Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Race-kat Corsa C GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2013 om 18:36 #17262947
Heeft iemand ervaring met deze race-kat?(Of een soortgelijke)
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=111117&hid=1194&lhid=&lvid=&mid=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik ben benieuwd naar de geluidstoename en de eventuele vermogenswinst.
Heb er momenteel al een middendemper en einddemper van Mtech en een K&N openluchtfilter,
maar ik vind het geluidsniveau vooral in de lage toeren te weinig.29 december 2013 om 19:34 #18203455ja ik heb hier ervaring mee: http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false; 10 euro goedkoper en van RVS ipv “edelstaal” maar zonder flenzen. die heb je ook niet nodig zoals het al wordt beschreven bij de race cat. van Mtech.
ik had er met de xer blok 14pk/10Nm vermogenswinst mee (gemeten op testbank) en de geluidstoename is eerder mooi als storend
29 december 2013 om 19:59 #18203456@NoFear1696 wrote:
ja ik heb hier ervaring mee: http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false; 10 euro goedkoper en van RVS ipv “edelstaal” maar zonder flenzen. die heb je ook niet nodig zoals het al wordt beschreven bij de race cat. van Mtech.
ik had er met de xer blok 14pk/10Nm vermogenswinst mee (gemeten op testbank) en de geluidstoename is eerder mooi als storend
Als we nu toch aan het mieren****ken zijn: RVS = edelstaal.
Wikipedia: Edelstaal is een term gebruikt door staalfabrikanten om hoogwaardige roestvast staal (in de volksmond: roestvrij staal) aan te duiden.
Je kunt het verschil ook “ruiken”, vooral bij koude motor, racekat = racegeur :wub , meer benzinegeur uit de uitlaat.
Bij koude motor ook iets scherper geluid.29 december 2013 om 20:02 #18203457ik neug liever wat anders :wtf
EDIT: Sebring,Remus ect. verkopen ook “edelstaal” uitlaten waar de verbinding flenzen na 3 jaar onder je auto vandaan vallen :hmmz
29 december 2013 om 20:14 #18203458@NoFear1696 wrote:
ik had er met de xer blok 14pk/10Nm vermogenswinst mee (gemeten op testbank) en de geluidstoename is eerder mooi als storend
Ik wil daar zowel je uitdraai als ijking van de testbank zien, 14 pk enkel door een cat…
29 december 2013 om 21:13 #18203459@mayhem jij haalt mij en HansAG door elkaar denk ik :hmmz ik praat geen poep: maar u wenst en wij draaien
voordat ik naar EDS ben gegaan heb ik de 100cell cat geplaatst. de chip leverde en extra vermogen van een krappe 6pk
EDIT: het is zelfs 15pk meer nu ik de vermogens uitdraai bekijk :ass
30 december 2013 om 15:58 #18203460Bedankt voor de toelichten!
Ik denk toch dat ik voor de Mtech racekat ga. Zit er alleen over in dat de diameter van de middenpijp 63 mm is en het spruitstuk waarschijnlijk ook en deze racekat een diameter van 60 mm heeft, dus beide kanten 1,5 mm kanten verschil.
Gaat dit wat uitmaken met de tegendruk?30 december 2013 om 18:07 #18203461Zit bij een Corsa C GSi (Z18XE) de kat niet direct in het uitlaatspruistuk??
http://www.lexmaul-shop.de/Fahrzeughersteller/Opel/Corsa/Corsa-C/1-8-16V-92kW-Z18XE/Lexmaul-Faecherkruemmer-mit-integriertem-Sport-Kat-fuer-Opel-Corsa-C-Meriva-A-Tigra-B-TwinTop-1-8i-16V::544.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 december 2013 om 18:30 #18203462@Oorschot91 wrote:
Bedankt voor de toelichten!
Ik denk toch dat ik voor de Mtech racekat ga. Zit er alleen over in dat de diameter van de middenpijp 63 mm is en het spruitstuk waarschijnlijk ook en deze racekat een diameter van 60 mm heeft, dus beide kanten 1,5 mm kanten verschil.
Gaat dit wat uitmaken met de tegendruk?de race cat van NL tuning kun je op gewenste diameter krijgen.
(ik heb geen aandelen bij NL tuning)
30 december 2013 om 20:00 #18203463Ik kreeg het volgende mailtje van Mtech:
Geachte
– Is deze katvervanger geschikt en passend voor mijn Corsa C 1.8 GSI?
(Ik heb momenteel een middendemper+einddemper van MTech: ->Ja, indien u de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maakt, of verwijderd
63mm chroomstaal Groep-A sport-uitlaatsysteem (vanaf katalysator) voor Opel Corsa-C)
– Wat is de vermogenwinst bij deze katvervanger? -> Max. 10pk
– Is het geluidsniveau aanzienlijk hoger? -> Nee, dat valt meeMet vriendelijke groeten,
Patrick Mathijssen”Ja, indien u de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maakt, of verwijderd”
Dit vond ik al het rare, de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maken of verwijderen.
Wat bedoelen ze met leegmaken?30 december 2013 om 20:18 #18203464@Oorschot91 wrote:
Ik kreeg het volgende mailtje van Mtech:
”Ja, indien u de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maakt, of verwijderd”
Dit vond ik al het rare, de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maken of verwijderen.
Wat bedoelen ze met leegmaken?wat er staat de huidige inhoud van cat verwijderen
31 december 2013 om 07:15 #18203465Misschien moet onze super tuner mathijsen dit zelf maar doen bij hun op de zaak. Haal de cat liever niet leeg, je wordt er echt ziek van. Kijk is bij biesheuvel/dpt voor een race cat.
31 december 2013 om 15:55 #18203466@Oorschot91 wrote:
”Ja, indien u de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maakt, of verwijderd”
Dit vond ik al het rare, de bestaande katalysator in het spruitstuk leeg maken of verwijderen.
Wat bedoelen ze met leegmaken?Mijn post niet gelezen?
De kat bij een Z18XE Corsa C GSi zit IN het spruitstuk verwerkt.
Als je een losse sportkat wilt plaatsen, dan zal je toch of je standaard kat moeten leegmaken OF er tussenuit halen.1 januari 2014 om 02:22 #18203467Dan haal je hem weg. Leeghalen is slecht voor je gezondheid
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.