Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › raar verhaal synchromesh ring 3de versnelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2013 om 21:39 #17259394
mijn maatje heeft sinds een paar maanden een golf 4 gti.
toen ik er een keer meereed viel me op als hij snel/sportief van ze 2 naar ze 3 schakelde gekraak en als hij het langzaam deed niet, dus synchromeshring van de 3de versnelling niet goed. eigenlijk best wel jammer want het is een mooie en aardig snelle auto. en die reparatie is nogal prijzig en zoiets word niet minder en het gekraak gaat niet weg.
afijn hij vond het wel best want het werd nog niet erger.
vandaag had ik ze auto mee genomen naar de zaak omdat ze remzuigerhoesje te vervangen.
daarna ging ik er een stukje mee rijden, loopt echt super zon auto volgens vorige eigenaar rond 300pk op de krukas, maar toen: ik moest op een gegeven moment iemand inhalen dus ik schakelde snel van ze 2 naar ze 3 , althans ik maakte een schakel foutje want ik had de koppeling niet goed ingetrapt dus ik was 1 sec aan het ”tanden poesten” in de derde versnelling.
daarna bij het stoplicht snel wegtrekken en snel van ze 2 naar ze 3 schakelen en er viel me gelijk iets op; ik hoorde helemaal niets meer, gekraak was helemaal weg.
ik heb ben nog een stukje omgereden om nog een paar keer snel van ze 2 naar ze 3 te schakelen en het geluid bleef weg.dus om 1 of andere reden heeft de synchromeshring zichzelf gemaakt.
dus ik het verhaal verteld aan me maatje hij proefrijden snel schakelen van ze 2 naar ze 3 en er verscheen een glimlach op ze gezicht :P.
heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?
20 juli 2013 om 23:03 #18160839Die bakken spetteren vanzelf een keer uit elkaar, Kwaaltje… kraken komt vanzelf wel weer terug.. Wees daar maar niet bang voor..
maar euh 300pk, kap aan geschroefd dan, Verdubbeling van origneel, niet gek dat de toch al Bijzonder zwakke bak van VW het een keertje minder goed doet.
Willem
20 juli 2013 om 23:08 #18160840ligt als het goed is een TT motor in volgens vorige eigenaar
20 juli 2013 om 23:12 #18160841ja die is 180pk, dus wat scheelt het…
Motor is verder ook niet veel anders, het is en blijft een VW motor, niks van Audi bij, klinkt alleen lekker om te zeggen voor sommige mensen dat ze er een Audi TT motor in hebben
Willem
20 juli 2013 om 23:13 #18160842Of 220
20 juli 2013 om 23:14 #18160843Klopt, maar dan is het geen standaard TT
maar een snellere uitvoering.
De 180pk en 220pk zijn alleen software matig anders…Verder zijn deze Blacksludge fabrieken identiek, of ze nu in een Seat of audi liggen maakrt daarbij ook niet uit.
De 150 pk heeft wat mechanische verschillen
Willem
20 juli 2013 om 23:16 #18160844Kraken gaan ze toch wel, net als kapot lopen.
Uiteindelijk kun je ze wegkwakken, die versnellingsbakken :jerryOndanks dat wel geinig dat het gekraak weg is, nog nooit eerder gehoord.
20 juli 2013 om 23:23 #18160845Binnenband versnipperen en erin gaat het gekraak ook weg..
Willem
21 juli 2013 om 00:42 #18160846@wim-v6 wrote:
ja die is 180pk, dus wat scheelt het…
Motor is verder ook niet veel anders, het is en blijft een VW motor, niks van Audi bij, klinkt alleen lekker om te zeggen voor sommige mensen dat ze er een Audi TT motor in hebben
Willem
ja dat weet ik ook wel dat vag alles met elkaar uitwisselt , maar het blok wat er inligt heeft std 220 pk , maar daar ging dit topic eigenlijk niet over
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.