, geleid alu warmte beter dan koper.Neem maar eens een staaf alu in de hand en een staaf koper, beide met een temp van -20.
Dan merk je het verschil wel ;)En inderdaad, zou eerst proberen te solderen (zal als beginner niet het mooiste resultaat geven, maar is wel dicht)
10 maart 2014 om 07:37 #18222744Okay maar waarom zit er dan in een Senator B een 66 Graden thermostaat en in een Senator A een 88 graden?
Door deze gegevens komen mijn redenatie van dat aluminium radiateur minder warmte afgeven.
13 maart 2014 om 08:48 #18222745heb er ook nog wel een stuur maar een p,m
13 maart 2014 om 13:02 #1822274666 graden thermostaat? ;o
25 maart 2014 om 10:08 #18222747Radiateur gewoon laten reviseren. Krijg je garantie op, en hij is beter dan dat tie nieuw was. En vaak kun je ook nog een update doen, als je wilt. Ik heb toendertijd de radiateur van de Monza “heavy duty” laten maken.
25 maart 2014 om 19:05 #18222748http://www.ebay.com.au/itm/Holden-V8-Commodore-VG-VL-VN-VP-VR-VS-alloy-aluminum-Radiator-52mm-3-Core-/130660580720?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item1e6bfa3d70″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is heavy duty ;)
26 maart 2014 om 16:39 #18222749@kywieman wrote:
Okay maar waarom zit er dan in een Senator B een 66 Graden thermostaat en in een Senator A een 88 graden?
Door deze gegevens komen mijn redenatie van dat aluminium radiateur minder warmte afgeven.
Aluminium geleidt warmte 3 tot 4 keer beter dan staal. Iets dat slecht energie of warmte afgeeft, is een isolator. Ik noem als voorbeeld maar hout. Dat kan je verhitten tot het vlam vat en vlak bij de vlam kan je het gewoon vasthouden. Aluminium verspreid de energie, zodat jij je brandt.
Waarom die b een andere thermostaat heeft kan ik je niet vertellen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de koelhuishouding van de b kleiner is of dat er minder ruimte is waar koelere lucht doorheen kan stromen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.